Gå til innhold

PS3-salget stuper !


Torrevieja

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg sitter fortsatt fast ved mine 5 grunner til hvorfor Delaystation ikke har solgt så godt...

 

1. Spillkonsollen koster flesk og vel så det!

2. Ingen bra spill er utgitt enda!

3. Sony har nesten ikke noen konsoller de kan selge!

4. Konsollen er heller ikke utgitt i Europa ennå. Dette medvirker jo til at Sony ikke får solgt så mange konsoller...

5. Sony er/var/har vært arrogante!

7777335[/snapback]

 

Enig i alt untatt punkt 3 - PS3 er vistnok lett å få fatt på i USA nå. Maskinene går til normal utsalgspris på eBay.

Lenke til kommentar
Jeg sitter fortsatt fast ved mine 5 grunner til hvorfor Delaystation ikke har solgt så godt...

 

1. Spillkonsollen koster flesk og vel så det!

2. Ingen bra spill er utgitt enda!

3. Sony har nesten ikke noen konsoller de kan selge!

4. Konsollen er heller ikke utgitt i Europa ennå. Dette medvirker jo til at Sony ikke får solgt så mange konsoller...

5. Sony er/var/har vært arrogante!

7777335[/snapback]

 

Arrogante ? Media som har gjort dem Arrogante. Playstation 1 og 2 har knust enhver motstand og sendt Sega ut døra med konsollene sine slepende etter seg. Både Microsoft og Nintendo har kommet med konsoller som var visuellt bedre enn Playstation men likevel greide de ikke å ta markedet. Dette tror jeg gjorde veldig mange forbanna på Sony.

Lenke til kommentar
Enig i alt untatt punkt 3 - PS3 er vistnok lett å få fatt på i USA nå. Maskinene går til normal utsalgspris på eBay.

7777423[/snapback]

 

Det er jo rart! Trodde Sony hadde mega store leveringsproblemer! :hmm: Hvorfor kan de ikke bare Lansere i Europa med en gang da??

 

Arrogante ? Media som har gjort dem Arrogante. Playstation 1 og 2 har knust enhver motstand og sendt Sega ut døra med konsollene sine slepende etter seg. Både Microsoft og Nintendo har kommet med konsoller som var visuellt bedre enn Playstation men likevel greide de ikke å ta markedet. Dette tror jeg gjorde veldig mange forbanna på Sony.

7777439[/snapback]

 

Men hvorfor skulle det gjør folk forbanna på Sony? At de andre konsollene ikke klarte og utklassere Sony sin PlayStation serie... Det er etter min mening ikke noe og bli sur for, tvert i mot! Det beviser en ting, Sony er flinke med jobben de gjør!! :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Tror dette kjøret kommer til å ende temmelig likt mellom xbox360 og ps3. Rent spillmessig og hva kraft anngår så stiller de vell temmelig likt. Ps3 har Blueray og xbox360 er er en del billigere. Tror ikke Sony blir danket ut men tror kanskje Microsoft vil ta en større andel denne gangen noe som jo forsovet vil gi begge eiere flere gode spill. Hva Wii anngår ser det ut som den gjør det bra selv om jeg personlig ikke får meg helt til å kjøpe en konsoll som er hardwaremessig utdatert ved release. Men ser ut til at wiien tar igjen på andre ommråder(blandt annet salgstall) så kanskje grafikken ikke er så viktig alikevell.

Lenke til kommentar
Det er jo rart! Trodde Sony hadde mega store leveringsproblemer! hmm.gif Hvorfor kan de ikke bare Lansere i Europa med en gang da??

 

De fikk ikke maskinpressen igang ordentlig før i slutten av desember eller begynnelsen av januar såvidt jeg vet. Kan jo være likegreit at de venter til mars med europeisk release så de slipper de ville tilstandende som var i usa her også.

Kommer en del spennende spill i mars, så da kan det hende etterspørselen tar seg opp, og da er det kjipt om europa for 10000 konsoller på deling.

Lenke til kommentar

Grafikken har aldri vært den viktigste faktoren når det gjelder salgstall av konsoller.

 

PS2 hadde dårligere grafikk enn Xbox og GC.

PS1 hadde dårligere grafikk enn N64.

DS har dårligere grafikk enn PSP.

NES hadde dårligere grafikk enn Master System.

GB hadde dårligere grafikk enn Sega GG.

 

Eneste konsollgenerasjonen jeg kan komme på som ble vunnet av den kraftigste maskinen er SNES vs MegaDrive. Og da var salgene jevne veldig lenge.

 

Det er ikke grafikken som selger konsoller, det er spillene.

Lenke til kommentar
It isn't because demand has weakened, it is because we have kept the supply pipeline moving.

 

Sony som svarte på den surveyen, kan være sant da.

7774733[/snapback]

De sier det ikke er fordi etterspørselen har sunket..

 

Vel.. Jo! Den har jo det! Man kan utrolig lett få skaffet seg en PS3 i statene idag. Er ikke akkurat Wii-tilstander der, nei..

 

Edit: Leif..

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Arrogante ? Media som har gjort dem Arrogante. Playstation 1 og 2 har knust enhver motstand og sendt Sega ut døra med konsollene sine slepende etter seg. Både Microsoft og Nintendo har kommet med konsoller som var visuellt bedre enn Playstation men likevel greide de ikke å ta markedet. Dette tror jeg gjorde veldig mange forbanna på Sony.

7777439[/snapback]

Se på ironien i dette innlegget. "Media" er da et annet navn for Avean i denne sammenheng?

Lenke til kommentar

Må innrømme at Avean greier det utrolige ja. Skal selv innrømme at jeg er en xbox fan, elsker begge boksene mine. Men at PS3 selger dårlig fordi det er en dårlig maskin tror jeg ikke, vil heller si det er blanding av pris og mangel på skikkelig gode spill enda. Og begge vil jo bedre seg etterhvert og salget vil nok gå opp.

Lenke til kommentar
Arrogante ? Media som har gjort dem Arrogante. Playstation 1 og 2 har knust enhver motstand og sendt Sega ut døra med konsollene sine slepende etter seg. Både Microsoft og Nintendo har kommet med konsoller som var visuellt bedre enn Playstation men likevel greide de ikke å ta markedet. Dette tror jeg gjorde veldig mange forbanna på Sony.

 

Men hvorfor rote i fortiden når man snakker om nåtiden? Det er nettopp grunnet PSx og PS2 sin suksess at Sony er blitt arrogante og tror nærmest at folk kjøper grunnet navnet, noe som har slått tilbake på dem.

 

Tror heller det er omvendt, at nå spiser X360 og Wii opp store deler av markedet og PS3 selger dårlig pga dette, noe som gjør mange forbanna på MS og Nintendo.

Lenke til kommentar
Må innrømme at Avean greier det utrolige ja. Skal selv innrømme at jeg er en xbox fan, elsker begge boksene mine. Men at PS3 selger dårlig fordi det er en dårlig maskin tror jeg ikke, vil heller si det er blanding av pris og mangel på skikkelig gode spill enda. Og begge vil jo bedre seg etterhvert og salget vil nok gå opp.

7778271[/snapback]

 

Ingen tvil om det. Men jeg ville helt klart ha ventet om ikke 1 år hvertfall et halvt så man ser hvordan ps3 etablerer seg og prisene har roet seg, kanskje noe bundle opplegg også.. Man har ihverfall mye å velge mellom i spill. Launch spille til ps3 som er gode får man på Xbox 360 også (graw 2, rainbow six osv) motorstorm meh ? Resistance meh ? vet ikke helt med spilla til sony as, må komme noe god saker.

Lenke til kommentar
kan du forklare det der med arroganse?

PS3 er forsinket forsi Sony ville ha den beste maskinvaren, noe som kan gjøre at maskinen får lengre levetid etc.

7778571[/snapback]

 

We do not care.

– Ken Kutaragi, regarding competition from Microsoft and Nintendo

 

...for consumers to think to themselves ‘I will work more hours to buy one’. We want people to feel that they want it, irrespective of anything else.

– Ken Kutaragi, explaining their marketing goals for the PS3

 

It’s probably too cheap...

– Ken Kutaragi, Regarding the $499 to 599 price point

 

There’s this sort of misunderstanding that the Blu-ray disc player for movies is somehow burdening the console with unnecessary cost.

– Phil Harrison, regarding the wholesale cost of the system’s Blu-ray player

 

 

 

Ett utdrag av kommentarer som har kommet fra Sony sin side. Uheldige uttalelser som stiller dem i et dårlig lys.

PS3 ser ut som en veldig bra konsoll, og jeg kan se for meg mulighetene ved at man kan kjøre linux på den. Xbox media center på PS3 anyone? Men jeg tror nok prisen må litt ned om den skal selge like mye som PS2.

Endret av josh
Lenke til kommentar
It’s probably too cheap...

– Ken Kutaragi, Regarding the $499 to 599 price point

 

There’s this sort of misunderstanding that the Blu-ray disc player for movies is somehow burdening the console with unnecessary cost.

– Phil Harrison, regarding the wholesale cost of the system’s Blu-ray player

 

Ett utdrag av kommentarer som har kommet fra Sony sin side. Uheldige uttalelser som stiller dem i et dårlig lys.

7778794[/snapback]

Forstår ikke hvordan de to quotene passer inn i konteksten.

 

Too cheap = I forhold til produksjonskostnad.

 

Og Sony føler jo tydeligvis at Blue-Ray er "necessary".

 

Ikke noe arrogant der.

 

De to første er jeg enige med.

Lenke til kommentar
Glemte jo den viktigst med at next-gen ikkje starter før Sony sier det tongue.gif

 

Den er bare rå :p

 

Uansett vi kan også liste alt det arrogante MS har sagt.. men da begynner vi bare på den igjen.

7779567[/snapback]

 

Det stemmer nok, poenget mitt var å liste opp kommentarer som har kommet fra Sony som har blitt oppfattet som arrogante uttalelser.

Men jeg vil fremdeles påstå at å faktisk komme med kommentarer om at folk skal jobbe ekstra fordi de skal kjøpe en PS3 fremfor en (rimeligere) konsoll fra en av konkurrentene er en tanke arrogant. LIkeså å komme med uttalelsen at "den er for billig" når den faktisk koster en anseelig sum med penger. Det finnes bedre måter å formulere seg på.

 

Jeg er helt med på at kommentarene også kan tolkes slik Niskivara sier, men det fremstår ikke helt slik. Når Sony da i tillegg har en trackrecord med uttalelser som "Er det så gale å legge rootkit kopibeskyttelse på kundenes pcer, de fleste vet jo ikke hva det er en gang" så må jeg innrømme at jeg ser hvorfor ting gjerne tolkes på måten det har blitt gjort.

Endret av josh
Lenke til kommentar

Det at man er arrogant ovenfor sine konkurrenter synes jeg er helt greit. Det er bare artig lesning :)

 

Men, uttalelser som kan virke arrogant ovenfor kundene, oss gamere, synes jeg litt uheldig. Slike uttalelser som; "We have built up a certain brand equity over time since the launch of PlayStation in 1995 and PS2 in 2000 that the first five million are going to buy it, whatever it is, even [if] it didn't have games" ....mener jeg vitner om litt lite respekt for oss. De tror vi er hjernevaskede kunder som kjøper en konsoll bare fordi det står Playstation på det. Så dumme er vi vel ikke, eller kanskje han har rett :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...