Gå til innhold

Amerikansk fotball - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Grattis colert med clinched divison for NE patriots.

 

Takk tobn. Det er vel ikke all verdens interesse for amerikansk fotball her i Norge.

 

Vet at du er Leeds fan også, så grattis med en kjempekamp mot dritlaget fra Manchester.

 

Uansett, er ikke sikker på om Jets klarer det mot Bengals, men Ravens bør ha en mulighet. Tror Steelers klarer det mot Miami.

 

En liten ting er at jeg synes tråden burde bytte navn til "Tråden om amerikansk fotball" eller noe...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet at du er Leeds fan også, så grattis med en kjempekamp mot dritlaget fra Manchester.

 

Takk.

 

Og da var også alt avgjort. Ravens og Jets tok wild card plassene slik jeg trodde. Colts og Chargers ble no1 og 2 seed i AFC og har dermed bye i første runde. I NFC gikk de til Saints og Vikings.

Første runde (Wild Card matchene) ser derfor slik ut:

 

AFC:

- Baltimore Ravens @ NE Patriots

- NY Jets @ Cincinnati Bengals

NFC:

- Philadelphia Eagles @ Dallas Cowboys

- Green Bay Packers @ Arizona Cardinals

 

Litt spesielt er det at tre av kampene er repriser fra week 17, dog under litt andre forhold.

Tror Pats tar Ravens i en veldig gjevn kamp. Bengals tar Jets greit, selvom det ble et syngende tap i week 17. Når de nå stiller med toppa lag, blir Jets for dårlig.

Cowboys er inne i en fin rytme og tar nok en grei seier. Mens den siste kampen er den jeg er mest usikker på. Packers er et sterkt lag og feide Cardinals av banen i week 17, dog spilte Cardinals med noe svekket lag, men det var allikevel overbevisende. De har et godt D og både gode på rush og passing. Men hjerte mitt sier at Cardinals reiser seg og tar denne.

 

Dermed tror jeg alle hjemmelagene tar det, men har også på følelsen at ett bortelag gjør det og da må jeg si Ravens.

Endret av tobn
Lenke til kommentar

Er ikke sikker på at Pats klarer å vinne mot Ravens nå som Welker er ute med kneskade.

 

Ellers så tror jeg du har rett med de du tipper. Cardinals skal få en hard kamp mot Green Bay. Er ikke sikker på at de klarer å vinne den kampen, men den blir hvertfall serdeles spennende.

 

Cowboys blir nok et av de vanskeligste lagene å slå i de neste rundene med tanke på hvordan de spiller for tiden.

 

Hvis jeg skal tippe Playoff Finals i AFC og NFC vil jeg si at Chargers @ Colts i AFC, mens Cowboys @ Saints ser ut som det blir finalen i NFC.

 

Skal jeg ta med en outsider så blir det NE og Vikings. NE fordi de har vært i playoffs mange ganger før, Vikings pga Farve og at de har et veldig godt D.

Lenke til kommentar

Helt enig ang AFC finalen, men i NFC tror jeg det vil bli Cowboys vs Vikings, mens jeg håper på Cardinals vs hvem som helst fra NFC.

 

Det jeg undrer over nå er hvordan jeg skal se kampene. Om det blir slik jeg har gjort i regular season, med å laste ned dagen derpå og få god kvalitet, eller noe annet. Blir så ufattelig vanskelig å klare vente til neste dag nå i playoffen, spesielt hvis jeg i tillegg har tippa. Det var noe annet nå i reg season.

Stream er så elendig på amerikansk fotball. Vanskelig å få med seg detaljer og så er det de jævla reklamene hele tiden. De hadde vært tålelig hvis man hadde sett på tv.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar

Hvis du laster ned veetle player får du streams i HD kvalitet ofte til amerikansk fotball. Veetle har de beste streamene jeg har kommet over. Det er ikke så mange streams å velge mellom, men kvaliteten på de som er oppe er som regel helt rå. Her kan du laste ned veetle.

 

Er enig med reklamene, hvertfall når det er fox som sender. Er bedre når cbs sender, men best er det vel når nbc har kampen.

Lenke til kommentar

Ok. Det hørtes jo lovende ut.

 

Ja NBC er best, de har også kul grafikk om stats og score osv under kampen, og gode kommentatore. Dessverre ikke Madden lenger da.

 

EDIT: Fett at alle kampene er på forskjellig tidspunkt, så du kan se alle hvis du vil.

AHH jeg gleder meg

Endret av tobn
Lenke til kommentar

Ikke lenge til vi er igang. Trodde aldri jeg skulle bli så gira på NFL, men nå har det nå blitt sånn. Gøy.

 

Blitt mer og mer usikker på tipsa mine for wild card runden. Hadde planer om å tippe, men hadde ikke sjans. Er så ufattelig jevne alle kampene.

 

Ellers også fett at Superbowl skal vises på NRK. Heldigvis med de orginale amerikanske kommentatorene.

 

EDIT: Jets @Bengals igang. Helt rå stream på veetle.com. Holder en knapp på Jets.

Endret av tobn
Lenke til kommentar

Jepp, blir vanskelig å tippe nå som det er playoff. Ser du på veetle?

 

Er bra at de viser det på nrk, men er i Ungarn og studerer da sånn at det blir slik at jeg må ty til veetle igjen, men det er ikke så ille. Skulle vel bare mangle at det var de amerikanske kommentatorene som kommenterte. Ser ikke hvilke norske som kunne ha kommentert...

Lenke til kommentar

Pats/Colts - Vikings/Saints i finalen. Kan ikke se at noen andre skal kunne gjøre slik fks. Cardinals gjorde i fjor. Jeg er Patriots fan og håper virkelig vi klarer å komme oss tilbake og gjøre opp for den enorme skuffelsen fra Super Bowl 42. Dog er Colts sterke, og spiller Peyton på sitt beste, så hjelper det lite om du har en motpol med navn Tom Brady.

 

Når det gjelder NFC, så er jeg nesten 100% sikker på at vi ser enten Vikings eller Saints i Super Bowl. Saints har vært fenomenale i hele høst, selv om de har spilt litt under par de siste rundene. Vikings har overrasket stort, og jeg må ærlig inrømme at jeg ikke hadde noe tro på Brett Favre når han fikk til Minnesota.

 

Ellers så er jeg glad NRK sender finalen, men ler litt inni meg når de sier at i de amerikanske reklamepausene skal de bryte inn med egen studiosending. Det jeg lurer på, er hvem skal de ha i studio til å prate? Amatørspillere fra 1814 eller Trolls? Jeg regner med ingen på Marienlyst har særlig peiling på NFL og football generelt. Nå begynner det å bli en stund siden jeg så NFL på norske skjermer, men jeg vet at normale internasjonale sendinger viser et oversiktsbilde av stadion, sammen med litt lett musikk. Foretrekker heller det, enn at NRK skal fucke opp med å ha folk som tror de vet noe i studio, og ende opp med å gå tilbake til kampen for sent i et avgjørende spill.

 

Ellers så syns jeg fortsatt college football er mye morsommere enn NFL.

Lenke til kommentar
Veetle ja. Sinnsyk kvalitet. "Near HD"

Jepp ;) Desidert den beste streamen.

 

@ MartinF

Håper Pats klarer å kome til Super Bowl, men er ikke helt sikker på at de kommer dit. Hadde vært knall å kunne kvitte seg med den ekle følelsen av tapet i Super Bowl XXII.

Endret av colert
Lenke til kommentar

Amerikansk fotball har de siste årene utviklet seg til å bli favorittsporten min å følge med på. Intensiteten og kompleksiteten i spillet skal vel ha noe av æren for det. Kjøpte NFL Gamepass HD sammen med en romkamerat i år, og har stort sett sett 1 eller 2 kamper live hver uke og benyttet arkivet til å se et par til i løpet av uka. Fantastisk tilbud til fans utenfor amerikansk landjord.

Lenke til kommentar

Bør absolutt gå vår vei dette. Vi slo Baltimore i oktober, og vi averager mer på alt offensivt, kanskje bortsett fra rush. Når det gjelder defensen, så syns jeg begge lag er veldig like, og umulig å spå hvordan lagene skal gjøre det defensivt.

 

Om man skal se på rutinen hos quarterbackene, så er ikke Ravens i nærheten, da selv om Joe Flacco boostet karrieren rimelig godt med å gå rett inn som starter i rookie-sesongen sin, når Kyle Boller ble skadet allerede i den første kampen. Så Flacco har jo vært starter i to sesonger nå, og ja det er ingen tvil rundt talentet til Flacco som en ok QB, men når rutinen i play-off, så syns jeg det blir litt tynt med tre kamper i play-off som Rookie. For all del, det er meget bra, og han fortjente Rookie-awarden i fjor, men jeg vet med sikkerhet at Tom er sinnsykt sulten på en ny Super Bowl.

 

Gleder meg til kampen. Tør ikke spå noe resultat, men tror ikke vi vinner med mer enn en possesion, så ja 6-7 poeng mer enn Ravens.

 

EDIT: Blir forresten spennende å se om Julian Edelman kan klare å fylle de store skoene til Wes Welker. Som vi vet så skadet han seg i forrige kamp mot Texans, og er ute resten av sesongen. Dette blir Edelmans store sjanse, for det er liten tvil om at en god prestasjon nå, i de tre-fire neste kampene (om Pats kommer så langt), vil gjøre han attraktiv for en høyere depth chart posisjon neste sesong, noe han kanskje må bort fra Foxborough for å få. Men vi får se.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

For meg tror jeg mye av kampen avhenger av om Edelman greier å erstatte Welker. Uten de korte kastene kan det bli vanskelig å få til noe lenger, og det tror jeg blir avgjørende i dag. Om Ravens skal ta denne tror jeg de må lykkes med blitzinga, lik Giants i Super Bowl i '07.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...