Gå til innhold

Kva gjer Blizzard på no?


Anbefalte innlegg

Diablo 3 er allerede under utvikling, av de samme menneskene som lagde Diablo og Diablo 2. Det er annonsert, og kommer til sommeren.

 

Sjokkert?

 

Det er fordi utviklerne har byttet firma, og spillet har skiftet navn til Hellgate: London. Og ja, det har visse MMPORG-trekk, men annonseres som et multiplayer RPG.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

krigart:

 

da kan du i tillegg til wow slenge på det fleste andre fantasy spill også. Sacred, dungeon sige, neverwinter nigths, guild wars, morrowind.

 

Og disse spillene har også spells som fireball, firebolt, flamewave, frostshock, nova og ligthning og alt dette tullet, fantasy er og blir fantasy.

 

tofagerl:

 

Hellgate london ser ikke det fnugg ut som diablo selv om det er de samme folka som har laga diablo vil ikke dette si at dette kommer til og bli diablo 3. Når hadde diablo skytevåpen foresten? du får kalle det hva du vil, men noen oppfølger til diablo blir det iallefall ikke.

 

holder på og laste ned en trailer fra siden nå. så er tilbake om 5 min :thumbup:

Lenke til kommentar
Diablo 3 er allerede under utvikling, av de samme menneskene som lagde Diablo og Diablo 2. Det er annonsert, og kommer til sommeren.

 

Sjokkert?

 

Det er fordi utviklerne har byttet firma, og spillet har skiftet navn til Hellgate: London. Og ja, det har visse MMPORG-trekk, men annonseres som et multiplayer RPG.

7773083[/snapback]

 

Nei Diablo 3 kommer ikke til sommeren og heter Hellgate:London. Det er nemelig ett futuristisk RPG/Hack'n'slash og Diablo har aldri hatt noen med fremtiden å gjøre. Men du har også rett. Flagship studios er bestående av veldig mange av de som jobbet under Blizzard North. Disse brøt ut etter at Blizzard la ned den avdelingen og valgte å gå andre veier. Diablo 3 var da også under arbeid, men ble stanset da ledelsen ikke fant dette engasjerende nok.

 

Det som er helt sikkert er at både Diablo 3 og Starcraft vil komme ut en eller annen gang. Vet at Blizzard nå snart skal ha en såkalt pressekonferanse med endel spill journalister og regner med at vi kommer til å få vite mer etter dette. Hvilket spill de holder på med og når de (cirka) kommer :)

Lenke til kommentar

Enig med de fleste her at Diablo 3 ikke kommer til å være et mmorpg. Det ville blitt alt for likt WOW, og Blizzard ville stort sett bare stjålet sine egne kunder. Det kommer nok i samme innpakning som Diablo 2, altså et RPG med gode multiplayerfunksjoner, men med stor vekt på enspiller og "LAN" spilling.

 

Gleder meg forresten vilt til Hellgate: London, tror det blir vanvittig stilig. Bland inn de beste elementene fra Diablo med en haug med skytevåpen, og du får et spill som bare MÅ være bra :D

Lenke til kommentar

aith! så nettopp cinematics fra Hellgate: London:

*damer i trange lærbukser

*bling bling armorer med funky lys

*en dårlig mix av sverd og superfuturistiske gunnere

*store demoner med vinger som trasker rundt med sverd

*veldig mørkt og dystert

 

kommer jeg til og spille det? no way.

 

altfor mange slike spill nå desverre, takke meg til Oblivion sier nå bare jeg :thumbup:

 

Men det er min mening da

 

håper di spår riktig Laze, bortsett fra wow expansion da :p

 

-Fred ut-

Lenke til kommentar

Alle som mer eller mindre påstår at Blizzard vil skyte seg selv i foten ved å lansere et nytt MMORPG bør stoppe opp og tenke seg litt om :) WoW begynner faktisk å dra på årene, og selv om det fremdeles er ekstremt populært og har nettopp fått en utvidelsespakke som kommer til å sørge for høy popularitet i lang tid fremover, så kommer det nok gradvis til å miste sin unike posisjon blant MMORPG spill. Simpelthen fordi det blir utdatert, både i forhold til innholdet og presentasjonen.

 

Hvis jeg hadde sittet med kontrollen i Blizzard, ville jeg for LENGST hatt konseptskisser/planer for neste, store MMORPGku. Utviklingstiden for et spill som WoW er rimelig lang, fra de første planene til det er klart til lansering. Se på AoC, Vanguard eller tilsvarene. Det er lenge siden dere først hørte om dem :)

 

Å tro at Blizzard IKKE har tanker og/eller konkrete planer om hva de skal erstatte WoW med er som å tro på julenissen. (Skjønt, det kan jo tenkes at de av en eller annen grunn IKKE ønsker å erstatte det, men gå vekk fra MMORPG markedet. Men jeg tviler.)

 

Så over til ukvalifisert synsing - Diablo 3, hvis det kommer, blir ikke et MMORPG. Til det er navnet og premisset for spillet alt for innarbeidet - Diablo det er et enkeltspillerspill med særdeles god støtte for flerspiller (eller omvendt om du vil). Men Diablo MMORPG er antageligvis ikke en umulig tanke. Kanskje det kommer en "sjokk"lansering av Diablo 3 om ikke så lenge, mye god markedsføring, buzz og hype, fulgt opp av en svær vellykket lansering, som så fører til lanseringen av World of Diablo?

Lenke til kommentar

de har jo allerede et fantasy MMO, hva skal de med flere? det er altfor mange fantasy MMO ute og går desverre, den ene floppen etter den andre. Bare se hva mythic har gjort med Warhammer Online, et spill som virkelig hadde potensiale til og bli et bra fantasy mmorpg, men så tok mythic over og gjorde hele greia om til World of Warcraft 2.

 

World of Starcraft hadde jammen vert noe og satset på spør du meg :thumbup: bare ikke med det navne, blir for WOW :p

ja, jeg misliker WOW.

Lenke til kommentar

Starcraft Online? Litt for generisk kanskje :D

 

Men jeg håper heller de i så fall satser på WOW2 som den nye MMPORGen, mens de kanskje også lager Warcraft 4! Det syntes jeg hadde blitt spennende. Da måtte selvsagt tidsperspektivet vært forskjellig mellom de to spillene. (Tidslinje: WC1 -> WC2 -> WC3 -> WOW -> Warcraft 4 -> WOW2)

Lenke til kommentar
jepp, men hvorfor mixes diablo inn i bildet siden det ikke har noe med wow eller warcraft og gjøre? wow = diablo3 er hans mening... weird.

7772850[/snapback]

 

Vel hvis vi ser litt på hva slags karakterer man kan starte (ihvertfall Alliance) så ser vi ganske mange likheter med D/D2. I tillegg til hva slags spells man bruker på de enkelte som basis. Klart det er mye mer med WoW karakterene, men det er allikevel lett å dra sammenlikninger med Diablo og WoW.

 

D2 Paladin = WoW Paladin.

D2 Sorceress = WoW Mage

D2 Druid = WoW Druid

D/D2 Rouge/assassin = WoW Rouge

 

Og dette var bare noen av sammenligningene. Er en hel rekke med spells som går igjen også. I tillegg så ta en titt på Talents. Noen som kjenner måten det er lagt opp på?

7773065[/snapback]

jeg kan dra flere slike til andre spill også ;)

Lenke til kommentar

Synes Blizzard har gjort det bra på fryktelig lite.

 

Warcraft, Starcraft og Diablo er veldig like oppbygd spill med ikke så altfor forskjellige teknologi bak seg. Alle disse var ENORME suksesser og Blizzard brukte LANG tid på å finne på noe nytt. De prøvde seg på Starcraft Ghost som var veldig annerledes men det ble kansellert, tipper det ble for vanskelig for de.

 

World of Warcraft er også noe helt nytt men der ser du grensen til Blizzard sine utviklere. Dårlig animasjon, dårlig modellering og det hele tatt. Flott verden osv men det er VELDIG basic MMORPG. Så si alle andre mmorpgs har mye mer avanserte features.

Men så er det sikkert noen som kommer med O Store Argument "Jaha, hvorfor spiller 3 millioner det da ?". Fordi det er Warcraft og ingenting annet. Mange begynnte å spille det, og siden mange spiller det følger resten etter.

 

Til og med jeg som hater warcraft begynnte å spille WoW pga venner av meg spilte det. Men WoW er IKKE ett bra spill uansett hva du sier.

Lenke til kommentar

Og alle disse klassene kan sammenlignes akkurat like mye med Advanced Dungeons & Dragons (som skapte hele systemet fra bunnen av på 1970-tallet).

 

Så da må man jo sammenligne WoW med klassiske spill som Dragonlance, AD&D (Baldurs Gate-spillene bl.a.), Neverwinter Nights m.m.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...