Gå til innhold

Amerikansk fotball - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

lurer bare på en ting. hva skjer med titans? 0-4 og det er defencet som taper kampene. dette er ikke det samme laget som var 15-1 i fjor. riktignok har jim schwartz, deres d-coordinator fra i fjor, blitt head coach til lions, men dette hadde ihvertfall ikke jeg forventet av tennessee.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som enkelt kan forklare tabellen: http://www.nfl.com/standings

 

Hvor står antall poeng? Får de ikke x antall poeng for seier,uavgjort og null for tap? Og målforskjell ser jeg er med, men hvordan fungerer egentlig poengsystemet i amerikansk fotball?

 

 

Tabellen i nfl blir ikke satt opp med poeng. I amerikansk fotball så teller de antall seiere og tap. laget med flest seiere leder sin divison. Du kan se på statistiken der det står Pct. er prosentandelen tap og vinn. 1 er 100 prosent, 0 er ingen seiere og 0,500 er halparten seiere halvparten tap. "Målforskjellen" er PF=points forward og PA=points against. Så du får ingen poeng slik som du gjør i håndball og fotball for en seier og en uavgjort. I amerikansk fotball så går det bare ann å vinne og tape, noe som gjør poengsystemet i fotball bortkastet. Her kan du lese mer om nfl sitt poengsystem

 

http://en.wikipedia.org/wiki/National_Foot...#Regular_season

Lenke til kommentar
Tom Brady Utrolig !

 

Ellers deilig med nok en Cardinals seier. Fitzgerald leverer

 

 

Det var sykt å se på Brady i natt. Skulle fått muligheten til å kaste enda en tuchdown får å tangere rekorden i en kam. Den er forøvrig 7. Fin catch av Fitzgerald for den første touchdownen. Var imponert over New Orleans. De utklasset Giants, noe som passet meget godt.

Lenke til kommentar
Det blir nok en god kamp mellom Cardinals og Giants til helga. Håper på Cardinals i den kampen. Ellers er jeg rimelig sikker på at Patriots vinner i London mot Buccaners. En skulle dratt til Wembely når NFL først er i nærheten, men får ikke tid.

 

skal til london neste helg.. en helg for sent.. det var jo synd.. men får med meg united spille så det gjør ikke noe..

 

Kampen mellom cardinals og giants vises forresten på nbc.com. Veldig bra opplegg.. Vi i Norge får bare bruke hotspot shiled så funker det bra.. Har allerede prøvd det tidligere denne sesongen og det funket bra det.. Eneste minuset er at man må være våken til langt på natt for å få sett den..

Lenke til kommentar

NFL på wembley er tøft.

 

Cardinals kampen kan bli bra, men frykter det verste. Fikk ikke til å se fra nbc sist cardinals ble vist der, men har uansett fått sett alle kampene deres på div streams. Stolt. Varierende kvalitet, men uansett kjempe kult.

 

For de som gidder vente til dagen derpå lr ikke har mulighet til å se, kan jeg anbefale Ten Yard. Da får du også sett kampene i kjempe kvalitet. (stort sett HD)

Lenke til kommentar
NFL på wembley er tøft.

 

Cardinals kampen kan bli bra, men frykter det verste. Fikk ikke til å se fra nbc sist cardinals ble vist der, men har uansett fått sett alle kampene deres på div streams. Stolt. Varierende kvalitet, men uansett kjempe kult.

 

For de som gidder vente til dagen derpå lr ikke har mulighet til å se, kan jeg anbefale Ten Yard. Da får du også sett kampene i kjempe kvalitet. (stort sett HD)

 

Takk for tipset.. selv om det kjekkeste er å se kampene live, så kan det ofte bli sent på natt, ihvertfall når det er hovedkampene.. siden det ikke er noe om nfl på nyhetene så går det fint å se det dagen etterpå uten hakking.. skal definitivt teste det ut..

Lenke til kommentar
http://www.nfl.com/videos/nfl-game-highlig...-Bushes-can-fly

 

Noen som kan fortelle meg hvorfor dette er TD? Må man ikke være ha begge beina i bakken osv innenfor? Men uansett artig spill da. Saints er jo tydeligvis uslåelig om dagen.

 

Når man tar en catch i endzone så må man ha begge beina i bakken, men når man løper den inn, enten som rush eller catch, så kan man rekke ut hånden for å få ballen inn i endzone uten at beina eller noen andre deler av kroppen trenger å være innenfor. Det er tuchdown så lenge kroppen eller beina ikke har vært utenfor banen mens ballen har vært innenfor. Det er nok den beste forklaringen jeg kan gi. Her kan du se noe liknende med Mark Sanchez mot Titians

 

http://www.nfl.com/videos/nfl-videos/09000...-vs-Titans-2009

Håper forklaringen hjalp foresten, og det var en sterk seier over Giants forige helg av Cardinals ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...