Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bygge bil fra bunn av

sierra90

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet om det finnest et "rammerørbyggesett" eller noe i den duren?? å ev hvor man kan få tak i det?? tegninger kanskje?? har lyst å bygge noe dyrisk av litt "waste" som ligger å strør....

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Naboen sveiste en crosskart-aktig sak på øyemål for en tid siden. Det så fint og flott ut helt til han satte seg inn og oppdaget at rattet klemte på skrittet. :p Den var alt for bred, for lavt giret og manglet differensial, så da han skulle prøvekjøre steilte kjerra inn i hekken. Kona hans ble selvsagt drithappy. :D

Endret av Isbilen
Skrevet

hadde planer å bygge banebil... har en 2,9 ford maskin jeg hadde tenkt å skru rett på kardangen uten mellomaksling p så bygge en ramme rundt det å sveise hele dritten sammen med en forstilling å sette karosseriet til en fiat uno oppå... går det på en måte? vet om folk som har gjort noe liknende før men de har litt mer peiling

• 2 uker senere...
Skrevet
Var det noe sånt du tenkte på ??

kitbreakdown.jpg

www.westfield-sportscars.co.uk

7734527[/snapback]

ja veldig mye som dette :D takk skal du ha :D

Skrevet
hadde planer å bygge banebil... har en 2,9 ford maskin jeg hadde tenkt å skru rett på kardangen uten mellomaksling p så bygge en ramme rundt det å sveise hele dritten sammen med en forstilling å sette karosseriet til en fiat uno oppå... går det på en måte? vet om folk som har gjort noe liknende før men de har litt mer peiling

7702260[/snapback]

Sveis ramme, bruk for og bakstilling fra sierra (må vel ordne litt braketter og div for innfesting av dempere/fjærer) og så setter du karroseri oppå

Eneste minuset er at det ikke er riktig så enkelt :innocent:

Skrevet

Jeg bygger en westfield nå... kjøpte grunn settet fra sverige, og bruker en cosworth som donor bil... 47k for bygge settet, og 40k for cossie... pluss maaaange timers arbeid ;)

Skrevet
Dette kommer det vel neppe hvite skilter på?

7888668[/snapback]

Kan få det godkjent i sverige vet jeg... men det er ikke noe jeg gidder å få til, skal brukes mest på skogen den jeg bygger ;) Sånn ellers, så får jeg henge på noen røde plater...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...