Gå til innhold

World Of Warcraft Addict Minidokumentar


Anbefalte innlegg

hva om de liker å sitte inne sammen med kona/kjæresten og se på tv/spille?

 

og fleste av oss her nærmer vel oss 20åra (er 21 selv) og det å gå ut å henge på uttafor butikken eller gå ut og leke er vel strengt talt litt for barnselig nå??

 

For all del la folk holde på hva de vil, liker de å sitte inne, hvorfor ikke bare respektere personene som de er?

 

om du er en fotball idiot å liker å spille fotball hele dagen, gjør det!

liker du å sitte forran tvn å gnafse godteri mens du ler deg spent ijel av alle elsker ramon på tv.. gjør det..

 

men hva faen er problemet med dere som sitter her å skriver dritt om folk som spiller data spill? la dem gjøre det for faen.. for de skader da ingen andre enn seg selv..

 

sånn er det med alle ting.. så slutt å legg dere opp i ting.. forbanna dritt lei av alle de trådene om at wow (alle mmo for den saks skyld) avhengig skapende.. sånn er da alle ting bare du intresserer deg nok..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Året har 365 dager og 168 av dem blir kasta bort på spilling. Husk at man skal ha søvn i tillegg. Da blir det ikke mye tid til å LEVE gitt. rundt 80 dager det. Ca. 2 måneder som man kan bruke til venner, jobb, spise, drite osv osv.

 

7795882[/snapback]

 

Det er vel opp til hver enkelt å gjøre hva de vil med livet sitt? "Året har 365 dager og 168 av dem blir kastet bort på spilling".

 

Det er jo som å si at de som har brukt mye tid på hobbyen sin, f.eks. frimerkesamling (ja jeg vet, horribelt eksempel) har kastet bort store deler av livet sitt?

 

Du er ikke wow avhengig. Det kan jeg si med en gang. En wow avhengig jobber ikke, spiser omtrendt ikke, er aldri ute osv osv.

 

Er det egentlig en grense på når du er avhengig av WoW? Er jeg avhengig hvis jeg spiller 3-4 timer om dagen eller om jeg i stedet spiller 12 timer i strekk på en lørdags kveld? Og det er vel egentlig ikke opp til deg å bestemme om noen er noe som helst?

 

Tror man skal være forsiktig med å stemple folk uten en gang å vite noe om dem.

 

 

Litt mer on topic.

 

I de fleste tilfeller så er det personen sinn skyld at han blir avhenging, ikke spillet (eller i dette tilfellet foreldrene). Det er manglen på viljestyrke som gjør at noen blir avhengige av noe så sant det ikke har noe å gjøre med noe kjemisk i kroppen IMO (narkotika osv).

 

Så når aviser sverter dataspill som om det var Satan selv så burde heller ta en titt på personen som sitter bak tastaturet og ikke skylde på spillet. Men det er selvsagt mye mindre underholdende og selger derfor mye mindre.

Endret av Zenzen
Lenke til kommentar

Latterlige greier dette....

 

ja, jeg spiller en god del wow... men hadde det ikke eksistert wow hjadde jeg sittet like mye foran pcen, med andre spill!

 

jeg spiller gjerne 3-5timer hverdag jeg, jeg har hund, hus, kjærring å jobb! å er null problemer, jeg ser en kar her som sier at han fant en løsning som dama hans var fornøyd med og, nemlig å ta lapptoppen i stua... gjør akkurat detsamma:D

 

å hu syns det er helt greit at jeg spiuller endel, jeg gjør vanelige ting og som vasker klær, lager mat osv... samtidig som maskin står på i stua... i helgene spiller jeg så mye som jeg orker, står opp å slår på pcen å spiller i noen timer... men så lenge man kan slå av pcen å gå ut å gjøre noe annet vist man VIL, er man ikke avhengi... så lenge jeg ikke har noe annet å gjøre så spiller jeg med GOD samvittighet! :)

 

å ja, er enig om at disse trådene er litt dumme, men ja det er en sak som er litt viktig smått blir tatt tak i, for det er sant at man kan rett å slett bli avhengi... vist man ikke er ops, å har en hjernekapasitet større enn et ekkorn.. vist jeg noen ganger kjenner at i stede for å dra å spise middag på byen med fruen, at jeg i stede vil spille wow, blir det sletting av wow i full fart!

 

er i allefall min mening:)

 

mvh

vyrez

Lenke til kommentar

My name is Boogieman, and I'm a WoW-addict...

 

Jeg skal ærlig innrømme at jeg er litt avhengig av WoW.. Men jeg har fortsatt en utdannelse, en flott jobb, nok av venner, en god familie osv...

 

Min WoW-avhengighet er på lik linje med en som bruker mesteparten av fritiden sin på helsestudio, foran TVn, i skisporet, i alpinbakken, foran sin samling av pink-panter-figurer fra 80-tallet, eller hva som helst..

ENESTE forskjellen, er at jeg sitter foran en PC, noe som fortsatt (utrolig nok) blir sett på med rynket nese...

WoW er faktisk (som mange ikke vet) mye mer sosialt, og miljøskapende enn veldig mange andre hobbyer som det er "greit" å bedrive 7-8 timer daglig med.

 

En wow-avhengighet kan for så vidt gå for langt, men det kan det innenfor mange hobbyer.

 

Jeg tror det enda skal noen år til, når denne ungdomsgenerasjonen blir de eldste i samfunnet, at dataspill blir en "akseptert" hobby..

Lenke til kommentar
før du skriver noe som helst så ha litt peil på ting da! Avhengighet er farlig. Wow avhengighet er skikklig farlig. Jeg har en bror som har vært avhengig. Verden for de som spiller sånn stopper opp. Men verden stopper virkerlig ikke opp. Man må fremdeles skaffe seg jobb. Penger, dame, venner. Men hvordan skal man få tid til sånt når man spiller hele døgnet? Latterlig å høre at man selv skal bestemme hva man skal gjøre med tiden sin her på jorden. DET KAN MAN IKKE! Man må ha jobb for å få penger. Penger for å få et sted å bo osv osv. Så lenge en ikke bor hos mamma da, men det er jo latterlig når man er 30 år liksom.

 

Hvor gammel er du forresten?

7795882[/snapback]

 

Greit nok, jeg har ikke peiling på ting.

 

Og det er ikke slik at man må spille 24timer i døgnet for å være avhengig av WoW. Man kan fint ha en jobb på siden. Og det går lett ann å sitte i kasse på rema1000 å ha et fullkomment liv, selv om man spiller kanskje 8timer om døgnet.

 

Okei, noen ting må man, som f.eks jobb, skal rette meg på den. Men folk skal alikvel ikke komme å si hva du skal gjøre med fritiden din. Men sant, penger må man ha, til wow, mat og regninger.

 

Og hvorfor skal man ikke kunne bo med foreldrene? Fordi det heller ikke er akseptert?

 

21år i år, egen leilighet og studerer 2året Data.Ing. Selverklært Wowavhengig.

7795946[/snapback]

 

Du er ikke wow avhengig. Det kan jeg si med en gang. En wow avhengig jobber ikke, spiser omtrendt ikke, er aldri ute osv osv.

 

Det å bo hjemme er vel enklest. Men alle skal ha en mekanisme som sier at man må ut av redet of finne seg eget sted og bo.

7795958[/snapback]

Jeg har jobb, jeg har dame, har nok av venner selv om alle spiller wow. så da er jeg vist ikke avhenging.

 

Selv om jeg spiller ca 9timer om dagen, enda lenger i helger (vis jeg ikke er med dama), og det er som en hobby det her, jeg bruker heller min tid på det enn å waste 9timer av livet mitt på f.eks å se på frimerker, gammle penger, golf, samle på dassruller eller hva andre folk driver med.

 

Og at du i det hele tatt kommer inn her å får det til å virke som om du ber folk å slutte, du har ingenting med det... [email protected], mekk deg en slik side å klag med alle folk som klager

Lenke til kommentar

Føler at den tråden her blir stengt rimelig kjappt hvis denne diskusjonen strekker seg videre..

 

La oss nå komme tilbake til topic, om hvor skadelig wow _kan_ være, når du tror virkeligheten bare er tull og wow er bedre.

Det er som jeg skrev. Wow er en avkobling fra virkeligheten, jo mer du spiller, jo mer avkoblet blir du. De som da er så avhengi at dem ikke gjør noe annet, har problemer med å stille seg inn i virkeligheten når dem engang innser at wow ikke er virkeligheten, at dem må komme seg videre.

 

Jeg har full respekt for folk som spiller wow, folk som ikke gjør annet en skole, for bolegutta som trener vær dag, men det finnes en grense i alt, grensen i wow, går når man ikke gjør annet en World Of Warcraft og soving.

Endret av jhj
Lenke til kommentar

Kommentar til filmen:

1: Han sa han til ein viss grad angra på at han kjøpte spelet, men alikavel spelar han vidare. (Dersom han virkelig hadde angra på at han kjøpte spelet, hadde han slutta. Det virker jo ikkje som at han spelar for morro, men fordi han er nødt.)

 

2: Han sa at han lett har spelt og kan lett spele 16 timer daglig. (På eit spel han til ein viss grad angra på at han kjøpte. Igjen tilbake til punk 1)

 

3: Han var pålogga mangfoldige timer i strekk pga guildet trengte han.

( Ok guildet betyr meir for han ein mora sitt ønskje om å logge av? Hmm, kan umulig vere eit godt teikn.

 

4: Han seier at han kan gje seg å spele akkurat når han sjølv ønsker. Men at det er han sitt liv og han bestemmer sjølv kva han vil gjer med da.

No fekk vi ikkje vete kor gammal han er, men eg tviler sterkt på at han er 18 år. Dersom han ikkje er 18 bestemmer han no ikkje livet sjølv. OG hallo slutte på skulen pga eit spel man egentlig kan slutte å spele kortid som helst, yeah right. Btw vi såg vel ingen far i huset?

 

Og til alle dåke som kjem med lange flotte svar der dåke skriv om korleis dåke kombinerer wow og real life. Dåke seier jo dåke ikkje liker sånne tråder, men kjem alikavel med svar.

Endret av TheOneAsk
Lenke til kommentar
hva om de liker å sitte inne sammen med kona/kjæresten og se på tv/spille?

 

og fleste av oss her nærmer vel oss 20åra (er 21 selv) og det å gå ut å henge på uttafor butikken eller gå ut og leke er vel strengt talt litt for barnselig nå??

 

For all del la folk holde på hva de vil, liker de å sitte inne, hvorfor ikke bare respektere personene som de er?

 

om du er en fotball idiot å liker å spille fotball hele dagen, gjør det!

liker du å sitte forran tvn å gnafse godteri mens du ler deg spent ijel av alle elsker ramon på tv.. gjør det..

 

men hva faen er problemet med dere som sitter her å skriver dritt om folk som spiller data spill? la dem gjøre det for faen.. for de skader da ingen andre enn seg selv..

 

sånn er det med alle ting.. så slutt å legg dere opp i ting.. forbanna dritt lei av alle de trådene om at wow (alle mmo for den saks skyld) avhengig skapende.. sånn er da alle ting bare du intresserer deg nok..

7795994[/snapback]

 

Skjønner du ingenting om avhengighet? Les det opp i ordboka så kan vi snakkes etterpå. Og tydelig at du er 20 for du tenker ikke veldig langt fremover enda. Livet ditt er vel bare fest og morro og NULL bekymring. Bare vent. Plutselig så kommer hverdagen til deg og da er det greit å ikke være avhengig.

Lenke til kommentar
Året har 365 dager og 168 av dem blir kasta bort på spilling. Husk at man skal ha søvn i tillegg. Da blir det ikke mye tid til å LEVE gitt. rundt 80 dager det. Ca. 2 måneder som man kan bruke til venner, jobb, spise, drite osv osv.

 

7795882[/snapback]

 

Det er vel opp til hver enkelt å gjøre hva de vil med livet sitt? "Året har 365 dager og 168 av dem blir kastet bort på spilling".

 

Det er jo som å si at de som har brukt mye tid på hobbyen sin, f.eks. frimerkesamling (ja jeg vet, horribelt eksempel) har kastet bort store deler av livet sitt?

 

Du er ikke wow avhengig. Det kan jeg si med en gang. En wow avhengig jobber ikke, spiser omtrendt ikke, er aldri ute osv osv.

 

Er det egentlig en grense på når du er avhengig av WoW? Er jeg avhengig hvis jeg spiller 3-4 timer om dagen eller om jeg i stedet spiller 12 timer i strekk på en lørdags kveld? Og det er vel egentlig ikke opp til deg å bestemme om noen er noe som helst?

 

Tror man skal være forsiktig med å stemple folk uten en gang å vite noe om dem.

 

 

Litt mer on topic.

 

I de fleste tilfeller så er det personen sinn skyld at han blir avhenging, ikke spillet (eller i dette tilfellet foreldrene). Det er manglen på viljestyrke som gjør at noen blir avhengige av noe så sant det ikke har noe å gjøre med noe kjemisk i kroppen IMO (narkotika osv).

 

Så når aviser sverter dataspill som om det var Satan selv så burde heller ta en titt på personen som sitter bak tastaturet og ikke skylde på spillet. Men det er selvsagt mye mindre underholdende og selger derfor mye mindre.

7796137[/snapback]

 

Man er avhengig når spillinga går utover andre ting som er livsviktig. Å spille i 12 timer hver dag er skadeligt ja. Selv du skjønner det. Å spille i 3-4 timer hver dag er ikke skadeligt, man kan jobbe tillegg da. Skjønner du tegninga?

Lenke til kommentar
Latterlige greier dette....

 

ja, jeg spiller en god del wow... men hadde det ikke eksistert wow hjadde jeg sittet like mye foran pcen, med andre spill!

 

jeg spiller gjerne 3-5timer hverdag jeg, jeg har hund, hus, kjærring å jobb! å er null problemer, jeg ser en kar her som sier at han fant en løsning som dama hans var fornøyd med og, nemlig å ta lapptoppen i stua... gjør akkurat detsamma:D

 

å hu syns det er helt greit at jeg spiuller endel, jeg gjør vanelige ting og som vasker klær, lager mat osv... samtidig som maskin står på i stua... i helgene spiller jeg så mye som jeg orker, står opp å slår på pcen å spiller i noen timer... men så lenge man kan slå av pcen å gå ut å gjøre noe annet vist man VIL, er man ikke avhengi... så lenge jeg ikke har noe annet å gjøre så spiller jeg med GOD samvittighet! :)

 

å ja, er enig om at disse trådene er litt dumme, men ja det er en sak som er litt viktig smått blir tatt tak i, for det er sant at man kan rett å slett bli avhengi... vist man ikke er ops, å har en hjernekapasitet større enn et ekkorn.. vist jeg noen ganger kjenner at i stede for å dra å spise middag på byen med fruen, at jeg i stede vil spille wow, blir det sletting av wow i full fart!

 

er i allefall min mening:)

 

mvh

vyrez

7796153[/snapback]

 

Hadde du sitti like lenge da? Wow slutter nemlig aldri det skjønner du. Det har ingen enda. PLutselig kommer blizzard med et nytt våpen (eller ny grafikk med andre ord). 3-5 timer hver dag er ikke noe problem da. Jeg snakker om 12-16 timer hver dag. DET er et problem.

Lenke til kommentar
My name is Boogieman, and I'm a WoW-addict...

 

Jeg skal ærlig innrømme at jeg er litt avhengig av WoW.. Men jeg har fortsatt en utdannelse, en flott jobb, nok av venner, en god familie osv...

 

Min WoW-avhengighet er på lik linje med en som bruker mesteparten av fritiden sin på helsestudio, foran TVn, i skisporet, i alpinbakken, foran sin samling av pink-panter-figurer fra 80-tallet, eller hva som helst..

ENESTE forskjellen, er at jeg sitter foran en PC, noe som fortsatt (utrolig nok) blir sett på med rynket nese...

WoW er faktisk (som mange ikke vet) mye mer sosialt, og miljøskapende enn veldig mange andre hobbyer som det er "greit" å bedrive 7-8 timer daglig med.

 

En wow-avhengighet kan for så vidt gå for langt, men det kan det innenfor mange hobbyer.

 

Jeg tror det enda skal noen år til, når denne ungdomsgenerasjonen blir de eldste i samfunnet, at dataspill blir en "akseptert" hobby..

7796240[/snapback]

 

Er wow sosialt? Må le. Han alven du er "venn" med kan være en feit gubbe på 40 år som spiller. Tviler på at han er vennen din liksom.

Lenke til kommentar
Boogieman,25/01-2007 : 14:28]My name is Boogieman, and I'm a WoW-addict...

 

Jeg skal ærlig innrømme at jeg er litt avhengig av WoW.. Men jeg har fortsatt en utdannelse, en flott jobb, nok av venner, en god familie osv...

 

Min WoW-avhengighet er på lik linje med en som bruker mesteparten av fritiden sin på helsestudio, foran TVn, i skisporet, i alpinbakken, foran sin samling av pink-panter-figurer fra 80-tallet, eller hva som helst..

ENESTE forskjellen, er at jeg sitter foran en PC, noe som fortsatt (utrolig nok) blir sett på med rynket nese...

WoW er faktisk (som mange ikke vet) mye mer sosialt, og miljøskapende enn veldig mange andre hobbyer som det er "greit" å bedrive 7-8 timer daglig med.

 

En wow-avhengighet kan for så vidt gå for langt, men det kan det innenfor mange hobbyer.

 

Jeg tror det enda skal noen år til, når denne ungdomsgenerasjonen blir de eldste i samfunnet, at dataspill blir en "akseptert" hobby..

7796240[/snapback]

 

Er wow sosialt? Må le. Han alven du er "venn" med kan være en feit gubbe på 40 år som spiller. Tviler på at han er vennen din liksom.

7796801[/snapback]

Og kan han ikke være en venn fordi han er eldre og overvektig?

Lenke til kommentar

Vi har en i guildet som er 42 å veier 140 kilo (ikke muskler)

Kan vi ikke være "venner" med han da ? Kjønner ikke logiken bak den der. Skal man hetse de som er over 40år veier litt mer en de andre og som spiller wow ?

 

Edit : Å ja WOW er sosialt!

Endret av xanth0s
Lenke til kommentar
før du skriver noe som helst så ha litt peil på ting da! Avhengighet er farlig. Wow avhengighet er skikklig farlig. Jeg har en bror som har vært avhengig. Verden for de som spiller sånn stopper opp. Men verden stopper virkerlig ikke opp. Man må fremdeles skaffe seg jobb. Penger, dame, venner. Men hvordan skal man få tid til sånt når man spiller hele døgnet? Latterlig å høre at man selv skal bestemme hva man skal gjøre med tiden sin her på jorden. DET KAN MAN IKKE! Man må ha jobb for å få penger. Penger for å få et sted å bo osv osv. Så lenge en ikke bor hos mamma da, men det er jo latterlig når man er 30 år liksom.

 

Bra eksempel med 2 minutter. Har du regna på hvor mye tid som blir med til wow spilling eller?

 

Skal jeg regne for deg: la oss si 12 timer hver dag! Han på filmen spilte i 16.

 

12 * 7 = 84 timer i uka

84 * 4 = 336 timer i måneden.

336 * 12 = 4032 timer i året.

 

Altså 4032 / 24 timer i døgnet = 168 døgn med bare spilling!

 

Året har 365 dager og 168 av dem blir kasta bort på spilling. Husk at man skal ha søvn i tillegg. Da blir det ikke mye tid til å LEVE gitt. rundt 80 dager det. Ca. 2 måneder som man kan bruke til venner, jobb, spise, drite osv osv.

 

Så de 2 minuttene kan du liksom glemme.

 

Hvor gammel er du forresten?

TV eller dataspill? Jeg er personlig ganske så ung (13 år) og har spilt WoW i rundt halvannet år. Mitt sosiale liv foregår på skolen og det er absolutt nok. Fritiden min er WoW.

Jeg kom på for ikke lenge siden at andre ikke spilte bort fritida si og spurte om hva de gjorde på fritiden. Joa, de så på TV eller dreiv rundt med venner. "Dreiv rundt med venner" som i at de som oftest sto på hjørnet, røyka kanskje litt og snakka om damer som gikk forbi. TV så de også ganske mye på. Alle slags komi-serier som Alle elsker Raymond, Reba osv. De brukte sånn cirka 4-5 timer med TV og 2-3 timer med å "drive rundt med venner".

 

Jeg tror at WoW er ganske sunt for min aldersgruppe :)

Lenke til kommentar
Fordi jeg ikke gidder å sitte på å se på tv hele dagen, eller eventuelt de andre fine mulighetene jeg har her jeg bor (som er ingen) og det er sabla gøy å spille

 

Du er addict.

 

Alle som kommer med den der unskyldningen "hva med de som ser tv 6+ timer om dagen da?" er addticts.

 

De som ser tv 6 timer om dagen er tapere og har ikke ett liv.

 

Og nå ser jeg på "vanlige" mennesker, dem som BURDe ha jobb/skole, venner/dame, og ikke de som har handicap og har mer tid til spill/tv/kan ikke vere ute så mye som oss HELDIGE mennesker.

 

Og jada dere addtics kan nok bare vinne denne diskusjonen ved å si "vi bestemmer selv hva vi vil med det livet vi har fått".

 

Jævla egoister, forbanna drittsekker er de som tenker slik. Desverre er dere langt fra de eneste. Om dere skal bare spille spill i livet fordi dette er bare det dere synest er gøy, gi heller livet deres til noen andre, noen som kan hjelpe andre, gjøre hverdagen for andre mennesker bedre.

 

Bare fordi dere har fått livet, betyr faen ikke det var gratis. Jeg for min del betaler alltids en del penger til tøde kors og slikt når jeg kan, fordiom jeg faktisk er bare 17 år.

 

Ser dere hvor ego det der "jeg bestemmer over livet mitt" er? Andre folk trenger deres hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...