Gå til innhold

Generell diskusjon på nynorsk


Mr. Bojangles

Anbefalte innlegg

kven er det som synast at Nynorsken er et bra språk?

 

Er det noken eller kva?

7816459[/snapback]

 

Det blir som å ta debatten om det heiter gulost eller hvitost på nytt :hmm: (personleg seier eg "kvitost")

 

Og hadde det ikkje vært nokon som hadde tykt det er eit bra språk så hadde det ikkje vært i bruk.

 

noken = nokon

7816554[/snapback]

Gulost :p

 

 

Var jeg som startet den også, men orker en ny slik diskusjon. Vil allikvel tro at hvitost evt. kvitost er mer nynorsk enn gulost, som er litt mer bokmål igjen.

7816579[/snapback]

 

hehe du starta den og ja.. men då var det vel og du som skreiv reglane for tråden?

 

qouter deg sjølv på det:

Generell diskusjon på ny-norsk

 

Dette er ein tråd kor dykk kan skrive og diskutere på ny-norsk. Konseptet er det same som "General discussion in English" berre at her må dykk skrive ny-norsk og ikkje engelsk.

 

Andre målformar vært ikkje tolerert i denne tråden!!

 

;)

så du får prøve og holde deg til dine eigne reglar og

Endret av Skibbe10
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

**Emnet er flyttet til Språkspalten. Heretter skal det kun skrives nynorsk i denne tråden. Alle innlegg som er skrevet på bokmål eller annet, blir slettet. Regler om trolling og spamming gjelder også her. Vennligst ikke kommenter dette innleggets bruk av målform, ettersom det ikke er poenget**

Lenke til kommentar

Hm. Eg lurar på om denna tråden kjem til å få masse merksamd.(Oppmerksomhet?)

 

Ein ting eg lurar på: Kvifor skriv nokon av dykk substantiv med stor forbokstav?

Fins det nokon særsklilte grammatiske reglar i nynorsk eg ikkje har fått med meg?

 

Må berre beklage om innlegge mitt ikkje osar av nynorsk-kvalitet.

Endret av KristianG
Lenke til kommentar
Hm. Eg lurar på om denna tråden kjem til å få masse merksamd.(Oppmerksomhet?)

 

Ein ting eg lurar på: Kvifor skriv nokon av dykk substantiv med stor forbokstav?

Fins det nokon særsklilte grammatiske reglar i nynorsk eg ikkje har fått med meg?

 

Må berre beklage om innlegge mitt ikkje osar av nynorsk-kvalitet.

7820909[/snapback]

 

Eg trur det har noko med versalbruka i det engelske språket å gjera.

Lenke til kommentar
Hm. Eg lurar på om denna tråden kjem til å få masse merksamd.(Oppmerksomhet?)

 

Ein ting eg lurar på: Kvifor skriv nokon av dykk substantiv med stor forbokstav?

Fins det nokon særsklilte grammatiske reglar i nynorsk eg ikkje har fått med meg?

 

Må berre beklage om innlegge mitt ikkje osar av nynorsk-kvalitet.

7820909[/snapback]

 

Eg trur det har noko med versalbruka i det engelske språket å gjera.

7821964[/snapback]

Okei, så det er ikkje korrekt? Eg skjønnar ikkje kvifor folk blandar så mykje engelsk og (ny-)norsk for tida. Forøvrig er det vel i tysk man brukar versalar i substantiv trur eg.

Eg merkar at eg ikkje huskar så mykje nynorsk, skulle egentlig ynskje at det fantes meir av det i skolen.

Lenke til kommentar
Okei, så det er ikkje korrekt? Eg skjønnar ikkje kvifor folk blandar så mykje engelsk og (ny-)norsk for tida. Forøvrig er det vel i tysk man brukar versalar i substantiv trur eg.

Eg merkar at eg ikkje huskar så mykje nynorsk, skulle egentlig ynskje at det fantes meir av det i skolen.

7822239[/snapback]

 

Kun eiganamn skal ha versalar når ein snakker både hovudmål eller sidemål.

 

 

(Eg har ikkje hatt eit ord nynorsk på skulen siden tiende klasse på ungdomsskola, noko som er 3 år sia.)

Lenke til kommentar
Eg har litt sansen for argumentet dykkjar om at ein skal bevare den gamle kulturarva vår, som strekk seg tilbake til vikingetida, men da fattar eg ikkje kvifor det er nynorsk dykk vil ha og ikkje norrønt. Eg hadde trivst godt med å ha norrønt-undervisning på skula, men nynorsk kan eg ikkje fatta og begripa kvifor vi må slita med.

7814453[/snapback]

Norrønt er allereie ein del av norskundervisninga på vidaregåande. Eg tykkjer at sidemålsundervisning burde vere obligatorisk, men eg ser då for meg at sidemålet får ein tilsvarande status som til dømes norrønt. Dette innebærer blant anna at ein ikkje burde få ein eigen karakter i sidemålet, av same grunn som ein ikkje får ein eigen karakter i geometri eller algebra.

Lenke til kommentar

For meg som er født og oppvokst på vestlandet snakkar og skriv eg på nynorsk. Det blir heilt feil å skrive ord som, jeg, ikke, de osv. Dersom eg til dømes skriv "de" på msn, rettar eg det og skriv "dei".

Men sjølv om eg er ein ivrig nynorsk brukar, dukkar det opp bokmål ord og dialekt ofte nok. Samfunnet består jo av bokmåls brukare so dette er nok naturlig. For alle dåke som har bokmål og vil fjerne nynorsk, tenk litt omvendt på alle oss som helst vil fjerne bokmål.

Lenke til kommentar
Sjølvsagt synest dei fleste det er vanskeleg, nynorsk har ein masse ord folk ikkje har høyrt om. I media er nynorsk fråværande med unntak av litt teksting på NRK.

7816156[/snapback]

Når "Med hjartet på rette staden" fekk nynorsk teksting byrja eg nesten å hulka&grine.

 

 

7822271[/snapback]

Det hadde vore betre enn den løysinga vi har i dag, men eg synest framleis at det er viktigare at vi hevar nivået på realfaga her i landet enn at vi tviheld på sidemålsundervisninga. Kjennskap til kva nynorsk og norrønt er treng ungdommen å få, men dei treng ikkje beherska det med mindre dei spesialiserar seg frivillig.

Det norske skuleverket har mange sidar og faktorar som burde verte forbetra, og sidan realfag er blant dei dårlegaste sidane ved skulen bør vi, etter mi meining, kutte ned på sidemålsundervisninga til fordel for dei faga vi nå heng etter i. Når ein så får likestilt private og offentlige utdanningsveger og får gjort nivådeling husreint vil eg byrja å føle meg fornøgd.

Lenke til kommentar

Eg har det bra, Fagerhaug. Enn du? :)

 

Nynorsk er eit herleg språk, skjønt eg nyttar det ikkje ofte. Eg er meir inn for eitt samla språk, der ein bruker dei mest radikale formene i begge målføre for å skape eit nytt språk, og det er derfor eg skriv radikalt bokmål til vanleg.

 

 

Verkeleg synd ideen om samnorsk er avskaffa :(

Endret av dabear
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...