Gå til innhold

Hva er forskjelden nå på horde og aliance?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel endel sannhet idet, men det finnes mange utrolige barnslige folk på horde-siden også. Og det med blood-elfs paladins er vel kanskje ikke helt sant, mange velger paladin fordi de har en viktig rolle i raids. Jeg trives best som horde, så lenge jeg har spillt på min horde character har jeg bare møtt hyggelige folk med noen få unntak. Men har møtt endel alliance drittunger, spiller på en PvP server og dreper du noen i pvp, må du regne med og bli corpsecampet av noen lvl 70ies og få noen /spit emotes i fleisen, men bryr meg egentlig ganske lite, de som bruker slike emotes er bare tragiske uannsett i mine øyne.

En annen viktig ting, er at horde vinner mest i battle grounds, ihvertfall var det slik før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Forskjellen er:

Kiddies ---> Ally

Voksne ---> Horde (bortsett fra BE)

7882796[/snapback]

Så artig, der jeg spiller er det fryktlig mye unger på horde siden...

Dette er jo en selvfølge, siden jeg spiller Ally selv.

Skrevet (endret)
Det er vel endel sannhet idet, men det finnes mange utrolige barnslige folk på horde-siden også. Og det med blood-elfs paladins er vel kanskje ikke helt sant, mange velger paladin fordi de har en viktig rolle i raids. Jeg trives best som horde, så lenge jeg har spillt på min horde character har jeg bare møtt hyggelige folk med noen få unntak. Men har møtt endel alliance drittunger, spiller på en PvP server og dreper du noen i pvp, må du regne med og bli corpsecampet av noen lvl 70ies og få noen /spit emotes i fleisen, men bryr meg egentlig ganske lite, de som bruker slike emotes er bare tragiske uannsett i mine øyne.

En annen viktig ting, er at horde vinner mest i battle grounds, ihvertfall var det slik før.

7883217[/snapback]

Tror gjerne at Alliance appelerer veldig til førstegangsspillere og dem som ikke har spilt mye før WoW. Dette forklarer jo også hvorfor Horde eier i BG.

Når det gjelder ganking blir jeg ganket rent ofte som Alliance, så tror ikke det er særlig forksjell der i gården. Og ja, Horde på Frostwhisper vet å bruke /spit macroen dem også =)

Endret av Zlimy
Skrevet

MIN teori ang hvorfor horde stort sett vinner battlegrounds er fordi dem aller fleste prøver alliance (den "gode" og "pene" siden) først, og deretter bestemmer seg for å prøve å spille horde etterpå for å se det perspektivet i spillet. Da har man plutselig litt mer erfaring. Men det er nå bare en teori...

Hvorvidt den yngre garde spiller alliance eller horde varierer så utrolig fra server til server at det finnes ikke noe facit-svar på det. Jeg har to alliance (henholdsvis 62 og 55) og to horde(60 og 54) fordelt på 3 forskjellige servere. Umodenhet finner man overalt, uavhengig av faction.

Men blei ikke det her fryktelig off-topic iht det trådstarter spurte etter?

Skrevet

7883217[/snapback]

Yep, slik var det før. Nå vil jeg påstå at horde og alliance ligger ganske jevnt.

Og selv om horde hadde vunnet 100% av battlegrounds betyr ikke det at horde er voksene folk og at alliance er shitkids.

Generalisering ftw :thumbdown:

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet (endret)
Tror gjerne at Alliance appelerer veldig til førstegangsspillere og dem som ikke har spilt mye før WoW. Dette forklarer jo også hvorfor Horde eier i BG.

:( Er sånn på lvl 60 også... I PUG's.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Skrevet (endret)

:( Er sånn på lvl 60 også... I PUG's.

7883267[/snapback]

Det er helt sant, men man trenger ikke være skilled for å nå level 60 =)

Endret av Zlimy
Skrevet (endret)
Forskjellen er:

Kiddies ---> Ally

7882796[/snapback]

Min oppfatning er totalt motsatt. Det er nettopp pga. det du sier der at alle kiddies velger horde. Follow the crowd ikke sant? Vil ikke si det er særlig voksent å lage alliance alts for å så spamme i IF hvor mye bedre horde er, som jeg stadig er vitne til. :ermm:

Endret av defo
Skrevet
Jeg mislikte sterkt at Shaman/Paladin nå ble tilgjengelige for begge factions. Det var jo faktisk gode grunner til å spille enten horde/alliance, noe som virkelig skiller liksom. Dem to nye rasene gjorde at spillet tapte seg utrolig i mine øyne. Nye land, områder og level-cap var fint og flott, men dem kunne spart seg rasene.

7883068[/snapback]

Ble gjort fordi blizz såg på Pally som en stor fordel for allys i pve i forhold til shammys :S

Skrevet
Forskjellen er:

Kiddies ---> Ally

7882796[/snapback]

Så artig, der jeg spiller er det fryktlig mye unger på horde siden...

Dette er jo en selvfølge, siden jeg spiller Ally selv.

7883236[/snapback]

Du bør klare å fatte at det ikke er snakk om hvordan man oppfatter den motsatte siden, da man har tilnærmet null mulighet for kommunikasjon. Om noen velger å knerte deg x10 etter hverandre, så er det en del av spillet - man gjør det fordi man har mulighet til det.

Har lvl 60 chars både på horde og ally, og det er liten tvil om hvor jeg finner den mest voksne gruppa hen.

Skrevet

H-A ratio på servere har relativt store effekter.

Det har implikasjoner på server økonomi, som ofte er todelt fordi begge faksjoner er for dårlig til å bruke det nøytrale auction house (noe som egentlig er merkelig fordi at et større utnytting av nAH ville skapt et større marked).

Indirekte har også serverøkonomi en effekt på gullselger belastninger på serveren, dyre varer på AH betyr større marked for gullselgere fordi gull er i høyere demand enn andre servere. samtidig har server alder mye å si på hvilken varer og hvor mye gull som er etterspurt.

en annen effekt av A-H ratio er alt som har med faksjonsbaserte tilbud som BG køer, skjeldne oppskrifter, og instance progress. i en battlegroup (tidligere lokalt på server) vil det alltid være kortere køer for den faksjonen som er i mindretall, på samme side vil et flertal på din lokale server ha størst sjanse for å kontrollere world pvp mål, hvor overlegent flertall direkte gir effekt på antall krigere. samtidig ser man at i ikkespesialiserte tilfeller av instancecrawling vil den faksjonen på serveren som er i overtall ha en større sannsynlighet til å ha flere dungeoncrawlere, derimot kan man peke på spesialiserte gruppe i fra mindretalls faksjoner som har sterkere progresjon i instancer. men man kan generellt påstå at den faksjonen på en server som er i flertall sannsynligvis har flere grupper i hver instance i gjennomsnitt.

selv om vi nå har en tilsynelatende balansert klassetilbud på hver av faksjonene, så skal det bli interessant om antall raser som tilbyr skjeldne klasser (namely paladin for horde og shaman for alliance) vil bidra til å opprettholde en ugjevnhet i antall paladins på horde og visa versa i prosent for server A-H ratio..

vi har fortsatt klasse ubalanser vil jeg bare nevne, det mest typiske eksempel er taurens som gitt samme gear som en tilsvarende alliance rase, vil ha overlegen HP og, i en warriors tilfelle, dermed ha høyere overlevelses rate i eksempelvis Tanking. et annet hyppig eksempel er priester og racials, med sin (allment betraktet) overlegne PvE racial på dwarf priests vs horde priests av alle raser gir alliance fortsatt en mulig fordel i dungeoncrawling. (tenker på fear ward her, som har gjort instancebosser som onyxia lettere for alliance enn horde).

så selv om forskjellene er blitt mindre, så er det fortsatt endel forskjeller, synes nå jeg.

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet

:!: Så presterer jeg å legge til en "k". Selvfølgelig mener jeg "sjelden".

Skrevet
Horde kan sende folk under 58 til Shattrah for å trene enchanting, isteden for å mase seg gjennom Uldaman. Det er jo en forskjell.

7888552[/snapback]

hm er dette tilfelle?

isåfall ble jeg ganske lettet nå. er et strev å finne noen som vil dra en low lvl gjennom ulda for å trene litt enchanting.

Skrevet

Min erfaring (nei jeg sier ikke at det ER sånn, so shush you) er at Horde pleide å være mer modne, og fortsatt er det, men ikke til så stor grad som før.

Virker også som om det har vært en fjortis/nye spillere invasjon rundt juletider, har hatt noen forferdelige grupper. Jeg respekterer at folk ikke har så mye peiling i starten, men de kunne ihvertfall forklare det så vi kan hjelpe de istedet for å holde kjeft fordi de ikke vil virke som "noobs". Eksempler: .Druid som mener druids er den beste melee classen, så han spammer moonifre og wielder en crappy 2h mace. Prøver å forklare at Rogues og Warriors er de beste classene til melee'ing, han leaver gruppa...

Litt OT men da har jeg fått det ut :p

Skrevet
historien.

Eller var det for nerd svar? stakkars meg, feit nolifer som spiller gnom warlock. Må være taper da.

7884693[/snapback]

hehe var ikke nerd svar,, heller et ganske bra svar men er sånt at det er litt hard vis du skal spille etter lorden :p

Skrevet
vi har fortsatt klasse ubalanser vil jeg bare nevne, det mest typiske eksempel er taurens som gitt samme gear som en tilsvarende alliance rase, vil ha overlegen HP og, i en warriors tilfelle, dermed ha høyere overlevelses rate i eksempelvis Tanking. et annet hyppig eksempel er priester og racials, med sin (allment betraktet) overlegne PvE racial på dwarf priests vs horde priests av alle raser gir alliance fortsatt en mulig fordel i dungeoncrawling. (tenker på fear ward her, som har gjort instancebosser som onyxia lettere for alliance enn horde).

7883712[/snapback]

Hordes racials er alt i alt mye bedre enn hva man kan få på alliansesiden. Eneste unntak er Fear Ward på Dwarf priests...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...