Gå til innhold

Tippeligaen 2007: Status: Sesongslutt


LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke RBK er direkte avhengig av Iversen. Vi har Konè i bakhånd som i følge Thorbjørnsen har bedre basisferdigheter enn Steffen. Jeg er sikker på at Konè vil blomstre med en gang han får litt mer spilletid. Han scoret jo 2 mål for Burkina Fasos landslag for en liten uke siden.

 

Hvordan du ikke klarer å se at RBK er sterkere enn noensinne blir for meg en gåte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*Legge til i mine innlegg*

 

Tror på ny seier til RBK.. Jeg kjenner lite til de nye spillerne (Stoor, Konan og Traore), men etter hva jeg har hørt fra Stig Thorbjørnsen, bekjente, folk her på forumet osv, er det veldig gode spillere... Jeg er i utgangspunktet negativ til handling av utenlandske spillere, men det er vel ikke noe som kan stoppes.. Man må handle fra andre land om man skal vinne noe..

Får håpe jeg blir like positivt overrasket over disse kjøpene, som jeg ble over Sapara i fjor, som jeg heller ikke hadde hørt mye om før han kom til tr.heim...

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke akkurat si at jeg syntes RBK laget er så eksepsjonelt sterk på papiret. Ikke i forhold til konkurentene heller. At de får inn mange nye spillere er heller ikke nødvendigvis så positivt på kort sikt. Det var jo dette som ødela RBK dominansen tidligere, selv om kjøpene nok er mer gjenomtenkte nå.

7690252[/snapback]

 

Det var først og fremst rulleringen mellom spillerne som var problemet, ikke antallet nye spillere

 

RBK er avhengig av en skadefri Iversen for å skille seg merkbart ut fra konkurentene. De har mange lovende spillere, men det er langt fra sikkert at de faktisk slår til. Var ikke akkurat flinke til å gripe sjangsen i Royal League.

7690252[/snapback]

 

Det er din mening og det respekterer jeg selvsagt. Personlig synes jeg det er vanskelig å fastslå nøyaktig hvor viktig en spiller er for et lag. Selvsagt er Iversen viktig, men som LarsP nevner har vi en Kone i bakhånd som de fleste uvitende karakteriserer som en flopp. Personlig har jeg stor tro på ham, men dessverre har han råsterk konkurranse i Iversen.

 

Det er mye hovmod å spore i RBK nå, og slikt står som vanlig for fall. Syntes ikke Tørum er flink til å fjerne denne mentaliteten ved RBK, slik Eggen var helt rå til å gjøre. Han kunne det å nullstille hodene til folk, noe tiden får vise om Tørum klarer. Det er tross alt et lag som faktisk ikke lenger har særlig erfaring med å forsvare en tittel. Det er en av de vanskeligste ting å gjøre, selv for et godt lag.

7690252[/snapback]

 

Hovmod i Rosenborg? Kilde?

 

For min egen del tror jeg det blir en kjedelig sesong hvor Brann suller rundt i blinde og hverken kommer opp eller ned. Men det kommer vel en skandale eller to, som vanlig, slik at vi har noe å snakke om i Bergen :wee:

7690252[/snapback]

 

Godt mulig.

Lenke til kommentar

Hvordan du ikke klarer å se at RBK er sterkere enn noensinne blir for meg en gåte.

7690572[/snapback]

 

Fordi navn på papiret ikke gir prestasjoner. En haug med talenter er fortsatt kun talenter. Ferdigheter hjelper lite om man ikke har erfaringen og intelligensen til å bruke dem riktig. Så at Kone har bedre ferdigheter enn Iversen hjelper fint lite når Iversen er en mester i å lese spillet.

 

At laget har en dårligere trener nå enn under Eggen er også helt klart. Erfaringen til spillerne likeså. Samtidig er de mindre samkjørte. Jeg mener uten tvil at Eggen har hatt bedre lag til rådighet. Ikke spiller for spiller, men lag. At dette laget har potensiale er uten tvil, men de er langt fra det mest samkjørte RBK laget som har gått ut på banen, ei heller det mest erfarne eller det som har hatt den beste treneren.

 

Hvordan du kan se på det som en gåte er for meg ubegripelig :p

 

Det er jo bare sunn logikk. Dette RBK laget har svakheter som tidligere RBK lag ikke har hatt. Derfor er det ikke det sterkeste RBK laget noensinne. Dette laget har ikke mange års erfaring i Champions league, dette laget har ikke en eksepsjonell trener og dette laget er ikke optimalt samspilt. Det er faktisk faktorer som er med på å avgjøre hvor godt et lag er det også.

Lenke til kommentar

Vanskelig å sammenligne noe som helst siden dette laget aldri har spilt sammen. Men, jeg mener at dette er spiller for spiller det beste laget RBK noensinne har mønstret. Det var også det jeg antydet i min forrige post.

Noen svakheter finner man dog, nemlig mangelen av en skikkelig spillende midtstopper. Skal vi tro Bratseth rett så kommer det en flyvende før overgangsvinduet stenger.

Lenke til kommentar
Vanskelig å sammenligne noe som helst siden dette laget aldri har spilt sammen. Men, jeg mener at dette er spiller for spiller det beste laget RBK noensinne har mønstret. Det var også det jeg antydet i min forrige post.

 

Sier meg ikke uenig her. Men kvaliteten på et lag er jo mer enn kvaliteten på spillerne i laget. Enkelte RBK lag under Eggen hadde en enorm erfaring og egenskap å takle press intet annet lag siden har hatt eller muligens noensinne kommer til å få. Det nivået RBK var på vil jeg påstå er uten sidestykke i norsk historie, muligens også skandinavisk historie. Et lag som var gode og frekke nok til å kunne slå Europas beste, selv på bortebane i ny og ne. Dagens RBK lag vil trenge år med erfaring for å nå det nivået.

 

 

Noen svakheter finner man dog, nemlig mangelen av en skikkelig spillende midtstopper. Skal vi tro Bratseth rett så kommer det en flyvende før overgangsvinduet stenger.

7694050[/snapback]

Svakheten på spillersiden er vel heller marginale i norsk målestokk. Lagets svakhet (eller det er vel bedre å si "der hvor de har mest å hente", siden de ikke akkurat er svak på områdene) er samspillet, erfaringen og treneren. Tørum kan ende opp som en fenomenal trener han, men det eneste som kan gi han det er tid og erfaring. Om dette laget kommer seg ut i CL skikkelig så vil det heve laget flere hakk, akkurat som med foregående RBK lag.

Lenke til kommentar

Det er inside fra FFK-leiren, så du må nesten regne meg som den eneste kilden. ;)

 

Det er selvfølgelig ingen ting som er 100 % sikkert, men det jobbes på spreng for å få han til klubben.

 

Edit: Her kan du lese at det er et velkjent rykte i Fredrikstad. Her avkrefter riktig nok M.A. at det er forhandlinger, men det samme sier han om Trond Sollid, noe som viste seg å være feil (selv om det til slutt ble et nei fra den kanten).

Endret av L@sse
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke helt se hvordan Brann kommer til å gi slipp på Andresen. Ikke er det vel Brann sitt valg alene heller å eventuelt selge han, siden han også er eid av Trond Mohn (Jesus, høres ut som slavehandel :ermm: ).

 

Mannen er for viktig for klubben. Jeg håper og tror at Brann blar opp det som måtte være aktuelt for å beholde han. Selv om penger nok er lite avgjørende for millionærarvingen.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke helt se hvordan Brann kommer til å gi slipp på Andresen. Ikke er det vel Brann sitt valg alene heller å eventuelt selge han, siden han også er eid av Trond Mohn (Jesus, høres ut som slavehandel  :ermm: ).

 

Mannen er for viktig for klubben. Jeg håper og tror at Brann blar opp det som måtte være aktuelt for å beholde han. Selv om penger nok er lite avgjørende for millionærarvingen.

7702630[/snapback]

 

De kan vel gi slipp på han, på akkurat samme måte som de slapp Kvisvik.....

Ikke at jeg har noe tru på det, men ting skjer fort i fotball....

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Deilig! Da var Ruud i boks  :dribble:  http://www.fxt.no/tippeligaen/odd/article862533.ece

 

Dette kom som et sjokk på meg i morres  :dontgetit:

 

Hadde aldri trodd han kom til å ombestemme seg, men nå er jeg bare jævlig glad!

7705529[/snapback]

 

Jepp. Herlig. Flott at porsgrunnsgutten Espen blir, nå som vi får ny stadion og greier. Dessuten er han blant landets beste høyrebacker. Herlig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...