Gå til innhold

Amerikansk fotball - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Synes Am.Fotball ser drit gøy ut, er bare 14år og tror at det fleste andre som er 14-15 hadde sikkert eid meg i det.

Kan ingen regler, eneste jeg vet om det er hva noen posisjoner heter. Det jeg kunne greid og spilt som hadde vært QB

greier og kaste am.fotball rundt 40-50m hvis jeg virkelig prøver. Er det langt for en som er fjorten? Å takle andre tror jeg hadde sliti litt med da jeg er 171cm og veier 56kg. Er nivået bra i så lav alder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
To kompiser av meg og.. u-19 vell å merke.. De har faktisk bare spilt am.fotball i 3 år, så det sier vell litt om sporten i Norge

Vel, man må jo starte en plass. Skulle ønske football i Norge var mer populært, sendt litt mer på TV, flere spillere som joiner osv.

Har du startet forresten? Om ja, hvilket lag? :)

Lenke til kommentar
Så har Favre gått til Vikings. Hva synes Packer-fansen om det?
Ettersom dette blir den første sesongen jeg følger skikkelig som Packers-fan så bryr det meg veldig lite. Hadde jeg fulgt laget gjennom storhetstiden til Favre hadde det sikkert vært litt surere. Men er selv ikke så opptatt av å hate motstandere og rivaler, mer opptatt av å heie på og støtte eget lag. Favre er vel 39 (!) år nå, og avsluttet ikke imponerende for Jets i fjor.

 

Dessuten har jeg klokketro på Aaron Rodgers :thumbup: og det vil overaske meg om ikke han spiller bedre enn Favre i år.

 

Ser alt jeg vil av kamper på nfl gamepass hd. Koster vel ca 1400,- i året, verdt hver krone :new_woot:

Lenke til kommentar

Artig kamp Patriots - Redskins i natt. Ble begeistret på sporten etter å ha sett Superbowl i år. Så jeg måtte jo ha et lag, så da ble det Cardinals. Synes Fitzgerald var en kul spiller. Så nå har jeg kjøpt drakt og har tenkt til å se mye kamper i år. Utrolig morro. Spørs bare hvordan det går med Cardinals etter den gode sesongen i fjor.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg så min første kamp i 07-sesongen, og er blitt helt oppslukt av denne sporten. En av mine første kamper var Chargers @ Minnesota, da AP satte ny rekord for rushing i løpet av èn kamp - så han har utviklet seg til å bli favorittspilleren. Derfor er også Minnesota Vikings et slags favorittlag.

 

Vet ikke hvor stor aktiviteten rundt NFL er her inne, men jeg og noen venner har en Fantasy-liga på NFL.com, hvor vi ser ut til å bli 10-11 stk. Men man må være 12 registrert innen 24 timer før draften (som vi har på onsdag kl 19:45), så hvis noen her inne kunne tenke seg å være med hadde det vært kjempeflott. Vi er en god blanding av relativt rutinerte og mindre rutinerte NFL-fans, så kunnskapen er meget varierende.

 

Noen som kunne tenke seg det? Send meg en melding eller svar her hvis noen kunne tenke seg å steppe inn på kort varsel - så sender jeg passord og annen info. :-)

Lenke til kommentar

Jeg har sykt lyst til å prøve å følge med..

Ble veldig imponert av arizona cardinals i super bowl finalen..men hvilket lag er tippet til å komme langt og kanskje helt til super bowl? Noen som vet? Trenger virkelig et lag å følge med på.. er også skeptiskt til cardinals suksess i år siden det var første år på laang tid de kom så langt ifjor...

Lenke til kommentar

Hm... ser ut som patriots er store favoritter...

 

Liker å heie på underdogs, og spesielt når de har bra offensive kvaliteter...

 

Er jo ofte de beste defansive lagene som kommer lengst, som har såpass bra defansive kvaliteter at de bryter og stjeler poeng..

 

Tror jeg også skal se litt mere p åcardinals pga fitgerald og hans enorme spenst.. men hvilket lag har den beste quarterbacken?

Lenke til kommentar
Hm... ser ut som patriots er store favoritter...

 

Liker å heie på underdogs, og spesielt når de har bra offensive kvaliteter...

 

Er jo ofte de beste defansive lagene som kommer lengst, som har såpass bra defansive kvaliteter at de bryter og stjeler poeng..

 

Tror jeg også skal se litt mere p åcardinals pga fitgerald og hans enorme spenst.. men hvilket lag har den beste quarterbacken?

 

patriots har ikke noe særlig til defence dette året. defencet de hadde da de vant de tre superbowlene var i topp class. grunnen til at de er tippet som favoritter i år er at tom brady kommer tlibake :D da patriots gikk tl superbowl XLII, var det på grunn av at de scoret så mye at andre lag ikke hadde sjangs til å ta de igjen. er selv patriotsfan, og gleder meg til de skal møte bills. hvis du vil heie på en underdog, må du prøve detroit lions. de om ut av den første 0-16 sesongen i NFL-historien.

Lenke til kommentar

Skuffende av arizona cardinals... Tap 20-16 mot the 49-ers... Ikke godt nok på hjemmebane.. Blir nok en mye vanskeligere sesong for cardinals dette:(

 

forresten, hvor ser dere kampene? Betaler dere på nfl.com eller har dere viasat sport ?

synes det blir dyrt med game pass på nfl, og fant meg derfor en stream på nettet.. dårlig kvalitet men fikk ihvertfall med meg litt av spillet...

Endret av Zungam
Lenke til kommentar
Gratulerer til Lions.

 

Ikke at jeg har så mye peiling, men det NY Jets driver med nå er vel ganske imponerende. Nok en seier, og det med en første års QB.

 

Gleder meg til å se "stor" kampen på NBC senere i natt. GO CARDINALS.

 

Jets fikk en god QB i draften ja, men de hadde et godt lag fra før og de gir han god beskyttelse i pocketen slik at han kan "do the big plays". Håper Patriots kan fortsette slik som de gjorde mot Falcons, så satser jeg på at de vinner de AFC East foran Jets, selv om det blir meget vanskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...