Gå til innhold

Amerikansk fotball - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor i all verden kaller de det "fotball" når spillerne enten kaster ballen til hverandre eller tar ballen under armen og løper det beina klarer?

 

Mitt inntrykk av amerikansk fotball:

 

Oppstilling

Pasning

Kollektivt overfall på spiller med ball

-> fører til en stor haug med mennesker som ligger over hverandre

Avblåsning

Oppstilling

Repeat x antall ganger

 

Og innimellom klarer en kar å komme seg fri fra gjengen og løpe noen meter før han blir tatt igjen og det blir ny avblåsning.

 

Gjeeeeesp..

Lenke til kommentar

Hvordan er nivået, hvis man vurderer å prøve seg? Finnes det f.eks. lag man kan prøve å spille for som tar i mot folk som ikke har spillt før? Synes dette virker som en interessant sport, og kanskje noe jeg er villig til å prøve. Jeg er 19 år btw, er det for sent å begynne?

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Rart at denne tråden ikke har blitt oppdatert oftere enn den har til nå. Sesongen er jo godt igang.

 

Laget mitt, Patriots har nå vunnet 15 av 15 kamper i regular. Slår vi Giants på Lørdag så går vi ut med full pott etter regular season:)

 

Hvilke spillere er deres favoritter da? Topp 5:

 

1. Tom Brady

2. LaDainian Tomlinson

3. Brett Favre

4. Eli Manning

5. Adam Vinatieri

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden kaller de det "fotball" når spillerne enten kaster ballen til hverandre eller tar ballen under armen og løper det beina klarer?

 

Mitt inntrykk av amerikansk fotball:

 

Oppstilling

Pasning

Kollektivt overfall på spiller med ball

-> fører til en stor haug med mennesker som ligger over hverandre

Avblåsning

Oppstilling

Repeat x antall ganger

 

Og innimellom klarer en kar å komme seg fri fra gjengen og løpe noen meter før han blir tatt igjen og det blir ny avblåsning.

 

Gjeeeeesp..

 

Du er sånn "fotball" nisse du.

det er hollywood det. Bøsse sport.

"han tråkket på sko lissa mi så nå skal jeg rulle 5 meter og holde meg for ANSIKTET og sippe til dommeren gjør noe" rinse and repeat.

 

Ja jeg liker ikke ronaldo lenger.

 

Jeg er ishockey person. blir man feil taklet fortsetter man.

 

Mange av de "filmerne" i fotball har fått meg til å hate sporten, de ødelegger for alle de andre.

mange av gangene folk vil filme for et frispark hadde de jo tjent gulv og sølv på å bare løpt videre og vært litt mann.

 

ah det var deilig å få ut.

 

og jeg er en ishockey kar. spiller ikke selv though

Lenke til kommentar

Må inrømme at jeg ikke følger med i NFL noe særlig. Men jeg bor ved siden av Jordal Idrettsanlegg og der spilles det en del kamper. Det hender at jeg sitter på verandaen og får med meg en kamp hvis det er fint vær. Den mest morsomme kampen var da Vålenga Trolls slo Eidsvoll 1814 nettopp 18-14. Jeg synes sånt er dritgøy.

 

Skulle bare ønske det var litt enklere å finne ut hvem som spilte når. Brukte ikke så vledig lang tid, men fant ikke noen kampoversikt for 2007 som viste hvor og når kampene skulle spilles.

Lenke til kommentar

De fleste som kommer til NFl blir plukket ut av NFL-drafts på college etc, og de fleste gode college-spillere har scholarship, og du trenger som regel gode karakterer og eksjepsnoelle ferdigheter innenfor football for å få scholarship, så nei, de er ikke hjernevaskede. De kan endre spillet selv, uten at trener han alt for mye å si ( hvis de kaller audible f. ex)

Lenke til kommentar

Det skal sies at de aller fleste surfer ganske bra på sine sportslige evner, ikke mange topp-elever hvis man ser på karakterene..

 

Når det gjelder audibles så er det bare QB'en som kan gjøre dette, og spillet han velger istedenfor er bestemt på forhånd av trenerteamet..

 

Når det gjelder selve macho-stemplet så er ikke jeg noen fan av det, selvsagt er det gøy med harde taklinger, men taktikken og selve kompleksiteten som ligger i hvert sekund med Football er utrolig interessant :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...