Gå til innhold

flukten fra dyreskogen, skaffes?


Anbefalte innlegg

Hei hei, er det noen som vet om det er mulig å få tak i alle flukten fra dyreskogen seriene?? på norsk.

 

 

Husker denne serien fra jeg var mindre, kunne tenkt meg å eid alt av flukten fra dyreskogen, og livet i hjorteparken på DVD eller VHS...

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette:)

 

 

takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 11 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 år senere...

Hvilke år gikk det på barnetv?

 

 

Ikke hundre prosent sikker, men tror at Nrk begynte å sende denne serien omkring 1991-92, og har siden gått ofte i reprise.

Sesong 2 og 3 kom vel et par år senere, og kan huske at animasjonen ble litt forandret i sesong 3.

Sist jeg så Flukten fra dyreskogen på norsk tv, var rundt vår/sommer 2007. Prøvde å ta opp alle episodene på vhs, men sendetiden var ofte litt uheldig.

 

Tror at serien finnes på dvd, men da med engelsk tekst/språk, og en amerikansk versjon eksisterer og, men den har visst fått veldig dårlig kritikk.

 

http://www.youtube.com/watch?v=qGBkXMJq-90

 

Har alltid vært glad i dyr, og da Nrk begynte å sende serien, satt jeg sammen med min farmor og kikket. Hun pleide å etterligne stemmene på tv, nesten identisk.

Farmor og farfar hadde en stor hage, og da det ble mørkt, ble det liv der. Grevling, rev, piggsvin, frosker, osv dukket opp.

Var trist når de måtte selge huset, og flytte inn til byen.

 

Ligger en god del klipp fra serien ute på tuben.

Men da må en nok søke på Animals of Farthing Wood, om en skal se etter hele episoder.

 

Var ganske tøft å se første gang, da forskjellige karakter ble drept/døde/ble syke osv. Hadde vokst opp med perfekt Disney verden, der alle er snille mot hverandre, og ingen dør.

Sammen med tv-serien om selen Selik, også sendt fra tidlig 90 tallet, ble det en del skumle, og litt tårevåte minner.

 

 

The New Adventures of Winnie The Pooh, og Flukten fra dyreskogen, er trolig de seriene jeg ønsker mest på dvd.

Gjør ikke noe om det er engelsk språkelig, bare det kommer ut, før eller siden.

Endret av FrankZito
Lenke til kommentar

Det var ein spanande serie når eg såg den på TV, men å sjå den på nytt i dag som vaksen er ikkje aktuelt. Det vil aldri kunne leve opp til forvetningane uansett. Sånn er det med nostalgi, ein har gode minner frå noko som var viktig på eit tidlegare stadie i livet, men det vil ikkje gje den same gleda seinare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...