Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi Coupe GT Prosjekt


Simkin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

da var sandblåsingstime for frontplata bestilt, så neste tirsdag blir den levert, og henter den på onsdag. forhåpentligvis blir den montert neste helg igjen, men det kommer litt ann på om en på jobben kan bli med å sveise. ingen kløpper med sveisemaskin :innocent:

 

et bilde av frontplata slik den er nå og et bilde av de 3 nye instrumentene og diagnose ledning som blir montert til helga :)

post-49079-1181670443_thumb.jpg

post-49079-1181670498_thumb.jpg

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

da er de nye instrumentene på plass, og diagose ledning er koblet på, så nå får jeg ut feilkoder via en tester..

 

fikk tatt et bilde av midtkonsollen med alle 6 instrumentene :)

 

prøve å få tatt flere bilder i morgen.. har mistet minnekortet i mobilen, så har ikke plass til flere enn 4-5 bilder :)

post-49079-1181953382_thumb.jpg

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

da er endelig bilen ferdig inni, mangler kun sele og festing av hattehylla..

 

det første bildet er turboen, var en liten lekk der fra olje retur-røret, så ny pakning er montert :)

 

så i instrumentet er det nå speedometer og tankmåler som virker. vanntemp fikk jeg ikke til å virke der, men har det på en av de 6 målerne i midtkonsollen. turteller mangler også..

 

så jeg håper inderlig jeg får sveist på front neste helg, får jeg ferdig fronten med fanger og lykter, så mangler det kun eksos og registrering så er den på veien..

post-49079-1182102045_thumb.jpg

post-49079-1182102064_thumb.jpg

post-49079-1182102137_thumb.jpg

post-49079-1182102193_thumb.jpg

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

da er endelig frontplata festet, har ikke festet den skikkelig ennå, bare punkta den fast. må nå tilpasse og se om lykter/fanger/intercooler og skjermer går på uten tull.

 

et par bilder fra jeg drev på istad. blir montering etterpå igjen og imorgen :)

post-49079-1182614794_thumb.jpg

post-49079-1182615173_thumb.jpg

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Jeg har skjønt det sånn at det er FWD på den?, skal ikke vurdere og mekke 4WD da? happy.gif

 

desverre, fwd ja. å bygge om til quattro blir helt uaktuelt. det blir altfor mye jobb og tid. da må jeg ut igjen med hele interiøret og få tak i gulv fra quattro og sveise over, samt differ og girkasse..

 

skal få være slik den er, uansett hvor kjedelig det er med fwd :)

Lenke til kommentar
Hvor mye må man gi for et fint eksemplar

 

 

for et strøken eksemplar av en urquattro, så må du nok ut med oppunder 200.000, en 20V 250.000+

 

men dette er jo en coupe med fwd, så da blir jo prisen drastisk lavere.

 

Hvor mye krefter er det snakk om, siden du snakker om fwd.. 136 hesteren?

 

230hk.. 2.2 20VT

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

da er belte montert, ble bra på fører sida, men på passasjer sida ble den for høy, belte gnaker på halsen, så må finne på noe lurt der. passasjer sete sitter så langt ned, så det er det som gjør det.

 

men da er fronten ferdig lakka, og blinklys er montert. et par dårlige bilder, en del dritt på linsa. manger blinklyset i fangeren på høyre sida, men det er på vei fra en i tyskland, så det blir montert neste helg.

 

 

det første der er skikkelig dårlig, men gadd ikke kjøre bilen inn igjen :roll:

post-49079-1183337953_thumb.jpg

post-49079-1183338014_thumb.jpg

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Veldig bra gutt. Kjempe strøken bil!

 

jo takk, men den er langt fra strøken. en del i karrosseriet som må fikses. ser det godt når du kommer innpå.

 

Det jeg likte aller best er fargen, har du et navn/kode på den?

 

lurer på om det er "volvo safran" kan sikkert finne ut lakk. kan høre med de som har hatt den før.

 

 

har nå fått bestilt time hos svendsen eksos. tirsdag (ikke nå) men neste uke blir det eksos og skilter. :)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

 

Så hyggelig å se bilen min igjen!! Denne bilen var det faktisk jeg som bygde i 1998/1999. Blir nesten litt sentimental når jeg ser at den "lever" i beste velgående enda. Har fulgt med litt, og tror den har byttet eier mange ganger siden jeg hadde den.

 

Om det er spørsmål om bilen, tror jeg at jeg kan alt om den frem til 1999. Og for å ha en ting klart: NEI, det er IKKE volvosafran-fargen..

 

Denne fargen har jeg så vidt jeg kan huske, INGEN biler blitt levert med, i alle fall ikke frem til jeg lakket den. Jeg plukket den ut i fra et fargekart, og der etter lånte jeg lakkkodebøkene til leverandøren, letet igjennom 1000-vis av koder, for å prøve å finne om den hadde vært levert som en standardfarge på noen bil, men nei:)

 

Mulig jeg har lakkoden et sted, men den gav jeg aldri til noen da jeg hadde bilen. Den var hemmelig:) Håper bilen er i god stand forøvrig.

 

Denne bilen brukte jeg ca 1 år på å bygge, jeg traff min nåværende kone mens jeg bygde bilen, jeg har fått fartsbot i den, jeg har kjørt i fra en Volvo 850 t5R (safran..hehe) i Sverige, og ja, forbi en kontroll på motorveien i Sverige i nesten 200 km/t....jeg stoppet ikke nei:)

 

Skjermene og fangere ble tatt fra 2 ulike UR-quattroer. Baksjermene ble snittet opp og breddet ekstra, kanalene er egenprodusert (bredere selvsagt), og forskjermene tilpasset kanalene. Dørhåndtakene er fra audi 80 (1990--).

 

Når det gjelder gearkasse, leverte jeg den med originalkassen. Den har en aksling som man kunne bruke 200-turboklutsj på. Bolt On. (ulik splines)

 

Når det gjelder quattrokasser, er kassen fra en 80-quattro 83-86 en veldig grei kasse, for utvekslingen gjør at bilen går godt i aksen.

 

Spørsmål? skriv inn!

 

Og en siste ting: vær så snill, behandle bilen fint!! Takker:)

Lenke til kommentar

Hyggelig! hehe :)

 

da er bilen ute og ruller på veien. eksosen som ble sveist hos Svendsen Eksos i Bærum ble meget bra, 3" hele veien og det bråker minimalt. bilen drar også veldig godt! ganske artig :)

 

men tråden kan vel holdes oppe. har planer om golf G60 bremser foran og bak. :) + litt småtteri

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...