Gå til innhold

Double Lifetime Warranty eller 2år?


Agent 47

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg var på datakjeden ##### i dag og skulle sjekke prisen på ASUS 8800GTX, grunnen til at jeg valgte den var 3års garanti og en bra bundel... :love:

Men selger mente at XFX kortene er mye bedre enn ASUS sine kortene, de gir deg 3års garanti og en bra bundel for å selge kortene sine... :ermm:

Han nevnte også at XFX gir ” Double Lifetime Warranty” på sine XFX 8800GTX kortene sine…

Jeg trodde ikke på han :hmm: så søkte over nett og fant denne linken:

 

http://xfxforce.com/media/seriesSpecSheet/...8800GTX_DLW.pdf

 

hvor det stod om liv tids garanti på XFX 8800GTX kortne…

 

Men på hjemmesida til XFX fant jeg ingen oversikt over garanti på 8800GTX…

 

Det eneste jeg fant var denne linken:

 

http://xfxforce.com/web/support/showWarran...rationId=730964

 

Jeg er veldig fortvila nå over at hvilket kort er bra og om XFX gir livstids gatarnti eller ikke…

Kan noen av dere hjelpe meg ut… :cry:

XFX_8800GTX.pdf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om 6år kan heller kjøpe et nytt kort, bedre ytelse, mindre strømkrevende osv til 300kr..... om du får tak i spor-standaren da....

 

 

Om du skal overklokke, kan du ikke sikre deg mot å bære lasset av eventuellt brent GPU ved slikt uansett...

 

 

Står det ikke på deres offisielle side, og du fremdeles må ha må vite, så send dem en mail =)

Lenke til kommentar
Du har da 2 år uansett i Norge...så hvem bryr seg?

Om to år er 8800GTX en sandkasse leke

7829649[/snapback]

 

Hvis asus gir 3 års garanti så vil reklamasjonsretten være 5 år. Da varer som har en forventet levealder på vesentlig mer enn 2 år har 5 års reklamsjon.

 

Men overklokker du så sitter du igjen særlig med rettigheter.

Lenke til kommentar

Jeg takker til alle som svart her og hjalp meg her… :thumbup:

 

Jeg har bare en liten spørsmål til er noen kvalitets messing forskjell på ASUS og XFX sine kort? Nå tenker jeg på 8800 serie, siden selger på datakjeden mente at kortene fra ASUS er dårligere enn XFX...

 

Er det noen her har erfaring eller peiling med dette?

Lenke til kommentar

Det er forskjell mellom garanti og reklamasjonsrett. Garanti er en service du får fra leverandør som ofte dekker litt mer enn bare fabrikasjonsfeil, mens reklamasjon er en beskyttelse loven gir deg mot fabrikasjonsfeil. Hjemmeelektronikk (f.eks. skjermkort) bør være beskyttet av at det skal vare "vesentlig lenger enn 2 år" og etter min mening skal det være 5 års reklamasjonstid. Noen som har noe konkret å vise til her?

Lenke til kommentar
Det er forskjell mellom garanti og reklamasjonsrett. Garanti er en service du får fra leverandør som ofte dekker litt mer enn bare fabrikasjonsfeil, mens reklamasjon er en beskyttelse loven gir deg mot fabrikasjonsfeil. Hjemmeelektronikk (f.eks. skjermkort) bør være beskyttet av at det skal vare "vesentlig lenger enn 2 år" og etter min mening skal det være 5 års reklamasjonstid. Noen som har noe konkret å vise til her?

7838035[/snapback]

 

At Asus gir deg 3års garanti er nok til at du har 5 års reklamasjonsrett fordi Asus selv indikerer at varen er ment å vare vesentlig mer enn 2år. Dermed har man automatisk 5 års reklamasjonsrett i følge norsk forbrukerkjøpslov/reklamasjonsretten.

Lenke til kommentar
Ikke nødvendigvis derfor. Reklamasjonsretten er på 2 eller 5 år, men det er fritt opptil produsenten å tilby en garanti som er BEDRE enn det. Dvs. 3 år er bedre enn 2 års reklamasjonstid. Om datakomponenter dekkes av 2 eller 5-årsregelen, kan man sjekke med forbrukerrådet om.

7839772[/snapback]

 

 

Men rekalmasjonsretten sier at "dersom varen er ment å vare vesentlig lengre enn 2år"... Når Asus selv gir 3års garanti sier de selv ganske eksplisitt at varen er ment å vare lengre enn 2år... ergo 5års reklamasjonsrett.

Lenke til kommentar
Nei du får ikke 5 år...garantien begynner ikke da produktet er 2 år gammelt! Hvis det var det du mente da...

7831830[/snapback]

5 års reklamasjonsrett får du jo, hvis garantien er på 3 år. For hvis garantien er på 3 år, vil det jo si at varen er ment å vare "vesentlig lengre enn 2 år", og da har du 5 års reklamasjonsrett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...