Gå til innhold

Wiinja: The First Wii Modchip


kewell79

Anbefalte innlegg

Eg har ihvertfall testet min chippede Wii(Wiikey) med Excite Truck(NTSC),The Godfather og Heatseeker(PAL), må meddale at alle er nedlastet vare. Alle funker slik de skal,ingen probelmer enda ihvertfall :)

 

For å spille Excite Truck måtte eg brukke wiiKey base 1.2 discen for å først sette Wii som sonefri :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken chip er den absolutt beste? Lurer på om jeg skal chippe nå eller vente til noen bedre chiper kommer..

 

Edit: Lurer også på om emulatorer som Snes9x fungerer å brenne på en DVD, og boote på Wii med chip? Også spille av rom? Vil også bare opplyse om at ingenting av det skrevet ovenfor er ulovlig ;)

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

Så når man skal oppgradere bare brenner man oppgradenringen på en DVD, og putter den inn i Wii'en så går resten av seg selv? :)

 

Et par spørsmål til: Jeg ser at uansett chip blir ikke Wii helt sonefri.. Men finnes det en side der hvor de spillene som går står? Tar den Wiikey alle Gc-spill fra alle regioner?

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

Har ikkje testet noen roms enda, men for å operere i menyene ved bruk av denne Wiikey discen må man ha ein GC kontrollen. Skulle vel da også tru at det skal fungere med ein Wavebird(?). Eg akter ihvertfall ikkje å benytte meg av den vanlige GC kontrollen uten noen form for forlengelses kabler, den er latterlig kort :p Å sitte klint opp mot 50" er lite akutelt.

 

Så om noen har link til forlengelses kabler så hadde det vert flott :p

Lenke til kommentar

Kan se om eg får tid, kan ikkje love noe i kveld. Men eg tviler på det fungerer med Classic kontroller i og med at den gir signaler igjen via Wiimoten.

 

OM noen har testet så hadde vi satt pris på litt info :p

 

EDIT: Pokker heller, setter meg ned å prøver litt no med ein gang eg :p Slenger med noen avi.filer også får å teste det ut :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
The disc runs in GameCube mode so, if you have a GC controller, be sure to have it plugged in when running the Setup Disc. If you do not have a GameCube controller, the Wiikey Team was courteous enough to also provide versions that allow the options to be changed by pressing the RESET button on the Wii console. This is an ingenious solution for those who may be stuck without a GameCube controller.
Vet ikke om vi kanskje kan få Roms til å funke med Classic'en da, jeg? :)
Lenke til kommentar

Har testet det men ikke brukt wiikey sin løsning med en annen. Funker helt fint, dog må du bruke GC kontroller da dette benytter seg av GC homebrews, og med engang man starter gc spill skrur wii remoten seg av.

Classic controlleren får du nok ikke brukt før en chip kommer med støtte for wii homebrews.

Lenke til kommentar

Nettopp fått tak i NES-SNES-GEN-TURBO16-MULTIBOOT ISO, gleder meg til å teste den, må bare handle inn en GC kontroller. Mange lovord om den, litt over 2 GB stor pakket.

 

THANKS THIS IS ACE

 

ALL ENGLISH ROMS

 

THIS IS A MUST FOR ALL CHIPPED WII

Gotta say this is pretty badass, got all your games and more in one nice easy to use ISO... Props to whoever put it together, well done.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...