Gå til innhold

Google Earth sensureres


Anbefalte innlegg

Det spørs vel bare hvor lang tid sensuren varer. Jeg har ingen tro på at den blir varig.

7881771[/snapback]

Jeg mener vel også det er riktig at deler blir sensurert, det er visse ting ikke alle trenger å vite og google skal ikke være ett terroristverktøy, men en karttjeneste. Jeg klarer ikke å se hvorfor noen med "rent mel i posen" har behov for å zoome så veldig mye inn på militærbaser, kjernekraftverk etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det blir vell slik at alt blir slik som store deler av norge er... og regner med at det stort sjett blir slik over de fleste nasjoner... huff så tragisk, påenget borte med programmet!

 

Skal de ikke senusrere atlassene man går kjøpt som har 3d tegning av stort sjett hele verden?

7881746[/snapback]

vell -> vel

norge -> Norge

sjett -> sett

påenget -> poenget

senusrere -> sensurere

atlassene -> atlasene

går -> får

 

Det er ikke meningen å være flisespikker, men det er mulig å lese kjapt igjennom inlegget før man poster?

 

-k

Lenke til kommentar

Ser heller ikke helt problemet med at "enkelte strategiske" bygninger blir "sensurert". Dette får være opp til hvert enkelt land å bestemme, ikke Google. Dette gjør da slett ikke kartverket ubrukelig for folk flest!

 

Men jeg synes kanskje "sensureringen" burde være tydeliggjort, og ikke en forvrengning av virkeligheten. Vet ikke helt hvordan "sensureringen" ser ut i praksis?

Lenke til kommentar
Det spørs vel bare hvor lang tid sensuren varer. Jeg har ingen tro på at den blir varig.

7881771[/snapback]

Jeg mener vel også det er riktig at deler blir sensurert, det er visse ting ikke alle trenger å vite og google skal ikke være ett terroristverktøy, men en karttjeneste. Jeg klarer ikke å se hvorfor noen med "rent mel i posen" har behov for å zoome så veldig mye inn på militærbaser, kjernekraftverk etc.

7883031[/snapback]

 

Eg er enig i dette. Vil ikkje tru at nokon skal ha spesielt behov for og zoome seg inn på kjernekraftvert, millitærfly plassar eller area 51. Eg syns det er heilt riktig at om landet vil at enkelte ting skal bli sensurert så bør google rette seg etter dette og sensurere det....

Lenke til kommentar
Det spørs vel bare hvor lang tid sensuren varer. Jeg har ingen tro på at den blir varig.

7881771[/snapback]

Jeg mener vel også det er riktig at deler blir sensurert, det er visse ting ikke alle trenger å vite og google skal ikke være ett terroristverktøy, men en karttjeneste. Jeg klarer ikke å se hvorfor noen med "rent mel i posen" har behov for å zoome så veldig mye inn på militærbaser, kjernekraftverk etc.

7883031[/snapback]

Folk gjør det vel hovedsaklig av ren nysgjerrighet, dersom de i det hele tatt vet hvor de skal lete.

 

Kartverktøyene kan være greie å bruke dersom en skal på ferie ett sted, så en får dannet seg et inntrykk av destinasjonen sin. Sensur eller ikke sensur vil nok ikke gjøre stort fra eller til. Jeg tror ikke usensurerte kart/bilder gjør særlig stor forskjell. Terroristene finner nok fram likevel om de ønsker seg dit. En terrorist trenger ikke å få inn en fulltreffer heller, da det blir oppstyr rundt eksplosjoner og liknende likevel.

Endret av G
Lenke til kommentar
Noen som har vert og lett etter masseødeleggelses våpen i irak foresten? ;)

7883553[/snapback]

De er funnet. Faktisk var det amerikanerene som fraktet de dit i 2003 og tok de i bruk når Irak-krigen begynte. Noen av de bestod i panserbrytende Uranbasert ammo. Uran-støvet er sterkt kreftfremkallende og gir misdannelser hos barn av de som er utsatt for det. Både amerikanere, briter og ikke minst irakere er rammet av det. Men jeg tror ikke det er så lett å se på Google Jorda akkurat.

Lenke til kommentar
Noen som har vert og lett etter masseødeleggelses våpen i irak foresten? ;)

7883553[/snapback]

De er funnet. Faktisk var det amerikanerene som fraktet de dit i 2003 og tok de i bruk når Irak-krigen begynte. Noen av de bestod i panserbrytende Uranbasert ammo. Uran-støvet er sterkt kreftfremkallende og gir misdannelser hos barn av de som er utsatt for det. Både amerikanere, briter og ikke minst irakere er rammet av det. Men jeg tror ikke det er så lett å se på Google Jorda akkurat.

7884039[/snapback]

 

Det er rett at utarma uran er gifitg, men det gir mindre stråling enn naturleg uran som er i naturen i fjell og vatn. Leste ein svensk undersøkelse (fant ikkje linken til den) det dei samanlikna soldatar som har brukt utarma uran med vanlege svenskar. Det viste seg at dei vanlege svenskane hadde meir uran i kroppen en soldatane, pga. den naturlege uranforekomsten i Sverrige.

 

Faren ligg vel i punktet der prosjektilet treff målet og eksploderar, og at nokon som er i nærleiken kan innta ein stor dose, men svært skjelden i praksis.

Ein reknar med at stoff som bly og kvikksølv er meir skadeleg å få i kroppen en utarma uran.

 

Det er ein artikkel om utarma uran på TU:

http://www.tu.no/nyheter/fagartikler/article5562.ece

Lenke til kommentar
Kartverktøyene kan være greie å bruke dersom en skal på ferie ett sted, så en får dannet seg et inntrykk av destinasjonen sin. Sensur eller ikke sensur vil nok ikke gjøre stort fra eller til. Jeg tror ikke usensurerte kart/bilder gjør særlig stor forskjell. Terroristene finner nok fram likevel om de ønsker seg dit. En terrorist trenger ikke å få inn en fulltreffer heller, da det blir oppstyr rundt eksplosjoner og liknende likevel.

7883381[/snapback]

Konsekvensen av en bom eller en fulltreffer på f.eks kjernekraftverk kan være ganske stor.

 

Jeg er forøvrig enig i resten av det du sier, bruker selv Google og liknende kartverktøy når jeg skal planlegge ferier etc, det er helt genialt. Man kan se på terreng, veier(og planlegge ruter), i noen tilfeller vegetasjon og ikke minst sjekke hvor stor "byen" du ønsker å leie leilighet i Frankrike faktisk er :) Dvs jeg bestrider ikke nytteverdien, poenget mitt er at ikke alt trenger å bli lagt ut med samme detaljer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...