Gå til innhold

Amerikansk fotball - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

aiaiaiai utrolig sterk seier av Cardinals. Nettopp ferdig med kampen og det var herlig å se på. Defence var fantastisk "idag". Peterson fikk ikke til noe, og Warner gikk av med seieren over Favre, med god hjelp av det gode forsvaret. Bare å kjøre på videre nå.

Lenke til kommentar

Intrykket jeg har fått av mine 10 min med kikking på am. fotball er at det er veldig kjedelig. De stiller seg opp, roper taktikker, venter og endelig starter. Så går det kansje et kvart minutt eller to (maks) før de får touchdown eller ikke. Så har de pause en stund, bruker masse tid på å stille seg opp og rope taktikker før de venter og så starter igjen. Selve spillet er actionfullt og gøy, men de bruker mer til på å stille opp enn å spille. Er dette korrekt? Det er så lenge siden jeg har sett (utenom NFL highlights på Youtube) at jeg husker ikke noe særlig utenom det jeg nettop sa.

Lenke til kommentar
Intrykket jeg har fått av mine 10 min med kikking på am. fotball er at det er veldig kjedelig. De stiller seg opp, roper taktikker, venter og endelig starter. Så går det kansje et kvart minutt eller to (maks) før de får touchdown eller ikke. Så har de pause en stund, bruker masse tid på å stille seg opp og rope taktikker før de venter og så starter igjen. Selve spillet er actionfullt og gøy, men de bruker mer til på å stille opp enn å spille. Er dette korrekt? Det er så lenge siden jeg har sett (utenom NFL highlights på Youtube) at jeg husker ikke noe særlig utenom det jeg nettop sa.

 

Er ikke helt slik. Pausen er fordi at jævla fox og cbs, spesielt fox, skal sende reklame hele tiden. Du har rett at de stiller opp, men taktikken er lagt før de gjør dette. Bør vel se litt mer enn ti min. før man kommer inn igjen i det.

Lenke til kommentar

 

Hvordan er det med sånn spill i NFL? Ser aldri det er noe pasninger etter en har mottatt ballen fra QB. Er det fordi det ikke er lov? eller fordi de ikke har noe muligeter fordi alle er bra dekt opp hele tiden?. Skjønner de aller fleste regler nå, men dette har jeg ikke hørt noe om.

 

Ikke at jeg synes det var noe spesielt kult å se på.

Lenke til kommentar

Det der er lov det. Blir litt som i rugby der ballen alltid skal kastes bakover. Så fort ballen har gått ive line of scrimage, så kan ikke ballen bevege seg fremover med kast, men du kan kaste den bakover. Har ballen først krysset line of scrimage, så kan den ikke kastes fremover igjen selv om den kommer bak linja igjen. Her kan du se Denver gjøre det samme mot Colts i helga.

 

http://www.nfl.com/videos/denver-broncos/0...eaks-the-record

 

Jeg er ikke helt sikker på om det er sånn reglene er, men tror det er noe i nærheten.

Endret av colert
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Stille her.

 

Grattis colert med clinched divison for NE patriots.

Mye har skjedd siden sist. Colts gikk på sitt først tap, noe overasskende for Jets. I NFC er alt avgjort utenom seeding plassene. Mens i AFC er det fortsatt kamp om to wild card plasser, med en runde igjen. Mitt tips er Jets og Ravens.

 

Gleder meg uansett helt rått til playoff rundene. Blir heftig.

Når det gjelder laget mitt Cardinals, må de mest sannsynlig gjennom første runde. Blir tøft, men jeg har troa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...