Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi Coupe GT Prosjekt


Simkin

Anbefalte innlegg

ja, han kjørte den i 2 uker, så skulle han pusse den opp og småtrimme litt. men så fikk han seg jobb i oslo, og hadde ikke tid til å drive med den.

 

Har forresten fått inn det øvre dashbordet + instrument og fått sortert ut alle ledninger fra ECU. til helja skal jeg prøve å få inn gulvteppet, samt og få kobla på noe strøm på ledningsnettet for å se hva som fungerer av det jeg har koblet opp. :ph34r:

 

drivakslinger er også montert, og speedometerwire og clutchwire, samt starter ledning og ledning til dynamo. også fått på plass de fleste kontakter på sikringsboksen untatt relër. så det har gått litt fremover :)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja, han kjørte den i 2 uker, så skulle han pusse den opp og småtrimme litt. men så fikk han seg jobb i oslo, og hadde ikke tid til å drive med den.

 

Har forresten fått inn det øvre dashbordet + instrument og fått sortert ut alle ledninger fra ECU. til helja skal jeg prøve å få inn gulvteppet, samt og få kobla på noe strøm på ledningsnettet for å se hva som fungerer av det jeg har koblet opp.  :ph34r:

 

drivakslinger er også montert, og speedometerwire og clutchwire, samt starter ledning og ledning til dynamo. også fått på plass de fleste kontakter på sikringsboksen untatt relër. så det har gått litt fremover :)

7743778[/snapback]

 

 

Okey. Var det ikke noe problemer med kjøling på den da? Mener å huske at det ble litt for varmt for den et par ganger :hmm:

 

Hvertfall, gratulerer med ny bil. Håper du har fjernet quattro-klistremerkene ;)

Lenke til kommentar
Okey. Var det ikke noe problemer med kjøling på den da? Mener å huske at det ble litt for varmt for den et par ganger hmm.gif

 

Hvertfall, gratulerer med ny bil. Håper du har fjernet quattro-klistremerkene wink.gif

 

om den ble for varm vet jeg ikke, satt citroen radiotor der før han i elverum kjøpte den.

men nå er det en vw/audi radiator der som jeg fikk med så jeg. er dårlig plass med radiatoren der grunnet innsuget..

 

quattro merkene er vekk ja ;)

 

Har akkurat gått i innkjøp av en Gt Coupe 84 mod, og planene er klare for å fikse og småtrimme litt selv. Følger med her for å få pekepinner på hva som burde gjøres osv=) Lykke til videre! Quattro'n din lover bra!

 

takktakk, men det er nok bare en fremhjulstrekker desverre :(

Lenke til kommentar

da har jeg fått koblet litt, skrudde ikke på lørdag, men har fått skrudd, eller kobla blir vel mer riktig, i 6-7 timer i dag

 

og dette fungerer hittil

 

Nærlys, fjærnlys + parklys

Skiltlys

blinklys

bremselys

lys i sminkespeil

instrumentlys + varselblinkerne

 

lys bak har jeg fått til å fungere, men kobla meg innpå feil ledning fra sikringsboksen, så når jeg da kobler så jeg får baklys, forsvinner ladelampe lyset som lyser når du skrur på tenning

 

neste helg skal jeg prøve å få i gulvteppet og midtkonsollen + koble ferdig ledningene.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Hvordan har du tenkt til å få denne igjennom godkjenning når du ikke får godkjent den modellen med en 10vt motor engang? Kanskje en fordel når du jobber på verksted å få det til da.. Vet du hvor den tidligere eieren før han du kjøpte bilen av handla skjermer? Eventuelt om det er i norden. Det han mener å ha betalt for dem er rett og slett blodpris spør du meg!

Lenke til kommentar

disse bilene kan bli godkjente med 20V sugemotor(7A 170 Hk) og 10V turbomotor(180 hk er det vel) dette ifølge folk som har peiling på dette på vw/audi forumet. men IKKE 20V turbomotor, det er riktig.

 

hvor skjermene er kjøpt vet jeg ikke, men jobben som er gjort ser veldig bra ut, bilen var til salgs til 90000 for 2-3 år siden, da med 10v urquattro motor, så det er tydelig att han har betalt godt for de skjermene. du får jo helt sikkert billigere skjermer, vet om flere nettsider som støper disse, men jeg tror faktisk, uten att jeg er sikker, att skjermene er ekte urquattro skjermer, de foran er i metall..

 

det med godkjenning, så holder det for min del med EU godkjenning, det gjør jeg på jobben, bare å satse på att jeg ikke blir stoppa, og blir undersøkt nærmere. men sjansen for att det skjer er heller liten

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skjedd lite nå her i det siste. Hvordan går det med godbilen? Litt OT, lurte på om du har koblskjema til bilen? Vet du om bensinpumpereleet er kobla likt på motor'n du har og den orginale 10v motor'n som sitter orginalt i type85? Trenger sårt et koblingskjema for releet til pumpa da det er det eneste som står igjen for at bilen "skal" starte :dontgetit:

Lenke til kommentar

har nå fått vite hvordan jeg skal koble opp, så idag er releer, strømfordeler, sikringsholder og sikringer kjøpt inn, så i morgen skal jeg koble opp det. så kansje jeg får starta den såvidt i morgen. har kjøpt en downpipe som ligger og venter på posten, henter denne på mandag. ellers tror jeg att jeg har fått tak i midtkonsoll og muligens gulvteppe, men har ikke hørt mer fra han jeg skulle kjøpe fra.

 

har koblingskjema for hele S6 motornettet inkl bensin pumpe relee. om det er likt som orginal 10V vet jeg ikke. skulle få koblingskjema til typ85 av en på vw-audi forum, men har ikke hørt noe fra han heller. skal sende han en mld

 

er liksom ikke noe å ta bilde av ennå, venter til teppe og midtkonsoll er på plass, da ser det MYE finere ut med en gang.

 

OT: ble forresten en bil til idag, 84mod Audi 100CC 5E, blir en "til å fra jobb" bil :)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

kan sende deg det hvis får av han typen! kan sende han en mld nå

 

i dag har jeg fått koblet opp releer, sikringsboks og strømforsyner, har mer eller mindre ligget opp ned å kobla i 3 timer :ermm:

 

fikk tatt et par bilder, men ikke noe spennende saker akkurat :)

 

så nå kan jeg bare koble de ledningene fra ECU som skal ha strøm rett innpå sikringboksen jeg la opp. (venstre siden på bildet) neste helg skal jeg prøve å få start på den, startrelee er også koblet opp. ECU må ha strøm både når tenning står på 2 og når starter går

post-49079-1170622678_thumb.jpg

post-49079-1170622694_thumb.jpg

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Takk, men den går ikke på alle 5 sylindrene.. mulige årsaker kan være kondens/vann.. har stått ute lenge i regn og kulde.

 

en annen årsak kan være: coilene sitter i forbindelse med et sluttrinn, disse 2 kontaktene er like (2 til sluttrinn og 2 rett til ledningsnettet), så de passer om hverandre, så hvis disse sitter på feil sluttrinn, altså jeg må bytte om på kontaktene(håper det kun er det). hvorfor jeg ikke tenkte på dette aner jeg ikke, men jeg var opptatt med å fikle med ledninger inne i bilen. men det er det første jeg skal prøve neste gang jeg skal skru..

 

forhåpentligvis får jeg komplett midtkonsoll i slutten av februar, gulvteppe har jeg ennå ikke fått tak i.. :(

 

fikk montert downpipen da, bråkte no helt jævlig da den starta :roll:

 

neste helg er det Rally Norway, så da blir det ikke no skruing

 

har også muligens fått tak i en radiator.

 

Helga etter rally norway skal jeg prøve å få skifta reg reim, og forhåpentligvis får jeg kjøpt en radiator av en på vw-audi forumet, da kan jeg få på fronten, og da blir litt mer å ta bilder av..

 

men det att den starta var en GOD følelse :w00t:

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...