Gå til innhold

Amerikansk fotball - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem er det Cardinals spiller mot i helgen? Colts v Pats burde bli en kjempekamp, men den går vel såpass sent at en ikke får sett den før dagen etter. Må være enig med at det hadde vært flott med mer interesse for NFL, men det er jo en "særingsport" som ingen bryr seg om i Norge, så desverre er interessen heller laber...

Endret av colert
Lenke til kommentar
Da vinner Cardinals lett. Detroit dreit jo seg ut etter å ha ledet 17-0. Det var synd at de tapte den kampen når jeg er en liten Lions fan ved siden av Patriots.

 

Det er hjemmekamp ja?

 

Hjemmekamp til cardinals, stemmer det...

 

Satser på et heltent hjemmelag med bl.a fitzgerald og warner i hovedfokus:)

Lenke til kommentar

Bra kamp av cardinals.. var litt skeptisk da de lå under 14-0, men cardinals er et lag man alltid skal regne med.. Kommentatorene nevnte jo dette også.. De har såpass mange strenger å spille på offensivt at når de spiller mot lag som seattle så vil de til slutt få uttelling og komme igjennom forsvarsmuren..

Kurt warner med egen rekord.. over 300 yards pass iløpet av en kamp tror jeg det var...

 

Fikk bare se deler av hovedkampen, og da jeg avsluttet ledet new england patriots 24-7.. Ble derfor overrasket da jeg stod opp.. colts slo forferdelig tilbake og vant med 1 poeng.. Må ha vært en rysare av en avslutning...

Sjekk oppsummering av denne kampen her: http://www.nfl.com/gamecenter/2009111512/2...9000d5d8143b6c2

 

 

Spennende kamper liker vi uansett lag vi heier med...

Endret av Zungam
Lenke til kommentar
Bra kamp av cardinals.. var litt skeptisk da de lå under 14-0, men cardinals er et lag man alltid skal regne med.. Kommentatorene nevnte jo dette også.. De har såpass mange strenger å spille på offensivt at når de spiller mot lag som seattle så vil de til slutt få uttelling og komme igjennom forsvarsmuren..

Kurt warner med egen rekord.. over 300 yards pass iløpet av en kamp tror jeg det var...

 

Fikk bare se deler av hovedkampen, og da jeg avsluttet ledet new england patriots 24-7.. Ble derfor overrasket da jeg stod opp.. colts slo forferdelig tilbake og vant med 1 poeng.. Må ha vært en rysare av en avslutning...

Sjekk oppsummering av denne kampen her: http://www.nfl.com/gamecenter/2009111512/2...9000d5d8143b6c2

 

 

Spennende kamper liker vi uansett lag vi heier med...

 

Jo, det er bra med spennende kamper, men ikke når de går imot de vi heier på. Ble forøvrig satt ut når Cardinals lå under mot Seattle, men de kom jo sterkt tilbake. Imponerende av Packers og Chargers som også slo to gode lag. Det er Patriots mot Jets til helga i Foxborough, så satser på en sterk seier der. Jets har ikke spilt alverdens etter den gode starten de hadde.

Lenke til kommentar
Fotball er bedre!

 

Enig, men det er ikke dårlig underholdning med amerikansk fotball heller....

Er man sportsglad så liker man det meste.. Ihvertfall så gjør jeg det...Vinteridrett som sommeridrett..

Skal ikke legge sjul på at ingenting kan komme helt opp imot fotball, men det har mye med at jeg selv begynte å spille fotball som 5 åring..

Lenke til kommentar
Fotball er bedre!

 

Foretrekker amerikansk fotball o ghåndball jeg. Gikk lei av fotball etter å ha bod i England et år med fotball på tv hele hegen vher helg. Ble for mye for in del, dessuten synes jeg det er mer action i amerikansk fotball og håndball. Spiller håndball selv, så det er nok derfor. Ble lei av å se all filmingen i fotball. Synes ikke det er noe særlig, og det slipper du hvertfall med amerikansk fotball!

Lenke til kommentar
Fotball er bedre!

 

Foretrekker amerikansk fotball o ghåndball jeg. Gikk lei av fotball etter å ha bod i England et år med fotball på tv hele hegen vher helg. Ble for mye for in del, dessuten synes jeg det er mer action i amerikansk fotball og håndball. Spiller håndball selv, så det er nok derfor. Ble lei av å se all filmingen i fotball. Synes ikke det er noe særlig, og det slipper du hvertfall med amerikansk fotball!

 

Det som jeg er glad for er at de i fotball ikke har kommet så langt som å ta ibruk video dømming..

Kampene i nfl viser hvor vanskelig også det kan være.. Blir jo ofte overanalysert i ultra slow motion fra utallige vinkler.. Nesten like vanskelig jobb for dommerne, bare at de får sjans til å se hva som skjedde på replay... Vet ikke helt prosessen rundt det men når kommentatorene diskuterer så er det ofte hendelser de er uenige om.. Synes det er slike ting som er sjarm med idretten..Allikevel så passer det godt inn i amerikansk fotball der slike pauser nok kommer godt med..

Skal jo være sagt at man må jo først klage inn enn avgjørelse før de tar ibruk video og repriser og man har vel et visst maks antall klager man kan bruke i løpet av kampen eller?Husker ikke helt reglene rundt dette...

 

Hva synes dere andre om video dømming i amerikansk fotball?

Lenke til kommentar

Kan ikke si at jeg har tenkt så mye over det, men synes det egentlig fungerer bra. Ja er vel 2 ganger per lag lr noe sånt. Når det brukes om en TD er usikker, så synes jeg det er greit å få sett om det er TD lr ikke. Er jo trossalt ganske viktig.

 

Når det gjelder Fotball vs am. fotball, så er jeg jo som den vanlige sportsmann i gata fotballmann, men som første års seer av NFL må jeg bare si at det er syk underholdning. Spesielt når du får deg et lag og skjønner reglene og poenget med spillet.

Lenke til kommentar
Fotball er bedre!

 

Foretrekker amerikansk fotball o ghåndball jeg. Gikk lei av fotball etter å ha bod i England et år med fotball på tv hele hegen vher helg. Ble for mye for in del, dessuten synes jeg det er mer action i amerikansk fotball og håndball. Spiller håndball selv, så det er nok derfor. Ble lei av å se all filmingen i fotball. Synes ikke det er noe særlig, og det slipper du hvertfall med amerikansk fotball!

 

Det som jeg er glad for er at de i fotball ikke har kommet så langt som å ta ibruk video dømming..

Kampene i nfl viser hvor vanskelig også det kan være.. Blir jo ofte overanalysert i ultra slow motion fra utallige vinkler.. Nesten like vanskelig jobb for dommerne, bare at de får sjans til å se hva som skjedde på replay... Vet ikke helt prosessen rundt det men når kommentatorene diskuterer så er det ofte hendelser de er uenige om.. Synes det er slike ting som er sjarm med idretten..Allikevel så passer det godt inn i amerikansk fotball der slike pauser nok kommer godt med..

Skal jo være sagt at man må jo først klage inn enn avgjørelse før de tar ibruk video og repriser og man har vel et visst maks antall klager man kan bruke i løpet av kampen eller?Husker ikke helt reglene rundt dette...

 

Hva synes dere andre om video dømming i amerikansk fotball?

 

De har tre timeouts de kan bruke som chalanges, men de mister en timeout hvis de ikke får challengen riktig. Får de den riktig beholder de timeouten og kan da ta og bruke den til en challenge senere. Skulle ønske at Bellicheck hadde kasta en challenge når Pats ikke klarte 4th an 2. Synes at Faulk var over linja, men men.

 

Angående spørsmålet ditt er jeg enig med at det passer bra med video rewiev. Det meste der går så fort at det ikke er den enkleste saken i verden å få med seg alt. Som du sier så passer det ikke i fotball, for de må isåfal vente til at ballen har gått ut over sidelinja eller til det er stopp i spillet for å ta en vidoavgjørelse. Tror også slik som du sier, at de trenger den pausen de kan få spillerne i amerikansk fotball.

 

Er det noen her som forøverig har spilt amerikansk fotball på high school eller liknende?

Lenke til kommentar

Fikk ikke sett cardinals kampen, men hørte siste del fra en nettradio...

Som de sa i radioprogrammet så er en seier en seier, uansett hvordan de spillte så vant de..

 

6 kamper igjen og de trenger bare å vinne 3 for å holde avstanden ned til san f.49ers..

kampene skal spilles uansett og så må en jo bli litt bekymret for warners skade.. Er usikker om det er alvorlig... Får vente og se..

 

Andre som så kampen på med bilder?

Lenke til kommentar

Morsomt for Stafford og Lions med en sånn seier ja.

 

Nettopp sett Cardinals. Som alltid godt med seier og begynner ellers å se veldig bra ut, nå som running gamet fungerer med Wells og Hightower i spissen. Wells har utrolig potensial. Gikk litt dårligere etter Warner gikk av, men tror ikke det skal være noe alvorlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...