Gå til innhold

Amerikansk fotball - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, jo egentlig er jeg mer imponert over Miss State. Både de og Ole Miss har kommet fra "ingenting", men MSU har nå slått LSU, A&M og Auburn på tre uker. Dak Prescott er et enormt talent spør du meg, selv om han hadde en "svak" match i dag mot Auburn. Tror det kommer til å stå mellom disse to for plassen til SEC West, da jeg tror MSU fort kan finne på å slå Alabama og da er det ingen av de andre som er i nærheten... Årets Egg Bowl kommer forøvrig til å bli en helt vill match, spesielt om begge fremdeles er ubeseiret!

 

Georgia tok en imponerende seier i dag også, uten Todd Gurley som er suspendert for å angivelig fått betalt for å signere noen drakter til en autograf-selger. Fullstendig latterlig fra alle parter involvert egentlig. Gurley vet at det ikke er lov, og en Heisman-utfordrer som han burde klare å holde seg unna. Men samtidig så skjønner jeg han godt, for dette tullete regelverket til NCAA er så latterlig at jeg har ikke ord engang. Man kan gjøre værre ting, som fks. å prøve å voldta en sovende jente, uten at NCAA gir faen, men så fort det handler om penger, så er de på plass med en gang. NCAA tjener milliarder på utøverne hver sesong, men spillerne selv får ikke tjene en krone fordi de "ikke er profesjonelle". UGA er også en gjeng med hyklere. De dulter etter NCAA som om de var rompiser, og samtidig selger de trøyer med navn og nummer til den pene sum av $135... De tør ikke ta et standpunkt, fordi de er redde for hva store stygge NCAA skal finne på da.

 

NCAA har allerede tapt i O’Bannan-saken, men siden de har anket, så kan de fortsette med det tullet de har holdt på med i en årrekke. Les et åpent brev til UGA-ledelsen og NCAA fra Jason smith her: http://dudeyoucrazy.net/2014/10/10/gurley-gives-georgia-a-chance-to-take-a-stand-against-ncaa-an-open-letter-to-greg-mcgarity/

 

Uansett, /rant. Over til kampen til Georgia. Endelig så begynner Jeremy Pruitt-signeringen å bære frukter. Flawless på defense i dag. Holder Maty Mauk til under 100 yards, fire interceptions og en fumble. 34-0 over Missouri borte er ikke et dårlig resultat. På offense fungerer det greit. Freshmen Nick Chubb kan lett erstatte Todd Gurley neste sesong/resten av denne sesongen, og han kommer bare til å bli bedre. Hutson Mason er fortsatt helt average for min del, men gjør en helt ok prestasjon i dag mot et shaky Missouri-forsvar.

 

Georgia har endel tøffe matcher igjen, men om defense fortsetter å møte opp slik de gjorde i dag, og Mason ikke gjør noen feil, og vi får Gurley tilbake, så kan vi fort ende opp som SEC Easts kandidat mot Miss State/Ole Miss/Alabama. Who knows, spennende er det ihvertfall! :p

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Tja, jo egentlig er jeg mer imponert over Miss State. Både de og Ole Miss har kommet fra "ingenting", men MSU har nå slått LSU, A&M og Auburn på tre uker. Dak Prescott er et enormt talent spør du meg, selv om han hadde en "svak" match i dag mot Auburn. Tror det kommer til å stå mellom disse to for plassen til SEC West, da jeg tror MSU fort kan finne på å slå Alabama og da er det ingen av de andre som er i nærheten... Årets Egg Bowl kommer forøvrig til å bli en helt vill match, spesielt om begge fremdeles er ubeseiret!

Georgia tok en imponerende seier i dag også, uten Todd Gurley som er suspendert for å angivelig fått betalt for å signere noen drakter til en autograf-selger. Fullstendig latterlig fra alle parter involvert egentlig. Gurley vet at det ikke er lov, og en Heisman-utfordrer som han burde klare å holde seg unna. Men samtidig så skjønner jeg han godt, for dette tullete regelverket til NCAA er så latterlig at jeg har ikke ord engang. Man kan gjøre værre ting, som fks. å prøve å voldta en sovende jente, uten at NCAA gir faen, men så fort det handler om penger, så er de på plass med en gang. NCAA tjener milliarder på utøverne hver sesong, men spillerne selv får ikke tjene en krone fordi de "ikke er profesjonelle". UGA er også en gjeng med hyklere. De dulter etter NCAA som om de var rompiser, og samtidig selger de trøyer med navn og nummer til den pene sum av $135... De tør ikke ta et standpunkt, fordi de er redde for hva store stygge NCAA skal finne på da.

NCAA har allerede tapt i O’Bannan-saken, men siden de har anket, så kan de fortsette med det tullet de har holdt på med i en årrekke. Les et åpent brev til UGA-ledelsen og NCAA fra Jason smith her: http://dudeyoucrazy....-greg-mcgarity/

Uansett, /rant. Over til kampen til Georgia. Endelig så begynner Jeremy Pruitt-signeringen å bære frukter. Flawless på defense i dag. Holder Maty Mauk til under 100 yards, fire interceptions og en fumble. 34-0 over Missouri borte er ikke et dårlig resultat. På offense fungerer det greit. Freshmen Nick Chubb kan lett erstatte Todd Gurley neste sesong/resten av denne sesongen, og han kommer bare til å bli bedre. Hutson Mason er fortsatt helt average for min del, men gjør en helt ok prestasjon i dag mot et shaky Missouri-forsvar.

Georgia har endel tøffe matcher igjen, men om defense fortsetter å møte opp slik de gjorde i dag, og Mason ikke gjør noen feil, og vi får Gurley tilbake, så kan vi fort ende opp som SEC Easts kandidat mot Miss State/Ole Miss/Alabama. Who knows, spennende er det ihvertfall! :p

 

Joda, er enig i det. MSU ser veldig solide ut, både på offense og defense. Var en bisarr kamp mellom MSU og Auburn. Auburn burde ha utnyttet flere feil fra MSU, spesielt den latterlige fake punten av MSU når de ledet 21-0... :p Makan til idiotisk play!

Dak Prescott tar nok Heisman-trophyet om han fortsetter slikt. Er jo veldig åpent nå om hvem som kan ta det, spesielt nå som Todd Gurley er ute av løpet... :p Blir spennende å følge han videre uten tvil, og til tross for et par store feil i dag, var han blant annet veldig god på 3-down og gjorde det som var nødvendig. Vet ikke om både MSU og Ole Miss takler presset, og Alabama er alltid vrien å slå, men det er for all del fullt mulig at begge møtes ubeseiret. Egg Bowl kommer nok til å være fantastisk! :D

 

Er helt latterlig det NCAA driver med, som du sier, spesielt med tanke på de enorme summene NCAA tjener på nettopp stjernespillere som Todd Gurley. Er for trøtt til å utdype meg, men enig i det du skriver. Er rett og slett en skam det de driver med til tider... Er jo for øvrig unødvendig av Gurley, virker jo nesten som om han ønsket å bli tatt. Blir vel uansett draftet høyt. Manziel ble vel utestengt for det samme i fjor for et par kamper?

 

Georgia klarte seg som du nevner veldig bra uten Gurley. Så ikke kampen selv, men imponerende med shutout når laget er preget av en slik nyhet. Kommer nok ikke til å bli enkelt for Georgia med det skjemaet de har igjen. Men om defenset, som du sier, møter opp som idag er det absolutt mulig!

Lenke til kommentar

Seattle har tradet Percy Harvin til NY Jets. Fullstendig uforståelig spør du meg!

 

 

Hva er uforståelig med det? Blir betalt som en super WR, men har aldri klart å vist til noen resultater.

On second thought så er jeg enig i at det gjør det en del lettere for motstanderenes defense å fronte Seahawks, da de har ett mindre profilert navn å møte og ingen riktig store aktører på passing offense (Baldwin er ikke der). Defenese som møter Seahawks nå trenger hovedsakelig å være bekymret for The Beast sitt running game, og har ikke de riktig store bekymringene på passing som før.

 

Til tross for dette, Harvin har ikke produsert en dritt - og det kan ikke unnskyldes med skade. Økonomiske rammene taler for denne overgangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...