Gå til innhold

Kva gjer Blizzard på no?


Anbefalte innlegg

Søkte rundt litt etter liknande trådar, men kunne ikkje finne nokon, so eg bestemte meg for å lage ein sjølv.

 

Det eg lurer på, er kva Blizzard gjer på no. Har jo lest om rykter om eit nytt Diablo-spel, nytt Starcraft-spel (Kan nokon seie uunngåeleg?) eller kanskje noko heilt nytt? Uansett so synst eg at det er rart at dei ikkje har noko "offisielle" prosjekt dei jobbar med for tida. Kan ikkje hugse sist Blizzard ikkje hadde eit prosjekt som dei snakka opent om under utvikling.

 

Men det er vel kanskje best slik. Vi er jo alle klar over kor flinke Blizzard er til å halde datoar dei set seg :!: Skal vel ikkje klage, då kvart einaste spel dei gjer ut er blant årets beste, kvar einaste gong.

 

Kanskje dette kan bli ein tråd der vi kan halde oss oppdatert rundt rykter, eller rett og slett kome med draumar om kva det neste Blizzard-spelet blir!

 

Og for de av dykk som ikkje har høyrd om det endå, so sjekk ut Hellgate: London, som er under utvikling av ein drøss med tidlegare Blizzard-ansatte! :dribble: Det berre MÅ bli bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WoW tek nok mykje tid framleis. Dette er nok eit spel som kjem til å få mykje fokus ei god stund framover. I tillegg jobbar dei nok med Diablo3 og StarCraft2 i større eller mindre grad. Av desse to spela trur eg vi får sjå Diablo3 først, til tross for rykta om StarCraft2 i 2008.

 

I eit så stort selskap som Blizzard er det nok og mange små prosjekt og idear som det kanskje aldri vil bli noko av. Men eg håper vi kan få sjå eit heilt nytt spel som ikkje baserer seg på eit av dei tidlegare spela ein gong i framtida.

Lenke til kommentar

Det blir vel med Blizzard som det er med Nintendo, Lionhead og andre lure selskap. Du tror de sitter på stussen og jobber med lite eller allerede eksisterende prosjekter, så plopp kommer der en kunngjøring om et spill som er jobbet med lenge, og som viser ufattelig store potensialer.

 

Blizzard sitter neppe på gjerdet og ser på hønsene som spiser kornet på gården. De er vel heller en del av kornet, bare for å se hva hønene er ute etter.

Lenke til kommentar

Tviler på at Blizzard kommer med noen ny MMORPG med det aller første. Hvorfor i all verden skulle de komme med en konkurrent til sitt eget spill, når det er såpass populært som det er? tror nok vi må vente en 5-6 år før neste MMORPG fra blizzard, når WoW begynner å bli utdatert, med mindre det kommer noen WoW-killer i nærmeste fremtid, som jeg tviler på.

Lenke til kommentar
Tviler på at Blizzard kommer med noen ny MMORPG med det aller første. Hvorfor i all verden skulle de komme med en konkurrent til sitt eget spill, når det er såpass populært som det er? tror nok vi må vente en 5-6 år før neste MMORPG fra blizzard, når WoW begynner å bli utdatert, med mindre det kommer noen WoW-killer i nærmeste fremtid, som jeg tviler på.

7772623[/snapback]

 

med D3 som MMORPG, så vil D3 trekke mykje kunder, som ikkje speler WoW, så uansett om det er WoW eller D3 dei hadde spelt online, så tjener Blizzard fortsatt penger på dei.

Lenke til kommentar
Tviler på at Blizzard kommer med noen ny MMORPG med det aller første. Hvorfor i all verden skulle de komme med en konkurrent til sitt eget spill, når det er såpass populært som det er? tror nok vi må vente en 5-6 år før neste MMORPG fra blizzard, når WoW begynner å bli utdatert, med mindre det kommer noen WoW-killer i nærmeste fremtid, som jeg tviler på.

7772623[/snapback]

 

med D3 som MMORPG, så vil D3 trekke mykje kunder, som ikkje speler WoW, så uansett om det er WoW eller D3 dei hadde spelt online, så tjener Blizzard fortsatt penger på dei.

7772668[/snapback]

Du skal ikke si det sikkert. Diablo 3 som mmorpg, ville tatt flest spillere fra WoW. Det er heller ikke sikkert at all Diablo fansen ville spilt Diablo 3 som mmorpg heller. Ikke alle liker mmorpg, uansett innpakning.

Lenke til kommentar
Tviler på at Blizzard kommer med noen ny MMORPG med det aller første. Hvorfor i all verden skulle de komme med en konkurrent til sitt eget spill, når det er såpass populært som det er? tror nok vi må vente en 5-6 år før neste MMORPG fra blizzard, når WoW begynner å bli utdatert, med mindre det kommer noen WoW-killer i nærmeste fremtid, som jeg tviler på.

7772623[/snapback]

 

med D3 som MMORPG, så vil D3 trekke mykje kunder, som ikkje speler WoW, så uansett om det er WoW eller D3 dei hadde spelt online, så tjener Blizzard fortsatt penger på dei.

7772668[/snapback]

Du skal ikke si det sikkert. Diablo 3 som mmorpg, ville tatt flest spillere fra WoW. Det er heller ikke sikkert at all Diablo fansen ville spilt Diablo 3 som mmorpg heller. Ikke alle liker mmorpg, uansett innpakning.

7772696[/snapback]

 

nei, men Diablo ville sansynligvis trekt spillere som WoW ikkje trekker. men tida vil vise kva som skjer =) håper D3 blir Singleplayer. Fallout 3 derimot kan bli MMORPG=)

Lenke til kommentar
orly. Poenget var at wow er bare en videreutvikling, eller merge om du vil med det som var suksess i diablo og warcraft.. Hvor mye tør du vedde på at diablo3 kommer til å bli en mmorpg, veldig lik wow, bare at det er diablo i steden for warcraft?

7772488[/snapback]

 

Dummeste jeg har hørt.

Lenke til kommentar
orly. Poenget var at wow er bare en videreutvikling, eller merge om du vil med det som var suksess i diablo og warcraft.. Hvor mye tør du vedde på at diablo3 kommer til å bli en mmorpg, veldig lik wow, bare at det er diablo i steden for warcraft?

7772488[/snapback]

 

Dummeste jeg har hørt.

7772764[/snapback]

 

at?

Lenke til kommentar

WOW ble ikke laget pga Blizzard hadde slik enorm suksess med diablo og warcraft, og at det hadde så grusomt mye penger og rutte med. Men WOW kom også i de tider da MMORPG ble veldig populært. Jada jada, det har vert mmorpg i mange mange år. Men siden warcraft var et såpass populært spill va det vell logisk og satse på noe så stort som et MMO spill. Og suksessen ble enorm og de håver sikkert inn plenty med penger nå.

 

Og jeg satser underbuksa og min venstre testikkel på at Diablo 3 ikke blir noe MMO.

Lenke til kommentar
jepp, men hvorfor mixes diablo inn i bildet siden det ikke har noe med wow eller warcraft og gjøre? wow = diablo3 er hans mening... weird.

7772850[/snapback]

 

Vel hvis vi ser litt på hva slags karakterer man kan starte (ihvertfall Alliance) så ser vi ganske mange likheter med D/D2. I tillegg til hva slags spells man bruker på de enkelte som basis. Klart det er mye mer med WoW karakterene, men det er allikevel lett å dra sammenlikninger med Diablo og WoW.

 

D2 Paladin = WoW Paladin.

D2 Sorceress = WoW Mage

D2 Druid = WoW Druid

D/D2 Rouge/assassin = WoW Rouge

 

Og dette var bare noen av sammenligningene. Er en hel rekke med spells som går igjen også. I tillegg så ta en titt på Talents. Noen som kjenner måten det er lagt opp på?

Endret av krigart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...