Gå til innhold

Vista-problemer for iTunes


Anbefalte innlegg

OT:

Slik vil det alltid være - enten man vil det eller ikke. :)

7887161[/snapback]

OT:det vil også være horder av de som installerer programvare fordi den ser finere ut og er nyere uten at den nødvendigvis er bedre... hva angår vista er den infisert med drm (digital restrictions management) uten at folk ser ut til å bry seg, folk asss :thumbdown: Endret av mandela
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OT:
Slik vil det alltid være - enten man vil det eller ikke. :)

7887161[/snapback]

OT:det vil også være horder av de som installerer programvare fordi den ser finere ut og er nyere uten at den nødvendigvis er bedre... hva angår vista er den infisert med drm (digital restrictions management) uten at folk ser ut til å bry seg, folk asss :thumbdown:

7887734[/snapback]

 

Vet du egentlig om forskjellene mellom tidligere Windows versjoner og Vista? Det er faktisk enormt mye, men, det er under panseret. Vista har så mye mer enn nytt utseende.

Lenke til kommentar
Vet du egentlig om forskjellene mellom tidligere Windows versjoner og Vista? Det er faktisk enormt mye, men, det er under panseret. Vista har så mye mer enn nytt utseende.

7887842[/snapback]

hvordan kan man ikke vite det når "eneste" teknopressen skriver om for tiden er vista... hvis du vet om de forskjellene du skriver om (under panseret) regner jeg med at du i det minste har en viss kjennskap til drm i vista og de tilhørende lisensdelene som omfatter drm eller hur.

 

videre er de utseendemessige effektene på folk relativt godt dokumentert, folk dømmer gjerne nytt / fint som bedre enn eldre / mindre attraktivt når det gjelder programvare

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Synes heller dette er en veldig god anledning til å revurdere bruken av iTunes og kanskje kikke rundt på mange av de bedre alternativene som finnes der ute.

7887882[/snapback]

:thumbup: Du har skjønt det.

7887912[/snapback]

Nope :thumbdown: Kanskje noen kan fortelle meg hva som gjør de "bedre alternativene" så mye bedre?

 

Og ærlig talt er jeg litt sliten av konstant å svare på spørsmål av typen "hvorfor bruker du iTunes det er bare så suxxorz".... Har prøvd "de bedre alternativene", og syns iTunes er ypperlig til mitt formål. iTunes er enkelt og greit, og gir det jeg forventer av et mediebibliotek-program. Faren er selvsagt at man blir sett på som en idiot fordi man bruker noe så *grøss* mainstream som itunes. Men om det for noen er valg av mediespiller som blir brukt som indikator for folks IT-kunnskap så er det kanskje det samme hva de syns :)

Endret av ibrotha
Lenke til kommentar
Vet du egentlig om forskjellene mellom tidligere Windows versjoner og Vista? Det er faktisk enormt mye, men, det er under panseret. Vista har så mye mer enn nytt utseende.

7887842[/snapback]

hvordan kan man ikke vite det når "eneste" teknopressen skriver om for tiden er vista... hvis du vet om de forskjellene du skriver om (under panseret) regner jeg med at du i det minste har en viss kjennskap til drm i vista og de tilhørende lisensdelene som omfatter drm eller hur.

 

videre er de utseendemessige effektene på folk relativt godt dokumentert, folk dømmer gjerne nytt / fint som bedre enn eldre / mindre attraktivt når det gjelder programvare

7887962[/snapback]

 

Jo, jeg er enig i det siste. Men når du sier at: "det vil også være horder av de som installerer programvare fordi den ser finere ut og er nyere uten at den nødvendigvis er bedre... " så må jeg både si meg enig og uenig. Folk tenker selvfølgelig mye på utseende, og design er jo tross alt det som gir deg et førsteinntrykk. Så det skal jeg ikke krangle om. Design har enormt mye og si (for noen(kanskje til og med de fleste) er det kanskje det viktigste). Men det jeg reagerte på var at jeg forsto det som at du mente at vista bare var en oppussing av XP.

 

Og, jeg er totalt uenig i politikken de kjører med DRM. Believe me. Å låse software/ filer er bare feil måte og gjøre det på.

 

Saken er den at WMP støtter DRM(det har den vel gjort siden 99), men husk på: det er content provider`n (kom ikke på noe norsk ord.. :blush: ) som setter rettighetene og reglene. Tenk deg presset Microsoft ville fått hvis de IKKE la inn støtte for DRM? Online musikkbutikker og plateselskap velger jo selv og selge musikken sin med beskyttelse, for å få bukt på piratkopiering. Diskusjonen om det er riktig eller gal framgangsmåte kan vi jo ta et annet sted.

Endret av andyn
Lenke til kommentar
Synes heller dette er en veldig god anledning til å revurdere bruken av iTunes og kanskje kikke rundt på mange av de bedre alternativene som finnes der ute.

7887882[/snapback]

Eg synest iTunes er det beste alternativet. At programmet har litt startvansker med Vista er ikkje noko problem.

Lenke til kommentar
Nope  :thumbdown: Kanskje noen kan  fortelle meg hva som gjør de "bedre alternativene" så mye bedre?

 

Og ærlig talt er jeg litt sliten av konstant å svare på spørsmål av typen "hvorfor bruker du iTunes det er bare så suxxorz".... Har prøvd "de bedre alternativene", og syns  iTunes er ypperlig til mitt formål. iTunes er enkelt og greit, og gir det jeg forventer av et mediebibliotek-program. Faren er selvsagt  at man blir sett på som en idiot fordi man bruker noe så *grøss* mainstream som itunes. Men om det for noen er valg av mediespiller som blir brukt som indikator for folks IT-kunnskap så er det kanskje det samme hva de syns  :)

7888427[/snapback]

 

OT:

iTunes er pent å se på og fungerer bra så lenge du BARE bruker iTunes. Har aldri fått till den taggingen skikkelig. Legger du til wav, flac-filer som du feks har rippet med EAC så blir ikke taggene lest av iTunes. For at de skal bli lest av iTunes må du ha rippet cd-en med, nemlig, iTunes. Er vel faktisk ikke taggene som blir lest, men itunes "leser" informasjonen fra sin database. Slik info skal da ligge i fila og ikke i en egen database kun for det programmet er min mening.

 

iTunes og iPod: Er ikke mulig å ha et filformat i itunes og et annet på ipoden av den samme fila. eks. Flac på PC og aac/mp3 på ipod. (convert)

 

Disse punktene irriterer meg så grenseløst at det ødelegger for alt det andre som er MEGET bra.

 

DRM: er ikke bare et itunes fenomen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...