Gå til innhold

Zelda OT (VC) kommer til å koste 1200 Wii points!


XtaZ

Anbefalte innlegg

Ja som tittelen sier så kommer Zelda: Ocarina of Time sansyneligvis til å koste 1200 Wii points på Virtual Console når det kommer! Jeg har collectors edition med Ocarina Of Time Og Majoras Mask fra GameCube heldigvis så jeg trenger ikke kjøpe det på VC men synes uansett det var litt dyrt. Nintendo har jo sagt at N64 VC skal koste 1000 Wii points så synes ikke de skal begynne å sette opp prisene på noen populære spill bare fordi de vet at mange vil ha det :nei:

 

LINK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Nintendo sagt dette? Om så, link til utalelsen fra dem hadde vært bedre enn en side jeg aldri har hørt om.

 

Uansett, har OoT på N64 og NGC (promo disken) så blir ikke å investere i dette til VC uansett, men finner det tvilsomt at de skal sette opp prisen med 200 poeng til OoT. Gir liksom ikke mening.

Lenke til kommentar
Det der holder ikke! Har de satt en pris får de faen meg holde den! Greit at microsoft er noen griske jævler, men jeg trodde Nintende var bedre enn som så :thumbdown:

7823614[/snapback]

:!: :!: :!:

 

Sette to store selskaps griskhet opp mot hverandre. Begge er like pengesugne. Det er bare taktikken eventuelt som endrer seg fra bedrift til bedrift.

 

Eksempel på etikk i kapitalisme.

 

En bilprodusent har funnet ut at hver 100 000 bil vil sprenge og drepe de som sitter i den pga feil i produksjonen. Hva gjør de?

 

Bruker store resurser på å kalle tilbake alle bilene for så å bruke enda mer resurser på å sjekke om denne feilen er på bilene.

 

Eller lar de 1 av 100 000 biler eksplodere og la de som sitter i den dø grusomt. For så å betale erstatning til de etterlatte. En sum som er betydelig mindre en det det ville kostet å kalle de tilbake.

 

Hvilke modell tror du de kjører?

Lenke til kommentar

Må si at jeg synes spillene til VC er litt for dyre. Ok, å betale 1000 wp for Super Mario 64 er greit, og 800 wp for DKC er verdt det. Men jeg la ut 800 wp for R-type. Det var en dårlig porting fra arcade-versjonen til Turbographx. Det er heller ikke mulig å teste før kjøp (på en lovlig måte ihvertfall).

 

Jeg regner med at Nintendo heller ikke har store kostnader med å legge ut disse spillene for salg. Etter det jeg har skjønt, så gjøres det ikke så mye arbeid med dem (feks problemer med komponentkabel). Så det framstår som litt kynisk melking av gamle produkter.

Lenke til kommentar
Må si at jeg synes spillene til VC er litt for dyre. Ok, å betale 1000 wp for Super Mario 64 er greit, og 800 wp for DKC er verdt det. Men jeg la ut 800 wp for R-type. Det var en dårlig porting fra arcade-versjonen til Turbographx. Det er heller ikke mulig å teste før kjøp (på en lovlig måte ihvertfall).

 

Jeg regner med at Nintendo heller ikke har store kostnader med å legge ut disse spillene for salg. Etter det jeg har skjønt, så gjøres det ikke så mye arbeid med dem (feks problemer med komponentkabel). Så det framstår som litt kynisk melking av gamle produkter.

7823997[/snapback]

 

 

Siden du nevner det. På Mario Kart 64 så funger jo ikke engang den ghost funksjonen som gjør at du kan lagre racet ditt å kjøre mot deg selv igjen senere for å prøve å få bedre tid eller score :thumbdown:

Lenke til kommentar

Harley davidson innkaller alle motorsykler de har solgt om de finner feil som kan sette føreren i fare. Alt fra oljeslanger, dårlige fester, svakheter i rammen, elektronikk feil. Bilprodusentene innkaller også inn bilene de har solgt om de finner en svakhet. Dette ser man da ofte i media. On topic: vi får se om dette er sant før vi beskylder nintendo for løgn.

Lenke til kommentar
Det der holder ikke! Har de satt en pris får de faen meg holde den! Greit at microsoft er noen griske jævler, men jeg trodde Nintende var bedre enn som så :thumbdown:

7823614[/snapback]

:!: :!: :!:

 

Sette to store selskaps griskhet opp mot hverandre. Begge er like pengesugne. Det er bare taktikken eventuelt som endrer seg fra bedrift til bedrift.

 

Eksempel på etikk i kapitalisme.

 

En bilprodusent har funnet ut at hver 100 000 bil vil sprenge og drepe de som sitter i den pga feil i produksjonen. Hva gjør de?

 

Bruker store resurser på å kalle tilbake alle bilene for så å bruke enda mer resurser på å sjekke om denne feilen er på bilene.

 

Eller lar de 1 av 100 000 biler eksplodere og la de som sitter i den dø grusomt. For så å betale erstatning til de etterlatte. En sum som er betydelig mindre en det det ville kostet å kalle de tilbake.

 

Hvilke modell tror du de kjører?

7823958[/snapback]

 

Eh, unskyld meg, men hva har det med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Det der holder ikke! Har de satt en pris får de faen meg holde den! Greit at microsoft er noen griske jævler, men jeg trodde Nintende var bedre enn som så :thumbdown:

7823614[/snapback]

:!: :!: :!:

 

Sette to store selskaps griskhet opp mot hverandre. Begge er like pengesugne. Det er bare taktikken eventuelt som endrer seg fra bedrift til bedrift.

 

Eksempel på etikk i kapitalisme.

 

En bilprodusent har funnet ut at hver 100 000 bil vil sprenge og drepe de som sitter i den pga feil i produksjonen. Hva gjør de?

 

Bruker store resurser på å kalle tilbake alle bilene for så å bruke enda mer resurser på å sjekke om denne feilen er på bilene.

 

Eller lar de 1 av 100 000 biler eksplodere og la de som sitter i den dø grusomt. For så å betale erstatning til de etterlatte. En sum som er betydelig mindre en det det ville kostet å kalle de tilbake.

 

Hvilke modell tror du de kjører?

7823958[/snapback]

WOW! Dette var eit elendig eksempel.

 

Audi, VW, Mini, Volvo og Saab har kalla tilbake bilar i større antall på grunn av feil med bl.a bensin-innsprøytninga. (Som kan forårsaka brann - og horribel død, som du nemnar). Forøvrig hadde Mini eit problem som faktisk gjorde at bilen kunne ta fyr i det du fyllte bensin på den, og om bilen din først skal ta fyr, vil du ikkje at det skal skje på ein bensinstasjon. Det var noko med at bensintanken var laga av mellom anna eit stoff som var sjølv antenneleg. (Som om å ha bensin på ei cola flaske. Ein dårleg idè).

 

Klarte ikkje styra meg. Sjølv om du forhåpentligvis meinte at bilprodusenten tilbake-kallar x antall bilar - så måtte eg berre. :)

Og til Jorchi.

Godt at du har forstått at eineste motivasjonen til Nintendo for å laga konsollar er at du skal ha det morosamt. Dei drit i pengane.

Store stygge Microsoft, og forøvrig Sony, sine motiv er berre cash, gryn, stål, pesetos. Du har virkeleg skjønt det du.

Takk for at du åpna augene mine!

 

Kansje på tide å ta hovudet utav ræva? :)

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Og til Jorchi.

Godt at du har forstått at eineste motivasjonen til Nintendo for å laga konsollar er at du skal ha det morosamt. Dei drit i pengane.

Store stygge Microsoft, og forøvrig Sony, sine motiv er berre cash, gryn, stål, pesetos. Du har virkeleg skjønt det du.

Takk for at du åpna augene mine!

 

Kansje på tide å ta hovudet utav ræva?

 

 

 

Haha, Du har tydeligvis ikke så lett for det, så jeg skal prøve å forklare dette på en så enkelt måte som mulig.

 

Godt at du har forstått at eineste motivasjonen til Nintendo for å laga konsollar er at du skal ha det morosamt. Dei drit i pengane.

 

Jeg er rimelig sikker på at jeg ikke har gitt utrykk for at det er min oppfattning, hvis dette er innlegget som er årsaken til haseleringen din:

 

Det der holder ikke! Har de satt en pris får de faen meg holde den! Greit at microsoft er noen griske jævler, men jeg trodde Nintende var bedre enn som så

 

Så beklager jeg på dine vegne at du ikke klarte å forstå bedre!

 

Det har seg slik at alle store firmaer, bedrifter og andre former for kjeder må ta et markedsføringsmessig standpunkt. Microsoft som jeg nevnte, har siden starten vært særs offansive med å ta seg betalt for tileggstjenester. Se bare på prisene for å få spille live! Nintendo dærimot har lenge vært opptatt av at om du kjøper et produkt, skal man ikke fortsette å betale for å kunne anvende seg av det.

 

Så kamerat!, neste gang du får en fornemmelse av at du kan være en forumhelt, så vær vennlig å tenkt deg om. Ingen kan dra nytte av innlegg med den grad av idiotisk subjektivitet!

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar

Et lite spørsmål da folkens, til dere som vil ha OoT men synes det er "dyrt" med 1200 poeng.

 

Nå går jeg ut fra dere har N64.

 

Du vil ha OoT, ser det på auksjon, det koster da 150 spenn, og du byr. Prisen ender opp i 300 kr for spillet. Så kommer frakt i tillegg. Ca 364 kr for OoT.

 

Eller om du skal ha det til GC, i form av Collectors Edition, som er ikke helt lett å spore opp.

 

Jeg betalte vel 35 pund for CE edition, men da fikk jeg og med 4 fulle Zelda spill på 1 disk, samt et par filmer og Wind Waker demo. Har Wind waker så demoen blir ikke spilt.

 

Hva er dyrt da?

 

vel 100 lappen for å laste ned et av tidenes beste spill, eller vel 400 på en auksjon for samme spill?

Lenke til kommentar

Oi...

 

Jau, 499 er mykje for eit år med solid online play.

Nintendo sine multiplaye... vent no litt! Kva spel var det? Åja! Men dei har jo Vær og nyheiter. Og ikkje minst ein trial til Opera.

 

Ikkje snakk om å være "forumhelt". Men det skremmer meg, veldig, at du i det heile tatt innrøm at du sit med den tankegangen at Nintendo kun er ute etter å underhalde deg. Reality check?

 

Nintendo dærimot har lenge vært opptatt av at om du kjøper et produkt, skal man ikke fortsette å betale for å kunne anvende seg av det.
Hadde Nintendo hatt ein hundredel så solid online del som 360, hadde nok de tatt ei slant for det de og. Ein kan jo berre sjå på kor utruleg enkelt og brukarvennleg dette "venne-systemet" er.

 

Nok sagt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...