Gå til innhold

Amerikansk fotball - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

MartinF skrev (1 time siden):

Faren til samboeren min er KC-fan, så han har hatt noen gode år i det siste og unner han en nok en seier på søndag, men personlig klarer jeg ikke engasjere meg noe særlig for årets finale. Lever i håpet at Atlanta skal klare å få til noe igjen neste år...

Hvem tror du er QB for Falcons neste år? Tror det de har for høyt draft pick til å kjempe om Stroud og Young i draften. Som Bears fan gir det mest mening at vi trader med Colts også tar enten Anderson eller Carter med pick nummer fire. Da tar Colts Stroud/Young med nummer 1 og Texans den andre av de to med sitt nummer 2 pick. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jonas2k skrev (9 minutter siden):

Hvem tror du er QB for Falcons neste år? Tror det de har for høyt draft pick til å kjempe om Stroud og Young i draften. Som Bears fan gir det mest mening at vi trader med Colts også tar enten Anderson eller Carter med pick nummer fire. Da tar Colts Stroud/Young med nummer 1 og Texans den andre av de to med sitt nummer 2 pick. 

Tviler på at Falcons kommer til å drafte en QB til. Er typ 85% sikker på at Ridder blir starting QB i 2023.

Lenke til kommentar

Har ikke spesielt trua på Ridder nei. Var helt ok i de kampene han fikk starte på slutten av sesongen, men nei vi må ha noe nytt inn. Vi har jo en god del ledig i lønnsbudsjettet, så det er ikke umulig at det kommer noen inn, men vet ikke hvem det skulle være pdd. Hadde vi kunnet trade for Lamar Jackson, så hadde jeg vært jævlig gira, men tviler på at det skjer.

Lenke til kommentar
On 2/10/2023 at 10:53 AM, Jonas2k said:

Gamepass er overlegent alle andre alternativer, og som bonus for du også med Super Bowl reklamer som er en liten begivenhet i seg selv. Ser også ut som de har tilbud på Super Bowl til kun 0,99$.
Har hatt gamepass selv i nærmere ti år nå og er utvilsomt hvert hver krone. 

 

Ja, jeg så at det bare kosta 10 kr der! Kjøpte med en gang. Ser ut til å fungere helt perfekt. Gleder meg til i kveld/natt! :D

Mye bedre enn VG om man får se de amerikanske reklamene og hele sendingen som den er der også.

Lenke til kommentar
MartinF skrev (40 minutter siden):

Pauseshowet er alltid rundt 12-15 min.

Flott at KC vant. Jeg har aldri vært noe Philly-fan. Hæslige fans og generelt helt meh lag. 

Dette har jeg personlig aldri hørt en amerikaner si,  at de hater et annet lag pga deres fans og jeg har truffet mange besatte fans av et eller annet lag.    Intersannt perspektiv.

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Vil nå heller si det er ganske så vanlig. Cowboys-fansen er vel godt kjent for å være ekstremt "slitsomme" og kjepphøye, selv om de ikke har vunnet noe på snart 30 år. Lever veldig på denne "Americas Team"-myntingen og nyter av mye Primetime-slots på spilletid.

Bills derimot er en fanbase jeg opplever er svært god likt. Morsomme, ville, tar seg ikke så høytidelige.

Sto forøvrig selv opp 07:00 i dag tidlig og fikk sett kampen. Var bare å holde seg unna spoilere. Helt nydelig å kunne spole over absolutt all reklame og pauseshow 😎

Lenke til kommentar
Vertical^ skrev (23 minutter siden):

Vil nå heller si det er ganske så vanlig. Cowboys-fansen er vel godt kjent for å være ekstremt "slitsomme" og kjepphøye, selv om de ikke har vunnet noe på snart 30 år. Lever veldig på denne "Americas Team"-myntingen og nyter av mye Primetime-slots på spilletid.

Bills derimot er en fanbase jeg opplever er svært god likt. Morsomme, ville, tar seg ikke så høytidelige.

Sto forøvrig selv opp 07:00 i dag tidlig og fikk sett kampen. Var bare å holde seg unna spoilere. Helt nydelig å kunne spole over absolutt all reklame og pauseshow 😎

There's a reason that NFL stadiums do not segregate home fans from away fans and allow fans to wear whatever team attire they wish, while that is not true  in many football stadiums in Europe.  Just sayin...

Lenke til kommentar
Jonas2k skrev (26 minutter siden):

Tror ikke du kjenner mange amerikanere i så fall, jjkoggan. Som bears fan kjenner jeg mange amerikanske bears fans som sier de hater packers. De fleste klarer dog å se forskjell på laget og fansen, i motsetning til mange i Europa

Jeg har bodd i USA i mer enn 50år, født i New Jersey.  i disse 50 år har jeg truffet en god del amerikanere i de 5 delstatene jeg har bodd i.  Segregering av fans var et ukjent begrep for meg før jeg var i Paris på Stade de France en gang

Det finnes alle slags fans i USA, det er klart, men min erfaring er at hat og vold mellom fans er mye rarere blant NFL fans enn EPL fans, ellers ville NFL stadioner også segregere fans 

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Da har vi nok bare veldig forskjellig omgangskrets hva gjelder amerikanere. Uansett ikke spesielt interresant hva folk man kjenner mener. Jeg er enig med det du sier om at hat og vold er mye sjeldnere blant NFL fans enn EPL fans, men at det finnes både vold og hat blant NFL fans er hevet over enhver tvil. 

Ser du skriver lite om dine egen opplevelse av NFL og Super Bowl. Hva synes du selv om kampen og har du noe lag du vanligvis følger?

Lenke til kommentar
Jonas2k skrev (5 timer siden):

Da har vi nok bare veldig forskjellig omgangskrets hva gjelder amerikanere. Uansett ikke spesielt interresant hva folk man kjenner mener. Jeg er enig med det du sier om at hat og vold er mye sjeldnere blant NFL fans enn EPL fans, men at det finnes både vold og hat blant NFL fans er hevet over enhver tvil. 

Ser du skriver lite om dine egen opplevelse av NFL og Super Bowl. Hva synes du selv om kampen og har du noe lag du vanligvis følger?

Jeg er glad i NFL og Superbowl var underholdende denne gangen.  Det er kanskje den beste du kan gjør når laget ditt ikke er med.  Ifjor var mye mer underholdende fordi jeg er en Bengals fan, men er mye mer intersert i fotball enn NFL football.  Hvis du bor i USA så vet du også at College Football er også veldig populær og her i Ohio dominerer OSU overalt, ofte mer enn Bengals eller Browns.

Uansett viser disse undersøkelser at typiske NFL fans ikke identifiserer seg like sterkt som EPL fans-

PASSIONATE ABOUT TEAMS: The study, conducted during the weeks leading up to the end of the EPL winter transfer window and the NFL playoffs, shows that avid EPL fans in the U.K. consistently demonstrated that they tend to be more passionate about their favorite club and spend more time and money supporting it than U.S.-based NFL avid fans do with their best-loved squad. Mullin said: "The majority of EPL fans are defined by their support for their team -- it’s endemic. Before their religion, before they say they’re married, before they say what they do for a living, before they say anything else, they say, for example in my case: I am an Evertonian. That affinity defines their lifestyle more than anything else.” For example, EPL fans were twice as likely than NFL fans to attend games featuring their favorite team. According to the data, EPL fans on average attend 30% of all team home games compared to NFL’s 15%. From a marketing perspective, however, it is important to note that the average EPL club plays approximately 40 matches, versus 20 games for an NFL team. As a result, in terms of absolute numbers, EPL fans attend games by a ratio of 4:1 over NFL fans.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...