Gå til innhold

Wiinja: The First Wii Modchip


kewell79

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wario Ware fungerer utmerket her...

Skal vistnok vere problemer med å lese diskene på 6x på nokon modchiper, noko som fører til at videoene hakker.

Winja v2, Cylowiz v2/3, Winja Deluxe og Wiikey trur eg ikkje skal ha dei problemene...

 

Kjører sjølv Wabcheapmod modda av megsjølv til å lese disker på 6x

Har akuratt dei samme funksjonene som Wiikey, skal hive opp programmet om to sek...

Lenke til kommentar

WABmodcheap v3 -modda for bedre oppfating av disker og fungerende "speed fix" av meg.

 

-Direkte lasting av wii backup

-Direkte lasting av GC backup

-Direkte lasting av GC homebrew

-"Speed fix" Leser disker med 6x hastighet (som orginale)

-Kjører 70% av NTSC spill på pal konsoll og omvendt

 

Støtter for tiden bare DMS og D2A konsoller...

 

http://www.sharebigfile.com/file/121531/WA...ed-fix-zip.html

 

Alle platene er brent på BenQ DVD -R, enten med 8x eller 4x.

 

SSX Blur ------------------------------------------Perfekt, som orginal

Red Steel------------------------------------------Perfekt, som orginal

Wario Ware----------------------------------------Perfekt, som orginal

Tiger Woods 2007---------------------------------Perfekt, som orginal

Zelda TP--------------------------------------------Perfekt, som orginal

Excite Truck----------------------------------------Perfekt, som orginal

Call of duty 3---------------------------------------Perfekt, som orginal

Splinter Cell Duble Agent--------------------------Perfekt, som orginal

Rayman Raving Rabbits---------------------------Perfekt, som orginal

Blazing Angels Squadrons of WWII---------------Perfekt, som orginal

The Godfather Blackhand Edition------------------Perfekt, som orginal

 

post-55003-1174933164_thumb.jpg

 

post-55003-1174933177_thumb.jpg

 

post-55003-1174933190_thumb.jpg

 

4 av ledningene er bare koblet direkte til skriverporten på dataen

Dei 3 siste er bare festa til siden på wii'en i tilfelle eg finner på å installere wiikey eller liknende.

Endret av jon-t
Lenke til kommentar

Fungererte ikkje på Cylowiz v1 trur eg... Veit ikkje om v2 klarer å lese det, men ein oppgradert Cylowiz (v3) klarer å lese det...

 

Alle andre modchipper (Winja v1, Winja v2, Winja Deluxe, Wiikey, Wiifree, Chiip, Wiip) klarer å lese det perfekt.

 

Og ja det funker akuratt som det skal for meg...

 

Hehe tar det som eit kompliment eg :!:

 

Kosta meg ikkje ein drit og har alle funksjoner som ein modchip,

passa perfekt for mitt formål.

Er i utgangspunketet ment som ein midlertidig løsnining intill eg får bygd med PIC programmerer og får lagd meg ein wiifree.

Endret av jon-t
Lenke til kommentar

Må si jeg har lyst til å innstallere enn wiifree jeg og, men håpet liksom at noen av disse open source chippene skulle komme med dvd oppdatering slik at man slapp av å åpne wii-en for å reprogramere mikrokontrolleren. Eneste jeg er litt usikker på er hvis jeg kjøper et spill fra f.eks. usa, om det da blir svart-hvitt på TV-en da TV-en min ikke støtter NTSC :thumbdown:, eller blir outputen "konvertert" til PAL? Har lest litt forskjellig her så.... (Husker jeg brant meg på dette engang på xbox-en hvor jeg kjøpte et spill fra USA men så måtte jeg bruke region switcher for å få det til å funke og da ble jo alt svart-hvitt...).

Lenke til kommentar

Joda, det går selvfølgelig ann men hadde liksom lyst til at den ikke skulle kunne sees. Men vurderer og ha den inntil videre i en av gc minneportene, har ihvertfall ikke noe overhengende ønske om å begynne å borre. Men ellers veldig bra guide du linket til.

Mangler bare triwing skrutrekker, dessuten må jeg finne pic programmeren jeg har liggende et eller annet sted her.

Har også sett for meg muligheten å koble wiifree til den ene GC controller uttaket og så lage en adapter (ved å kjøpe en brukt GC kontroller og kappe av ledningen) som jeg kan plugge i PC-en, men blir isåfall litt jobb....

Lenke til kommentar

Nå får du Wiikey kloner for 75kr og gratis frakt :)

 

Er litt vekslende raporter om dei vil vere mulig å oppgradere når neste oppgradering kommer, men ellers så skal det vere eksakt samme kode og komponenter.

Det går rykter om at det skal vere orginale chiper frå akuratt samme samlebond som alle andre ekte wiikey chipper, men isteden for å sende dei til dei som har utviklet wiikey for påsetting på pcb har dei lagd eget pcb og satt dei på.

Wiikey skal vistnok ikkje ha ein eigen fabrikk, men har eit par fabrikker som programmerer chippene for dei og sender dei tilbake for påsetting på pcb i wiikey's lokaler.

 

Selv om fremtidige oppgraderinger kanskje ikkje fungerer, så kan man nå spørre seg om det kommer til å komme nokon større oppgraderinger i det heiletatt.

Han har stort sett alle funksjonene som ein drivechip faktisk kan gjøre og om man ser på chippene til xbox360 som har vert ute ein stund så har dei ikkje nokon fleire funksjoner enn dagens wii drivechipper.

 

Kan få tak i dei her:

 

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1999

 

http://www.kaidomain.com/WEBUI/ProductDeta...spx?TranID=1355

 

Bestillte sjølv ein frå Dealextreme nå, fant ut at selv om eg fekk tak i gratis pic chipper og skal bygge programerer sjølv så ble det faktisk billigere å hoppe på dette tilbudet enn Wiifree. Sjølv om eg nok kjem til lage meg ein slik også...

Endret av jon-t
Lenke til kommentar

Takk for tipset jon-t, var faktisk innom den siden for noen dager siden men da kostet den over 20 dollar. Tar litt tid å motta chippen da men det er like greit har ikke noe særlig tid nå uansett...

 

Tror dette med at det ikke skal kunne oppgraderes er skremselspropaganda fra wiikey sin side da de selvfølgelig ikke ønsker at folk kjøper kloner til 10 dollar da de ikke tjener penger på dette, men hvis det faktisk er sant at dette er originale chipper som sitter på kretskortene er det ingen måte de kan merke om det er klone. Men det får man se når neste oppgradering kommer....

 

edit: skriveleif...

Endret av b_cybe
Lenke til kommentar

Hold dere langt unna kloner folkens!!

 

Kloner = Trouble!

 

Billigste delene, og de som lager software til de ekte chippene gjør alt for å "ødlegge" klonene ved oppgradering!

 

Det er vanskligere å få tak i ekte wiikey enn kloner nå om dagen nesten!

Så vær 100% sikker at dere ikke kjøper kloner.

Lenke til kommentar

Selv om den ikkje kan oppgraderes er det fortsatt eit godt kjøp, det er ikkje til å stikke under bordet. 75kr er billigere enn det vil koste deg å kjøpe ein superbillig pic programmerer, om man ikkje har det frå før.

Som man må ha dersom man ikkje kjøper ein ferdigprogramert wiifree, og selv om du gjer det ikkje koste deg noko meir.

Wiikey clone er i praksis nesten den billigste og den beste chipen per i dag, og den har alle funksjoner man kan forvente av ein drivechip.

Kan bli morrsomt å se reaksjonene frå mange som har fått klone chip frå divineo når dei finner ut at dei ikkje kan oppgraderes.

 

Kan skrive ein liten test på den når eg mottar den, om det er interesse.

Så skal eg teste om oppgraderinger og slikt funker vist det kjem ut ein oppgradering til den tid...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som veit om det er noen i Molde eller Ålesund (Siden jeg går skole i Molde i vekedagene) som installerer modchipper til Wii osv.?

 

Xunlock tar over fabrikk garantien i ett år, og 5 års garanti på utført jobb. men har ikke lyst til å sende wii'en min ned til Oslo, masse porto og styr hver gang jeg skal ha noe fikset (vist det må til)

 

kansje det er noen i Molde/Ålesund og omegn som har samme dealen?

 

Har ikke helt lyst å chippe den selv siden jeg aldri har rørt en loddebolt før, min bror kunne gjøre det, han er jo elektriker. Men vist en av oss driter på draget så sitter jeg der. 2500 kr i dass og ingenting jeg kan gjøre med det :p if you know what i mean... :)

Lenke til kommentar

Mottok akuratt min wiikey "clone" :D

 

Den ligner ingen av dei andre clonene, den er faktisk iallefall utseende messig 100% identisk med første batch av orginal wiikey :ohmy:

 

post-55003-1176221016_thumb.jpg

 

Du klarer virkelig ikkje å forestille deg kor liten denne chippen egentlig er!

Den er mindre enn ein tommel!

 

Klarte ikkje å få tatt eit skikkelig up close bilde av chippen med mitt crappy mobilkamera men det kom ikkje akkuratt som eit sjokk...

 

post-55003-1176221134_thumb.jpg

 

Chippen ser identisk ut med orginalen øverst til venstre på dette bildet

wiikey-ori-cl-logo.jpg

 

Monterte wii chipen med ledning og fekk derfor ikkje testa ut quicksolder muligheteme...

 

Hadde ein backup i stasjonen når eg starta wii'en for første gong etter eg monterte han og til min store overaskelse spant han opp og ble gjenkjent akuratt som ein orginal, lydnivået eller hastigheten var så lik orginal plate at eg med det første trudde det var orginalen som var i stasjonen.

Wiikey leste platene mine mye bedre og uten nokon "dre", noko som ikkje har skjedd med nokon av dei andre chippene eg har prøvd.

 

Alle platene eg hadde boota perfekt akuratt som orginal:

 

SSX Blur ------------------------------------------Perfekt, som orginal

Red Steel------------------------------------------Perfekt, som orginal

Wario Ware----------------------------------------Perfekt, som orginal

Tiger Woods 2007---------------------------------Perfekt, som orginal

Zelda TP--------------------------------------------Perfekt, som orginal

Excite Truck----------------------------------------Perfekt, som orginal

Call of duty 3---------------------------------------Perfekt, som orginal

Splinter Cell Duble Agent--------------------------Perfekt, som orginal

Rayman Raving Rabbits---------------------------Perfekt, som orginal

Blazing Angels Squadrons of WWII---------------Perfekt, som orginal

The Godfather Blackhand Edition------------------Perfekt, som orginal

Medal of Honor Vanguard--------------------------Perfekt, som orginal

Heatseeker------------------------------------------Perfekt, som orginal

Prince Of Persia Rival Swords---------------------Perfekt, som orginal

 

Platene er brent med BenQ 8x DVD-R enten på 8x eller 4x brennehastighet i imgburn.

Alle er i PAL format, så har ikkje fått testa importspill, men du kan se kven som fungerer her:

http://wiki.gbatemp.net/index.php/Wii_Regi...patibility_List

 

Skal bli morrsomt å se om wiikey klarer å blokere kloner i den første firmware oppgraderingen, men personlig bryr eg med ikkje, fordi eg ikkje har støtet på nokon som helst problemer med den firmwaren som er på den orginalt...

Ikkje trur eg dei klarer det heller, men det får tiden vise.

 

Vil si at for 70kr så var dette ein kupp :w00t:

Fjerna akuratt parallel kabelen min for godt :p

Endret av jon-t
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...