Gå til innhold

Tippeligaen 2007: Status: Sesongslutt


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rosenborg har faktisk vært håpløse på talentutvikling de tidligere årene.

Adressa: "Live" rapport fra RBK - Rapid Bucuresti

7743411[/snapback]

Noe som ikke 10 utlendinger i stallen akkurat hjelper godt på. Men det er vel og bra for Elfenbenkysten sin talentutvikling.

 

La oss bare håpe at resten av lagene i tippeligaen ikke følger RBK sitt eksempel, så slipper man å hente landslagsspillerne fra 1. divisjon eller benken i England. Men man ser nå tendensene i både Brann (7 utlendinger om man trekker fra skottene) og andre klubber.

 

Men men, Jostein Flo var jo i sin tid en gedigen suksess på landslaget når han ble hentet inn fra 1. divisjon. Vi får håpe det gjentar seg :green:

 

Men vi andre kan vel trøste oss med at trønderne ikke er best i fotball lenger, slik de en gang var blant Europas 30. beste med nesten utelukkende trøndere. Nå ønsker de å bli best med unntaksvis trøndere. Det må nå uansett være artigere for trøndere å oplleve suksess med lokalgutta fremfor en haug med spillere fra andre kontinenter.

 

Selv aner jeg ikke, for Brann klarer fint lite med de lokale guttene. Den lille suksessen vi har kan man takke spillere fra resten av landet for. Men det hadde vært utrolig artig med et godt lag av bergensere. Men de satses ikke på, er merkverdig hvor mange u-landslagsspillere som har vært fra Bergen som bare forsvinner det øyeblikket de ble 20. Men det er Brann sitt problem, ser ut til at det også vil bli RBK sitt også.

 

Vi får sette vår lit til Start og co. Der får talentene utviklet seg til landslagsspillere. Så får RBK og co. konsentrere seg om å utvikle landslagsspillere for alle andre.

Lenke til kommentar
Det må nå uansett være artigere for trøndere å oplleve suksess med lokalgutta fremfor en haug med spillere fra andre kontinenter.

7761826[/snapback]

 

Det jeg i hvert fall er sikker på, er at jeg foretrekker suksess med en miks av trøndere og utlendinger fremfor mangel på suksess forårsaket av trøndernasjonalisme.

 

Vi får sette vår lit til Start og co. Der får talentene utviklet seg til landslagsspillere. Så får RBK og co. konsentrere seg om å utvikle landslagsspillere for alle andre.

7761826[/snapback]

 

Lev videre i håpet:

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article73085.ece

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article72825.ece

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article73017.ece

Lenke til kommentar

Ahh, gleder meg til morgendagens kamp mot Bodø Glimt i Abrahallen. :)

 

RBK stiller forøvrig med følgende startoppstilling:

 

                    Alexander Lund Hansen

Fredrik Stoor - Alejandro Lago - Andreas Nordvik - Mikael Dorsin

    Per Ciljan Skjelbred - Marek Sapara - Alexander Tettey

       Jan Gunnar Solli - Yssouf Kone - Øyvind Storflor

Lenke til kommentar

På papiret så mener jeg at følgende er beste løsning for RBK:

 

        Konan - Sapara - Skjelbred
Braaten                           Storflor

 

Dette er kanskje den sesongen jeg har gledet meg mest til noensinne. Så utrolig mange spennende spillere :)

Lenke til kommentar

Begynner å bli lei av at rosenborg nesten ikke tar noe alvorlig når det kommer til kamper som ikke er veldig viktige. Se på royal League f.eks.

De er jo et helt annet lag i Tippeligaen. Er sikker på at rosenborg hadde grust bodø glimt hvis spillerne hadde vært litt mer "på nett" som det så fint kalles :)

 

Med det mannskapet de har er do jo latterlig å spille uavgjort mot Bodø Glimt :!:

 

Hvis rosenborg virkelig bestemmer seg for å vinne så gjør de det. Best når det gjelder med andre ord.

Men ta treningskamper og Royal League litt mer seriøst plz!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...