Gå til innhold

EVGA (eller andre) 680i SLI Overklokkings tråden


Anbefalte innlegg

Har et ASUS P5N32ESLI, fikk det på mandag. Såvidt begynt å klokke, sålangt har jeg nådd 3,4Ghz på min E6700. Med 10X multiplier og 1360Mhz FSB. Vcore var på 1,625V elns. Idle lå den på 35 grader og etter en halvtimes tid på Prime95 var temperaturen 47 grader topps. Bruker da en Zalman CNPS7700Cu som kjører fine temperaturer, i tillegg til en heil haug med kabinettvifter :D

 

Med 2GB 800Mhz ram og 8800gtx (620/2018Mhz) nådde jeg 172 938 poeng på Aquamark3. Prøver å slå riggen til en kollega av meg, så prøver å nå høyst mulig opp på oppsettet mitt.

 

Da jeg forsøkte for andre gang å kjøre Aquamark fikk jeg BSOD. Økte spenningen, men det hjalp ikke.

 

Prøvde å sette opp ram-hastighet, men ytelsen gikk bare ned da, med 1,9V og 820Mhz.

Tips anyone? Må klare å få mere ut av dette oppsettet... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg har selv dette kortet, så denne tråden var akkurat det jeg trengte. Hva gjør egentlig [Expert]-alternativet som man kan velge under SLI-Ready memory?

Lenke til kommentar

Jeg har EVGA kortet og en E6600 og sliter veldig med å få kortet over 1770 FSB. Da har jeg vcore på rundt 1,6Volt. CPU blir veldig varm enda jeg har vannkjøling på den, over 40 grader, har også flere vifter i kabinettet, men tviler på at alle er rettet den mest effektive veien.

 

multiplieren min går også bare fra 6x-9x, ikke til 20x, hvorfor d? Jeg får alle clocks liksom, men skjønner ingenting.

 

-isaksn-

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har EVGA kortet og sliter litt med ustabilitet når jeg overklokker min E6600

den kjøre stock på 1.21V men d jeg syns er litt rart er at alle andre har sånn 1.3-1.5V er ikke d litt mye? kan prossesorn kun bli skada hvis den blir for varm eller kan den bli skada av for mye spenning (vis man ser bort i fra varme)?

 

kjørte min på 1.3V på 2,8GHz og PC'n blei treigere/ustabil 50grader under full load...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg klokket min til 3.0ghz i dag og da kjørte jeg på 1.3V. Hvis jeg kjører den på deafult og Vcore er satt til "Auto" får den rundt 1.4V inn i seg. Er dette farlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Jeg klokket min til 3.0ghz i dag og da kjørte jeg på 1.3V. Hvis jeg kjører den på deafult og Vcore er satt til "Auto" får den rundt 1.4V inn i seg. Er dette farlig.

8017603[/snapback]

 

går helt fint,bare du følger med cpu tempen

8022435[/snapback]

Den ligger på 27C i BIOSen, så det bør ikke være et problem.

Lenke til kommentar
har EVGA kortet og sliter litt med ustabilitet når jeg overklokker min E6600

den kjøre stock på 1.21V men d jeg syns er litt rart er at alle andre har sånn 1.3-1.5V er ikke d litt mye? kan prossesorn kun bli skada hvis den blir for varm eller kan den bli skada av for mye spenning (vis man ser bort i fra varme)?

 

kjørte min på 1.3V på 2,8GHz og PC'n blei treigere/ustabil 50grader under full load...

8017390[/snapback]

Alle E6600 ligger på rundt 1.28 til 1.31 Vcore.

Lenke til kommentar
hei.

 

her er mit oppset:evga680i

e6600 [email protected] på luft 24/7.skal snart ha vannkjøling og håper da på en 4 ghz clock.

bus:438mhz fsb1750mhz multiplier 8.

ddr2 2gb corsair 800mhz 6400c4d

seagate 320gb i stripe(snart 3 stk)

xfx7900gs

 

er det noen som vet hvordan man kan unlocke multiplieren på denne cpuen??

8042002[/snapback]

Det er ikke mulig å unlocke multi oppover, men du har jo alt fra 6 til 9 å stille på da. Er bare Extreme Edition CPU'er som har mulighet for å stille multi oppover.

 

Du klarer nok ikke over 4.2Ghz med det hovedkortet, for det stopper som regel på 460-470FSB.

Lenke til kommentar
det var jo tragisk!

hadde egentlig håpet på en 4.5ghz++clock.

8042514[/snapback]

Selv hadde jeg kortet og håpa på 4Ghz med E6400, men det ble det ikke noe av, før jeg fikk problemer med korrupt OS disk og de 3 viftekanalene som ikke funker på noen av EVGA 680i korta, hvis ikke det er fiksa med nyere BIOS. Så nå har jeg ASUS Commando og er fornøyd med å ha klart å boote 500FSB, og foreløpig 3.9Ghz validert klokk. :thumbup:

 

Alle kan jo bytte inn EVGA kortet hvis de ikke vil ha det, fordi at 3 av viftekanalene ikke funker, for det er faktisk nok til å få reklamasjon på kortet. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
det var jo tragisk!

hadde egentlig håpet på en 4.5ghz++clock.

8042514[/snapback]

Selv hadde jeg kortet og håpa på 4Ghz med E6400, men det ble det ikke noe av, før jeg fikk problemer med korrupt OS disk og de 3 viftekanalene som ikke funker på noen av EVGA 680i korta, hvis ikke det er fiksa med nyere BIOS. Så nå har jeg ASUS Commando og er fornøyd med å ha klart å boote 500FSB, og foreløpig 3.9Ghz validert klokk. :thumbup:

 

Alle kan jo bytte inn EVGA kortet hvis de ikke vil ha det, fordi at 3 av viftekanalene ikke funker, for det er faktisk nok til å få reklamasjon på kortet. :thumbup:

8042546[/snapback]

 

Alle mine fungerer, man må bare koble på viftene i riktig rekkefølge. Husker ikke helt rekkefølgen, men feks uten CPU vifte fungerer ikke AUX2 osv.

Lenke til kommentar
Selv har jeg en E6400 som kjører stabilt på 3.2 og load temperatur på 46-51*C

FSB er 400(1600)

 

vCore 1.3125v (nVidia monitor view viser 0,0125 mere enn bios på vCore)

Mem: 2.3500

FSB: 1.4000v

HT: 1.5000v

PCI-e: 1.2500

MCP: 1.5750

AUX: 1.5000

 

Som dere sikkert ser er FSB, PCI-e og AUX ikke stilt på. Selv vet jeg ikke hva FSB og AUX kan være bra for, så jeg lar disse være intill videre.

 

7677227[/snapback]

 

 

1.4 på fsb er vel litt mye? min kjører 3.6 på 1.2 til 1.3 stabil... syns det virka litt mye, men et spørsmål; hvordan skifte volten på pciEx bus?! har p23 biosen, men finne ikke noe i bios... har til nå fått satt den på 1.25v(etter det monitorview sier)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...