Nimrad Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Wii bråker og rister en del de første sekundene når et spill settes i. Ellers tviler jeg sterkt på at den bråker mer enn 360. PS3 sin blu-ray spiller sviver vel ikke like fort som DVD-spillerne til Wii og 360, så det senker vel støyen fra spillerne?
Eddie81 Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Jeg har selv både Wii og Xbox 360. Plages ikke av støyen fra Xbox 360, men å påstå at den er stillere enn Wii er som å pisse i motvind, og tyder på enten en defekt Wii hos personen som måler, eller at personen rett og slett er en liten fanboy som prøver så godt han kan å overbevise en eller annen om at Xbox 360 ikke bråker noe særlig. Eventuelt kan det være en defekt Xbox 360. Wii bråker så å si ikke. Du hører at disken blir matet inn, og iblant så kan du høre en spinnelyd nå og da men den er veldig lav. Xbox 360 setter virkelig fart på platene og det kan høres veldig godt. Spesielt i spill som Burnout og Project gotham racing 3 høres det utrolig godt. Derimot er xbox spill veldig lave i lyd når de spilles på xbox 360.
Koho Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Wii bråker og rister en del de første sekundene når et spill settes i. Ellers tviler jeg sterkt på at den bråker mer enn 360. PS3 sin blu-ray spiller sviver vel ikke like fort som DVD-spillerne til Wii og 360, så det senker vel støyen fra spillerne? 7732480[/snapback] Ja, PS3 er 2x så det høres ikke engang. Verre med 360's 12x. Hadde gladelig tatt lengre lading for en stillere maskin. Skulle vært 6x eller 8x kanskje.
Lakus Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Diskuterer vi fremdeles hvilken konsoll som støyer mest, eller har vi gått over til og forsvare X360 sitt støynivå? Si ifra når vi kommer dit da?
UrgeLoL Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 ps3 er 2x blu-ray, men er 8x dvd , så lyden blir kanskje høyere ved avspilling av ps2 spill og dvd? Har ikke hørt noe som tyder på det. men vi får se i mars
xstian Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Mange som har problemer med å svelge resultatet her ser jeg...Tallenes klare tale anyone? Nei, velg heller å tviholde på det du tror og føler! Gatemusikanter hele gjengen... 7732331[/snapback] Trur ikkje du skal snakke for høgt om å tru det ein vil tru...der er absolutt grunn til å sette spørsmålsteikn ved ein test som plutseleg motseier dei fleste (alle?) tidlegare rapportar. Faktum er at mange har klaga på støyen frå 360...få eller ingen ser ut til å ha klaga på støyen frå PS3 eller Wii. So kjem det ein nisse og presenterar nokre stolpediagram, og plutseleg lagar ikkje 360 so mykje bråk likevel? Eg mistenker kanskje at du litt for lett let deg imponere over tal og diagram...du snakkar om "klar tale", men du skal vite at det slett ikkje er uvanleg å lyge med tal og statistikk. Kven som helst kan slenge opp nokre diagram. Det du må spørre deg om, er: 1. Er tala riktige? (I dette tilfellet: Er målingane riktig utført? Er måleutstyret eigna? Er kjelda påliteleg?) 2. KVA fortel tala? (I dette tilfellet: DERSOM tala er riktige, fortel eigentleg antal desibel målt ved sidan av konsollen noko om kva støynivå ein vil oppfatte?) Tal har det med å gjere ting meir presist, men ikkje alltid klarare. Ofte blir tala tolka feil, og då blir dei gjerne direkte misvisande. Tenk til dømes på han Inquirer-"journalisten" som hevda at PS3 var "slow and broken", og underbygde det med å vise til lav lesehastigheit mellom Cell-prosessoren og RSX-en sitt lokale minne. Tala var kanskje riktige, men tolkninga var heilt på jordet. Sidan denne testen går imot tidlegare erfaringar (som er mindre presise, men mykje klarare), mistenker eg at der er noko feil, anten i tala, eller i tolkninga av dei. Kay 7732475[/snapback] Et fornuftig svar, mange takk Nei, jeg lar meg ikke imponere av tall og statistikk - jeg DYRKER det. Jeg er sterk motstander av synsing, og er av den oppfatning at om det ikke kan uttrykkes i tall eller vises som en graf, er det ikke holdbart. På den annen side - ja, kildekritikk er lurt, spesielt når man har så tvilsomt deksel på 360'en som han fyren... .x
RRhoads Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 (endret) Et fornuftig svar, mange takk Jeg er sterk motstander av synsing, og er av den oppfatning at om det ikke kan uttrykkes i tall eller vises som en graf, er det ikke holdbart. .x 7732523[/snapback] Synsing er stikkordet her. Alle synes 360 er den mest bråkete av konsollene. Derfor må det vel være den som bråker mest. Hvis du vil ha tall; 100% mener 360 bråker mest Endret 16. januar 2007 av RRhoads
Tjohei Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Det er vel ikke værre enn at de som har både 360 og Wii ikke kan forstå utsagnet om at Wii bråker mer når det er 360'en som lager mest leven i tv-hylla deres. Hvordan kan man kalle dette synsing?
_KroSjefen_ Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 En kan da ikkje nekte på att 360 bråker over gjennomsnittet, det er støy rett og slett, og hører ikkje hjemme på en konsoll, att MS ikkje prøvde og strebe etter og få ned støynivået er litt rart, dei har kansje prøvd, ikkje veit eg, Eg viste att 360 bråkte før eg kjøpte den..men når det første spillet starta opp da skvatt eg litt alikevel..trur jaggu katta vakna og..
xstian Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Et fornuftig svar, mange takk Jeg er sterk motstander av synsing, og er av den oppfatning at om det ikke kan uttrykkes i tall eller vises som en graf, er det ikke holdbart. .x 7732523[/snapback] Synsing er stikkordet her. Alle synes 360 er den mest bråkete av konsollene. Derfor må det vel være den som bråker mest. Hvis du vil ha tall; 100% mener 360 bråker mest 7732628[/snapback] ok ok OK! Jeg gir meg, takk for i dag
parallax313 Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Xbox360 bråker mest. PS3 er mer stille. Wii er mest stille, for den har ikke harddisk?
Niskivara Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Beyond3D har en tråd hvor de peker ut noen av problemene med denne såkalte "undersøkelsen". Konklusjon: Rent pisspreik fra ende til annen.
Niskivara Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Skrekk... Hva skal folk med sånne, egentlig? 7733943[/snapback] Lage undersøkelser som viser at Wii bråker mer enn Xbox360?
Excelsion Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Xbox360 bråker mest.PS3 er mer stille. Wii er mest stille, for den har ikke harddisk? 7733430[/snapback] Ja, det er harddisken i PS3 som støyer .
Koho Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Xbox360 bråker mest.PS3 er mer stille. Wii er mest stille, for den har ikke harddisk? 7733430[/snapback] Ja, det er harddisken i PS3 som støyer . 7733965[/snapback] Han spurte, han sa ikke. Var et spørsmålstegn på slutten der.
parallax313 Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Han spurte, han sa ikke. Var et spørsmålstegn på slutten der. 7734048[/snapback] Ja, det er riktig. Jeg har "hørt" Wii, men jeg er ikke sikker på om den faktisk har en harddisk eller ikke.
Niskivara Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Han spurte, han sa ikke. Var et spørsmålstegn på slutten der. 7734048[/snapback] Ja, det er riktig. Jeg har "hørt" Wii, men jeg er ikke sikker på om den faktisk har en harddisk eller ikke. 7734066[/snapback] Den har 500 megabyte med flashminne, som kan fungere som harddisk men er stillegående.
siDDis Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Wii sin dvd-rom bråker faktisk meir enn eg hadde trudd. Nivået er godkjent men det er feil utvikling. Men Xbox 360 er enda på jetfly nivå, den overdøyver mykje av dei veldig svake lydkjelda i spel om du ikkje bruker headsett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå