Gå til innhold

[GTA]Chillpoint RPG (SAMP Server)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det gjelder å skaffe penger:

Du kan alltids spørre noen pent om å gi deg noen tusenlapper. Ellers har du jo forskjellige roller. Politiet tjener penger på å arrestere kjeltringer, mens voldtektsmenn, ranere, mordere, horer og andre folk tjener penger på det de er "laget" for. Bare skriv "/help" så får du se hva din rolles hensikt er.

Det er forresten lurt å spille en time i strekk, sånn at du kan lage deg en bruker, som du kan logge deg inn som senere. På den måten kan du sette inn penger på kontoen din, og de blir værende der til du tar dem ut (med mindre du ikke er på serveren innen 14 dager - da vil kontoen din bli slettet og du må lage en ny).

Når du etter hvert får bygget opp en liten sum med penger, kan du kjøpe deg noen butikker. De billigste får du for noen få tusinger (8000 tror jeg). Da vil du få penger inn på kontoen din gjevnlig, helt til noen andre kommer og kjøper opp butikken (da vil du få tilbake pengene du betalte for å kjøpe den).

Les mer på den offisielle Chillpoint-siden. Står masse der. Spillerne der inne kan nok også hjelpe deg, så lenge du spør fint. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, har lest en del og prøvd ut forskjellige klasser nå. Jeg dro f.eks. til piratskipet og fikk nok til å kjøpe opp en butikk derfra, så trente jeg litt på stunts mens pengene samlet seg opp, rappet noen biler og leverte de, og kjøpte fler butikker, og begynte etterhvert å sette inn penger i banken i tilfelle jeg blir drept av noen og / eller robbet (og voldtatt..).

Jeg ble passe lei av å være biltyv etter en stund, mye morsommere å rappe en politisykkel og stikke av med purken i hælene når en blir most wanted :D Men jeg gjør ikke det ofte, av respekt til de som spiller politi og faktisk forsøker å opprettholde et visst RP-nivå. Det er tross alt en RP server.

Det er en del kommandoer jeg må lære etterhvert, men /help er kjekt å ha, ja. Dessuten har jeg lastet ned det autokeys programmet, og har kikket litt på det for enklere tilgang til kommandoer.

MP MODen har vært ganske stabil siden jeg begynte, med unntak av noen timer i dag da det fikk GTA SA CP til å kræsje brutalt en rekke ganger. Så ble det plutselig stabilt igjen. Alt i alt synes jeg MOD-makerene som laget GTA SA MP MODen, har gjort en kjempejobb :)

Skrevet
Hvorfor ble du egentlig borte Peep?

8637082[/snapback]

Banna, gjorde en grov feil.

Men det er godt dere koser dere på favorittserveren deres :) Men aldri glem at Carlito brought you there ;)

Skrevet

Jeg savner deg iallefall Peep/DannyCool/Carlito.

Hr.Jenssen: I siste oppdatering ble det nytt passordsystem. Serverpassordet er nå fjernet, men du må registrere deg for å spille istedet, så hele opplegget med å spille en time før du kan registrere deg er så vidt jeg har forstått borte.

En ålreit måte å tjene penger på er som robber, eller å opparbeide deg litt startkapital og drive med eiendommer på nattetid (så lenge ikke Barnie er på...).

Jeg er robber når jeg ikke gidder å være politi, utrolig moro egentlig. Donerte akkurat 20 mill til båtrace-eventen, mye av det var Ozzy sine penger en gang :whistle:

Skrevet

Miss you too Iceman :(

Hører rykter om at du gjør det godt i CTRU :)

Du får nesten oppdaterer meg om hva som skjer i Chillpoint på denne tråden syntes jeg :p

Skrevet
Hr.Jenssen: I siste oppdatering ble det nytt passordsystem. Serverpassordet er nå fjernet, men du må registrere deg for å spille istedet, så hele opplegget med å spille en time før du kan registrere deg er så vidt jeg har forstått borte.

8753581[/snapback]

Såpass. Jeg har hatt et problem med San Andreas en god stund nå, så jeg kommer meg ikke inn. Har ikke spilt på serveren etter den nye oppdateringen kom. :)

Skrevet
Miss you too Iceman :(

Hører rykter om at du gjør det godt i CTRU :)

Du får nesten oppdaterer meg om hva som skjer i Chillpoint på denne tråden syntes jeg :p

8753650[/snapback]

Er du bannet fra Chillpoint-forumet også?

Cadet fant det for godt å gjøre meg til kaptein, så nå er neste steg å ta over Bings plass som andrekommandør her :p

Strengt tatt spiller jeg litt mer som "a wobbew with a sewious speech defect" nå om dagen, er så kjedelig å være ensom politi mot toskene som holder til på Toreno's.

• 4 uker senere...
Skrevet

Har veldig lyst til å teste ut denne serveren, men Chillpoints hjemmeside er jo nede. Når jeg trykker på linken kommer jeg bare tilbake til google. Hva er galt?

Skrevet
Men når jeg går inn på den adressen kommer jeg bare til google. Hva er galt? Sikker på at den linken fungerer?

8984584[/snapback]

Da har du nok spilt på den før og blitt banna min gode venn :) Samme skjedde med meg, jeg er bannet fra CP forumet.

Skrevet

Hvordan i all verden kan jeg være bannet når jeg aldri har registrert meg eller spilt på serveren? Jeg kommer inn på forumet hvis jeg bruker en sånn proxy-sak, men ikke uten. Kan det være Telenor som har sperret det av en eller annen grunn tro?

Skrevet (endret)

Jeg gikk inn på Chillpoints IRC-server og fikk pratet litt med en kar som kalte seg MrColonist. Han mente jeg var en "Carlito" og bannet meg. Jeg sendte han en PM og forklarte at jeg aldri har blitt bannet fra serveren deres og at jeg aldri har kalt meg "Carlito". Han unbannet meg og jeg kom inn igjen. Han sa han skulle snakke med noen admins om saken. Det viste seg at Telenors ip range var bannet. Jeg prøvde å overbevise dem om at jeg ikke var denne personen de sa jeg var, og MrColonist lovte å prate med noen admins neste dag. Etter noen timer ble jeg bannet igjen, og siden er jeg ikke blitt unbannet.

Dette er selvfølgelig fryktelig frustrerende ettersom jeg ikke er denne "Carlito" og heller aldri har blitt bannet fra RP-serveren deres. Hva i all verden kan jeg gjøre? Chillpoint-serveren virker som en av de mer seriøse, og det er jo helt uholdbart at jeg skal bli stengt ute for noe jeg ikke har gjort. Blir rimelig oppgitt over hele greia. Er det noen sjanse for at noen av dere her inne som spiller på serveren kan snakke med MrColonist og finne ut av saken? Jeg snakket med han i går. Dette er tragiske greier. :(

Endret av Delusion
Skrevet

Jeg kan dessverre ikke hjelpe da jeg ikke har PC, men oppfordrer dere andre her til å prøve å få kontakt med admin der. Kunne kanskje vært greit å nevne at dere har vært i kontakt med Delusion på dette forumet, og at han/hun sier å aldri har blitt bannet. Tror saken har et mye bedre utgangspunkt når en "nøytral" kilde legger den frem.

Skrevet (endret)

hah n1 @ banne hele Telenor ip-range hvis det er saken. Men jeg har et inntrykk av at de har tabba seg litt når de har banna Carlito, og for å forsikre seg at han ikke kommer inn, så har de banna hele ip-serien som kommer fra sentralen han er knytta til, dette pga variabel ipadresse, som er du har med mindre du har betalt for å ha fast. Så Carlito er nok en som bor i nærheten, men siden sentralene har 5km range, så kan han bo så mye som en mil unna om du bor på landsbygda..

Endret av Eremal
Skrevet

Vel, dette var litt spesielt. Jeg er Carlito (Det var jeg som var Peep også(Emnestarter). Jeg har snakket med MrColon, ikke mye han kan gjøre enda. Men oppdater meg på hvordan det går.

Skrevet

Jeg har registrert meg på serveren, og spilt en god stund. Tjent 110millioner på 4-5dager, og blitt medlem i The Mafia. Prata med Andresk og WShaq og de kjente deg godt Carlito. BTW, Iceman. Viste ikke at du var norsk :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...