Gå til innhold

EVGA (eller andre) 680i SLI Overklokkings tråden


Anbefalte innlegg

Jeg har noen screenshots på at jeg har greid 4005MHz og 497,6MHz fsb. Er på skolen akkurat nå, men kan laste de opp senere.

Har vannkjølt cpu og hadde litt ekstra vifter liggende som jeg kjørte opp, men 4GHz var lett å nå. Orket bare ikke å gå lenger når jeg hadde greid over 4GHz. Etter sist bios-oppdatering(p26) var alt av huller i fsb tettet, så det var mye enklere å nå en høyere fsb. Ekstremt irriterende å ikke komme over 500fsb da! :cry::mad:

Endret av isaksn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er kjipern å ikke klare 500FSB, selv har jeg hatt 3.9Ghz på min E6400 på luft, har ikke kjørt no stress test elns da, bare en run med superPI som gikk på 15.016 sek. var FSB på 487.5 da.

 

Dette var jo på ASUS Commando kortet mitt da.

 

Hvis lydkort chippen sitter på HK og ikke på lydkort modulen må jeg levere HK'et og få nytt, og da blir det nok et P5N32-E SLI tenker jeg, da jeg syntes 680i HK'ene var bedre ytelsesmessig, og lettere å få stabil klokk på. Jeg er absolut ikke fornøyd med Commando kortet mitt fordi jeg klarer fint 500x6 stabilt, men den vil ikke boote på 500x7 med settings som skal fungere.

 

Får også ofte bluescreen når jeg kjører minnet på 1000Mhz 4.4.4.12. Virker ikke som HK'et liker minne på 1000Mhz eller mere. :thumbdown:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter oppdatering til siste BIOS, P27, har jeg nå sittet i noen timer med pcen i vinduskarmen på en litt varm kveld, her i Tromsø... LOL..

Alle viftene på full gønnings ga en max på 511,3fsb, men ikke screen høyere enn ved 507,2fsb. Da nekta kortet plent mer. Ingen boot, og om jeg tok det med clockgen stoppet alt etter få sekunder....

 

Helt opp til 503fsb holdt det godt med 1,48Vcore i bios, sjekka ikke Vdroop. For å komme lenger enn post ved høyere fsb, måtte spenningen alt for mye opp, til hele 1,65/1,61Vdroop. Det vil jeg ikke ha på lenge, selv med vannkjøling, og en temp aldri over 20grader.

 

Dette er vel det høyeste jeg har sett med en C2D på dette kortet. På EVGA sitt eget forum var det en som hadde greid 510 med en E6300.

 

Bilder: (ene er mobilbilde i full fart.....-.-)

 

507,2MHz fsb

 

511,3 MHz fsb

 

 

EDIT: legger til 4GHz+ bilde også :D

 

4005MHz

 

Kommer sikkert høyere ettersom det var lett å nå, men merker ikke forskjellen på 3 og 4GHz på disse C2Dene uansett! Raske er de! :love::whistle:

Endret av isaksn
Lenke til kommentar
Etter oppdatering til siste BIOS, P27, har jeg nå sittet i noen timer med pcen i vinduskarmen på en litt varm kveld, her i Tromsø... LOL..

Alle viftene på full gønnings ga en max på 511,3fsb, men ikke screen høyere enn ved 507,2fsb.  Da nekta kortet plent mer. Ingen boot, og om jeg tok det med clockgen stoppet alt etter få sekunder.... 

8401756[/snapback]

 

Høres bra ut, Kan hende jeg må levere Commando kortet pga lyd modulen er klikk, har levert den, men ikke selve kortet. Hvis jeg må levere hele kortet så ber jeg om å få enten Striker Ekstreme eller EVGA tilbake, Var mere fornøyd med EVGA kortet, utenom når det gjaldt OC på EVGA kortet. Så nå som nyere BIOS fører til bedre klokk kan det være at jeg går tilbake til EVGA kortet, da det var mere stabilt under overklokk.

Lenke til kommentar

Om jeg kunne velge mellom Striker Extreme og EVGA kortet, tror jeg faktisk jeg hadde kommet til å velge...

 

P5B Deluxe :dribble: , nedda! Hadde nok valgt Striker Extreme. Har hatt en god del trøbbel med EVGA kortet:

-Ekstremt uferdig når det ble sendt ut på markedet (BIOS P19, nå P27, men bra de oppdaterer da!)

-Bråkende chipset vifte.

-Ikke solid cap kondensatorer, så lett å bøye, eller knekke - Absolutt _ALLE_ var bøyd når jeg fikk kortet!

 

-Se på Overklokks resultater med Striker Extreme!

-Tøffere, passiv kjøling på Striker ....LOL... Stille da

-Høyere FSB, vanlig med 525.

-Mer kjent produsent

 

 

de grunnene jeg kom på i farta.

-isaksn-

Endret av isaksn
Lenke til kommentar

Er enig i det du skriver der. Jeg har ASUS Commando, og klarer ikke helt å like P965 Chipsettet. Tenker jeg går for striker ekstreme hvis jeg bytter. Er jo egentlig litt morro å bytte innimellom, bare litt kjedelig å plukke frahverandre pcn og installere drivere, evt hele win om igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Skjønner egentli ikke det der med at alle klager på AR version. Etter at BIOS ble oppdatert har alt funka konge. Jeg kjører 472FSB kongestabilt 24/7, 500FSB er stabilt det også. Men ikke mye over det....

 

Nå burde vel EVGA snart komme med en ny BIOS. Bruker jo å være tidlig i måneden de har sluppet. Synes hver eneste BIOS har vært bedre enn den forrige, og P28, siste BIOS inneholdt jo også den nye Micro Koden til C2D chippene :)

Endret av isaksn
Lenke til kommentar

Eneste jeg har merket forskjell på biosene siden P20 er HPET, får ikke flere error reports i vista nå.

 

AR var fin i begynnelsen, men etterhvert så sank OC egenskapene. Da det var nytt klarte jeg 4GHz på E6600 og stabilt i bench på 3836, rett før jeg byttet det klarte jeg ikke bencher på 3700 engang.

Lenke til kommentar

Jeg sitter og tester foxconn 680i nå, men det er noe jeg ikke fatter når det gjelder overklokking av dette kortet.

 

Jeg kjører linked mellom FSB og minne, og når jeg setter FSB til 1680Mhz står det at minnet kommer til å kjøre på 840Mhz (target memory speed). Alikevel viser både foxconnprogrammet og cpu-z at minnet kjører på 660Mhz, med forholdet 14:11 :dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg sitter og tester foxconn 680i nå, men det er noe jeg ikke fatter når det gjelder overklokking av dette kortet.

 

Jeg kjører linked mellom FSB og minne, og når jeg setter FSB til 1680Mhz står det at minnet kommer til å kjøre på 840Mhz (target memory speed). Alikevel viser både foxconnprogrammet og cpu-z at minnet kjører på 660Mhz, med forholdet 14:11 :dontgetit:

8747959[/snapback]

Hvis du har PC5400 minne og kjører minne på auto vil du nok få den klokken der på minne. Hvis du setter minne divider manuelt vil du kunne låse den på 1:1 og få 840Mhz.

 

Ska nok få testa OC på Striker Extreme kortet mitt snart ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...