Gå til innhold

EVGA (eller andre) 680i SLI Overklokkings tråden


Anbefalte innlegg

Har lagt merke til hvor mange som har dette kortet, og vi kan her lage en tråd for OC egenskaper og hvor høy FSB folk klarer osv. Selv kan jeg oppdatere posten og legge inn topp 10 fsb, o.l. Og hvilken bios som da er brukt osv. Super PI resultater osv.

 

Vi kan også diskutere diverse som kan hjelpe for andre å komme lengre, og spenninger vi gir osv.

 

Er jo så utrolige mange instillinger på kortet, og det er vanvittig morro å overklokke på det. Dessverre har ikke jeg god nok kjøling til å klare mere enn 3.2-3.4Ghz stabilt med min E6400.

 

En viktig ting på ihvertfall EVGA kortet er å sette HT spenninga til 1.55v, hvis ikke dette gjøres vil du ikke nå langt i overklokking. Jeg fikk ikke mitt stabilt på 400FSB samme hva jeg gjorde uten å sette den til 1.55v. 1.50v var ikke nok engang.

 

Jeg vil også la andre hovedkort med 680i SLI chipsett slippe til for å se om de er bedre/dårligere enn EVGA sitt kort.

Endret av exin89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Topp 10 liste FSB

Kun beste fra hver person i denne lista. Sånn at en person ikke skal ha alle plasseringene.

 

1. 514,5FSB x7 3601Mhz, E6600, EVGA 680i SLI... "Monza"

2. 511,3FSB x6 3067Mhz, E6600, EVGA 680i SLI... "isaksn"

3. 481,4FSB x6 2888Mhz, E6600, EVGA 680i SLI... "hifiking"

4. 465,0FSB x8 3720Mhz, E6400, EVGA 680i SLI... "Exin89"

5.

 

 

Topp 10 Klokkehastighet.

 

1. 4038Mhz 448,7FSB x9, E6600, EVGA 680i SLI... "hifiking"

2. 4005Mhz 445,0FSB x9, E6600, EVGA 680i SLI... "isaksn"

3. 3951Mhz 439,0FSB x9, E6600, EVGA 680i SLI... "Monza"

4. 3720Mhz 465,0FSB x8, E6400, EVGA 680i SLI... "Exin89"

5.

Endret av exin89
Lenke til kommentar

Selv har jeg en E6400 som kjører stabilt på 3.2 og load temperatur på 46-51*C

FSB er 400(1600)

 

vCore 1.3125v (nVidia monitor view viser 0,0125 mere enn bios på vCore)

Mem: 2.3500

FSB: 1.4000v

HT: 1.5000v

PCI-e: 1.2500

MCP: 1.5750

AUX: 1.5000

 

Som dere sikkert ser er FSB, PCI-e og AUX ikke stilt på. Selv vet jeg ikke hva FSB og AUX kan være bra for, så jeg lar disse være intill videre.

 

Edit: endra spenning på vCore og minne, for det var minnet som ikke var stabilt på 1066, så satt opp spenning på minne og ned på vCore.

Endret av exin89
Lenke til kommentar

Og jeg venter på lønning så jeg får bestilt Asus Striker Extreme!

Kommer tilbake med resultater da :)

(Lønning på fredag BTW!)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Bare informerer om en EVGA 680i SLI overklokkingstråd, som vi også kan diskutere alle andre 680i SLI hovedkort.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=695241&hl=

7677851[/snapback]

Ville bare legge denne her, så ingen begynner å whine om at det er kun en EVGA tråd og at ikke Asus får være med.

Lenke til kommentar

Har ikke screenshot her, men har kjørt mitt på 450 FSB. det var med en E6600, på stock kjøler, men med multiplier på 8. Det var ikke stabilt.

 

Uansett, jeg har ikke noen problemer med mitt kort ;) (til de som lurte på det) og grunnen til at det er ustabilt, er fordi CPUen blir lett varm, og ustabil med kjøleren som følger med

Lenke til kommentar

Har ikke "benchet" systemet ennå - avventer innmontering av nytt minne.

Kjører 24/7 - FSB på 416,5MHz (1666) dønn stabilt om enn med et noe varmt chipset. Da har jeg heller ikke klokket CPU høyere enn 3,3GHz - synes det blir for varmt i lengden for et system som skal stå på 24/7.

 

Prøvde en stund å kjøre uten den lille chipsettvifta, men da lå tempen oer 70 grader før jeg fikk snudd meg. Den sank med drøyt 20 grader når jeg fikk montert vifta :hmm:

 

Lurer på om noen har erfaring fra klokking av pci-e bussene. Jeg kjører for tiden på 3,3GHz på dem, men det later til å kunne settes høyere. Har det noen hensikt i det hele tatt??

 

Er så langt utrolig godt fornøyd med dette hovedkortet :thumbup:

Endret av povenstad
Lenke til kommentar

"povenstad" Jeg kjører med chipsetvifte og er aldri over 45*C under load og 1.55v.

 

Ingen som har noe resultater av overklokk på kortet. For å skrive noe inn i topp 10 vil jeg ha CPU-Z/Nvidia Monitor beviser på det. Helst begge 2, også hadde det vert en fordel med en screenshot av fullført SuperPi 32M samtidig. Hvis dere bruker nVidia Monitor view, så er det fint, for da ser man volt på alt osv. :thumbup:

Lenke til kommentar

Virker ikke som om det er så mange som har fått med seg denne tråden.

 

Prøvde i går å kjøre på 3.4Ghz, 425FSB, og Minne på et nivå jeg vet at det klarer. Men det fungerer ikke stabilt. Eller alt virker 100% stabilt. Orthos er stabilt, men så låser pcn seg helt til slutt. Bare totaly locked, og må bare holde inne av knappen for å få den av.

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre for at det ikke skal bli sånn.

Temperaturen var da load på max 65*C

Lenke til kommentar

Mitt Evga kort ligger på postkontoret å venter på meg :w00t:

 

Skulle egentlig hente det på lørdag... men forsov meg :blush:

 

 

Så i morgen blir det OC og kos for alle penga :D

 

Trur dere jegvil klare over 3.4 ghz?

 

Det er det jeg ligger på nå med min E6600

 

og

 

P5W64 WS Professional

 

 

Liker ikke Asus mere, har hatt 2 kort av de til min E6600 og begge virker trege, hadde ett abit kort og det var supert :D

Lenke til kommentar
Og jeg venter på lønning så jeg får bestilt Asus Striker Extreme!

Kommer tilbake med resultater da :)

(Lønning på fredag BTW!)

7678841[/snapback]

Hmm. Har du fått kortet ditt enda? Virker som om Asus har store leveringsproblemer.. eller bare problemer. Ingen nettbutikker som får dette kortet inn før tidligst i begynnelsen av februar.

Lenke til kommentar

Det EVGA kortet liker jeg ikke allikevel, fordi det gjør masse filer på HDD korrupte hvis jeg overklokker minne over 1200Mhz og det blir for mye for minnet. Andre HK bare vil ikke starte istedenfor å gjøre filer korrupte. Mitt kort tar nok veien til salgsboden snart. Eller så bygger jeg en pc til og har det i.

 

Samtidig som det ikke vil stort over 450 FSB.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det EVGA kortet liker jeg ikke allikevel, fordi det gjør masse filer på HDD korrupte hvis jeg overklokker minne over 1200Mhz og det blir for mye for minnet. Andre HK bare vil ikke starte istedenfor å gjøre filer korrupte. Mitt kort tar nok veien til salgsboden snart. Eller så bygger jeg en pc til og har det i.

 

Samtidig som det ikke vil stort over 450 FSB.

7750096[/snapback]

 

hei.

lite som skjer her,så jeg bidrar med noe.

 

monza.

Uten_navn.bmp

orthos_test.bmp

Lenke til kommentar

hei.

lite som skjer her,så jeg bidrar med noe.

 

monza.

7853154[/snapback]

Ikke legg ut bmp bilder, da de tar stor plass og ikke blir liggende som et bilde men en vedlagt fil. :thumbup:

 

Fin klokk det der, Selv har jeg ikke EVGA kortet lengre, var masse tull med det, og det blei sendt til reklamasjon. Så nå sitter jeg her med en sugen laptop. Jeg fikk også maxa ut kortet, og det ga meg en klokk på 3.7Ghz+ med min E6400. Var 1860FSB som høyeste klokk jeg klarte.

Lurer på om noen har erfaring fra klokking av pci-e bussene. Jeg kjører for tiden på 3,3GHz på dem, men det later til å kunne settes høyere. Har det noen hensikt i det hele tatt??

Hos meg så klokka den automatisk til 125Mhz via den link boost saken. Sikkert for å få full utnyttelse av skjermkortet. Har selvfølgelig nvidia kort da.

Endret av exin89
Lenke til kommentar

hei.

lite som skjer her,så jeg bidrar med noe.

 

monza.

7853154[/snapback]

Ikke legg ut bmp bilder, da de tar stor plass og ikke blir liggende som et bilde men en vedlagt fil. :thumbup:

 

Fin klokk det der, Selv har jeg ikke EVGA kortet lengre, var masse tull med det, og det blei sendt til reklamasjon. Så nå sitter jeg her med en sugen laptop. Jeg fikk også maxa ut kortet, og det ga meg en klokk på 3.7Ghz+ med min E6400. Var 1860FSB som høyeste klokk jeg klarte.

Lurer på om noen har erfaring fra klokking av pci-e bussene. Jeg kjører for tiden på 3,3GHz på dem, men det later til å kunne settes høyere. Har det noen hensikt i det hele tatt??

Hos meg så klokka den automatisk til 125Mhz via den link boost saken. Sikkert for å få full utnyttelse av skjermkortet. Har selvfølgelig nvidia kort da.

7855090[/snapback]

 

hei.

ja ser nå at det blir feil,som en sa,lagre dem som jpeg det har jeg gjordt,men åssen for jeg dem inn i posten som et bilde? burde vel vite det,men får det liksom ikke til nå :love:

 

monza

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...