Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Var ikke antagelser, men fakta. Du må slutte å tro på alt du hører fra lystløgnere i FRP =)

 

Men når vi snakker om aksjer, er jeg den eneste som er overrasket at markedet har steget 20% bare fordi Merkel lovte at de skulle håndtere Hellas problemene..? Hvor dust kan man være..? En Gresk default er uunngåelig, og det var jo frykten over dette som fikk markedet til å stupe in the first place.. -.-'

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gått opp det jeg vil kalle mye på aksjene mine i det siste. Over 8% I DNB, 10%+ i Intel og 15%+ RCCL.

 

Bør jeg sitte nå, eller ta ut en pen fortjeneste? Ville i så tilfelle blitt en del tusenlapper... Vet ikke helt hva jeg skal tro om fremtiden, syns markedet er vanskelig for tiden...

 

Hva tenker dere? Hvis vi skal opp mot tidligere nivåer for RCCL og DNB er det jo bare å sitte, men det er jo ekstremt mye uro. Intel har vel knapt vært høyere siden 08 krisen...

Endret av E.Zegna
Lenke til kommentar

Jeg tror Intel fortsatt er billig. Det er nesten umulig å tjene penger hvis du skal selge så fort en aksje er opp 10 %. Jeg tror Intel kan ha potensiale for 500 % eller mer. Så lenge dollaren er svak er forresten Intel en håpløs aksje. Kanskje dollaren er på vei oppover. Da kan Intel være bra.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Har gått opp det jeg vil kalle mye på aksjene mine i det siste. Over 8% I DNB, 10%+ i Intel og 15%+ RCCL.

 

Bør jeg sitte nå, eller ta ut en pen fortjeneste? Ville i så tilfelle blitt en del tusenlapper... Vet ikke helt hva jeg skal tro om fremtiden, syns markedet er vanskelig for tiden...

 

Hva tenker dere? Hvis vi skal opp mot tidligere nivåer for RCCL og DNB er det jo bare å sitte, men det er jo ekstremt mye uro. Intel har vel knapt vært høyere siden 08 krisen...

Trader du:

Legg inn noen stopp loss noen % ned fra sluttkurs.. an på volatiliteten i aksjene.. ryker stoppen så sikrer du profitt. Men ikke legg stopp så nært at de ryker på en normal dags svingning i kursen.. ;)

Locker selv alltid profitter inn, benytter som oftest en traling-stopp algoritme som baserer seg på volatilitet siste 180 dager.

Lenke til kommentar

Jeg har vært inne på elendigheten når det gjelder norsk presse før, og oversettelsen her stusset jeg over fordi jeg så intervjuet:

http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article2254000.ece

 

Spesielt siste setningen var den jeg så var feil selv om sikkert det meste var feil:

- Om den kinesiske boblen brister en dag, som er uunngålig - kanskje ikke i morgen, kanskje ikke om tre måneder, kanskje om tre år - når det skjer vil det ha ødeleggende og dramatiske konsekvenser for verdensøkonomien, sier han.

 

 

Originalen:

 

"If the Chinese bubble bursts one day, which inevitably will happen — maybe not tomorrow, maybe in three months, maybe in three years — when it happens it will have devastating consequences for the global economy," he said.

 

Det er naturligvis dårlig for Norge om boblen i Kina sprekker, og det er helt typisk med slike idiotiske måter å bomme med oversettelsene slik at selve meningen eller faktaene blir feil.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Nyheten er vel heller at QE fortsetter, og har ikke stoppet opp. Jeg antar at de menes privatbank treasuries i sitatet?

 

Uansett

 

Hehe nå sitter jeg godt, aksjene mine har fløyet til himmels idag. Får se hvor lenge det varer før problemene kommer til Italia. Det er også interessant å se om National Bank of Greece overlever gjelds-kutten uten å bli nasjonalisert, for her kan vi ha en sikkerlig multibagger.

 

PS: Er det noen som har litt informasjon om Norsk Skog? Dette selskapet er jo eldgammelt og viktig, så det ville være merkelig om den Norske stat ikke hjalp det med penger eller nasjonalisering

Endret av Shushi
Lenke til kommentar

Det er også interessant å se om National Bank of Greece overlever gjelds-kutten uten å bli nasjonalisert, for her kan vi ha en sikkerlig multibagger.

Det er finansielt umulig om deres balance sheet er noenlunde normalt. Jeg antar at alle Greske banker vil enten bli gitt bort for kr 0, eller overtatt av staten i løpet av de neste ukene om denne "dealen" bekreftes.

 

PS. Jeg har ikke sett på tallene deres, og dere bør ikke ta denne observasjonen som en anbefaling om å prøve å shorte bankene i Hellas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...