Gå til innhold

Mer effektiv minnebruk


Anbefalte innlegg

Tror ikke dette er et program hw.no bør anbefale slik de nå gjør på forsiden, iallefall opplyse om at det bare virker på firefox og faktisk ØKER minnebruken for å teoretisk kunne forhindre krasj.

7625890[/snapback]

Tja, det er vel ikke en anbefaling at man skriver en nyhetssak? Hardware.no anbefaler ikke all hardware de omtaler, gamer anbefaler ikke alle spill de forteler om at skal komme, amobil anbefaler ikke alle mobiler, osv..

Endret av enden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8745264

Kanskje greit å holde seg unna inntil videre. :p

 

Jeg installerer ikke dette før jeg får det vitenskapelig dokumentert fra minst et tosifret antall sikre kilder. :D

Lenke til kommentar
Tror ikke dette er et program hw.no bør anbefale slik de nå gjør på forsiden, iallefall opplyse om at det bare virker på firefox og faktisk ØKER minnebruken for å teoretisk kunne forhindre krasj.

7625890[/snapback]

Tja, det er vel ikke en anbefaling at man skriver en nyhetssak? Hardware.no anbefaler ikke all hardware de omtaler, gamer anbefaler ikke alle spill de forteler om at skal komme, amobil anbefaler ikke alle mobiler, osv..

7626236[/snapback]

Det blir vel på en måte en anbefalnings sak?

Ettersom hw.no skriver en artikkel om dette programmet, så må de vel se noe i det.

Finnes jo veldig mye programmer der ute, så at hw.no skriver en artikkel om dette, så gir det et tegn til meg at dette kan være nyttig.

 

Tester ikke hw.no programmene selv?

Lenke til kommentar

Alle programmer jeg har forsøkt tidliger som skal hindre krasj, har forårsaket krasj.

 

Jeg husker programmer som "Norton Crash Guard"... jada... samt forsøkte jeg flere minne optimaliserere som bare skapte problemer.

 

Det er best å holde seg unna sære programmer basert på sære meninger. Min første tanke når jeg så denne overskriften var "haha nei, nei! ikke igjen".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det blir vel på en måte en anbefalnings sak?

Ettersom hw.no skriver en artikkel om dette programmet, så må de vel se noe i det.

Finnes jo veldig mye programmer der ute, så at hw.no skriver en artikkel om dette, så gir det et tegn til meg at dette kan være nyttig.

 

Tester ikke hw.no programmene selv?

7626412[/snapback]

Jeg tror faktisk at anbefalinger er prefikset med anbefaling på lik linje med tester, men jeg er faktisk litt usikker. Det kommer i alle fall frem av ingress eller innledning hvis det er en anbefaling.

 

Så lenge Hardware.no er en nyhetsside så vil det være natulig at man legger ut masse nyheter som dukker opp uten at de testes selv. Skulle man brukt tid og ressurser på å teste alle produkter som omtales er jeg redd forsiden ville blitt noe glissen :(

Lenke til kommentar

I call bullshit.

 

For et idiotisk program, ihvertfall for vanlige brukere med vanlige programmer. Hvorfor i all verden skal dette programmet være nyttig? Så utviklere kan bli latere med bugs/datalokalisering i minnet fordi DieHard skal ta seg av det? Maken til tull :)

 

Uansett, tittelen på nyheten er litt misvisende: "Mer effektiv minnebruk" er det da så absolutt ikke, tvert imot; med programmet bruker man opp til 75% mer minne.

Endret av eXZire
Lenke til kommentar

Dette ville være langt mer interessant dersom det ble implementert direkte i OS.

For meg går det klart frem av teksten på diehard-software sine sider at dette for det meste dreier seg om sikkerhet. Det er sannsynligvis derfor det er laget for Firefox. Det hele har som mål å gjøre det sikrere å bevege seg på nettet for brukere. Det gjenstår vel å se om det sikrer brukeren mot f.eks. hackere slik som etiketten på boksen sier. ;)

 

Jeg synes forøvrig man bør være forsiktig med å laste ned noe som helst uten å undersøke nøyaktig hva programvaren egentlig gjør.

 

P.S Jeg mener det er riktig at minnet i dagens systemer ikke blir utnyttet. Selv har jeg konstant 1-1,2 Gb ledig av de 2 Gb jeg har installert. Dette er med Creative MediaSource, GameJackal, Gimp, NOD32, Objectdock, OpenOffice, Opera, Picasa 2, SE PC Suite for Smartphones, Skype, Steam, Windowblinds, m.m kjørende samtidig.

Vanligvis gidder jeg ikke lukke programmer når jeg fyrer opp spill som HL2 og Oblivion da det ikke har noen nevneverdig inflytelse på fps. Det virker ikke som det har noe å si for stabiliteten til systemet mitt heller.

Ytelse i dagens systemer er stort sett bare et problem i spill og tunge applikasjoner. Hvor mange er det egentlig som kjører tunge applikasjoner utenom spill? :whistle:

 

*edit*

Lignende teknologi er allerede implementert i Linux-distroer og Windows Vista:

http://en.wikipedia.org/wiki/Address_space...t_randomization

Endret av ZiggyStardust
Lenke til kommentar
Men nå har et annet problem oppstått, jeg kanke kjøre fullskjerm program på pcen mens jeg ser på film på tven. (avspillern blir fløtta og skjermen svart)

Noen forslag?

7600120[/snapback]

 

Virker BARE på FIREFOX i Windows, virker på alt i linux. Få det inn i skalla.

 

---------------------

 

Når jeg får nedlastet fedora skal jeg prøve DIE-HARD. Selv om navnet er litt rart. Høres ut som at et program skal Krashe noe så sinnsykt at windows eller Linux distorene ødelegges..

Endret av narutofan
Lenke til kommentar

Kan ikek forstå at dette har gjør noe annet enn å reallokere minnelagringen i forhold til standard, altså en slags indirekte randomized memmory allocation som er begynnt å bli populært å bruke på utsatte apps...

 

Hvordan dette skulle kunne hjelpe på stabilitet aner jeg ikke. Sikkerhet derimot, ja... til en viss grad, men det er da en meget klumpete måte å få randomized memmory allocation på Firefox på...

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Men nå har et annet problem oppstått, jeg kanke kjøre fullskjerm program på pcen mens jeg ser på film på tven. (avspillern blir fløtta og skjermen svart)

Noen forslag?

7600120[/snapback]

 

Virker BARE på FIREFOX i Windows, virker på alt i linux. Få det inn i skalla.

 

---------------------

 

Når jeg får nedlastet fedora skal jeg prøve DIE-HARD. Selv om navnet er litt rart. Høres ut som at et program skal Krashe noe så sinnsykt at windows eller Linux distorene ødelegges..

7628236[/snapback]

 

Hvor står det at det virker på alt i Linux?

Lenke til kommentar
Tja, det er vel ikke en anbefaling at man skriver en nyhetssak? Hardware.no anbefaler ikke all hardware de omtaler, gamer anbefaler ikke alle spill de forteler om at skal komme, amobil anbefaler ikke alle mobiler, osv..

7626236[/snapback]

Jeg syntes faktisk HW.no bør ta seg tid til å undersøke slike saker litt nøyere før de poster 'nyheter' av en slik art. Vi som leser HW.no daglig bør kunne stole på at applikasjoner som blir presentert ikke er tatt rett ut fra luften, men faktisk inneholder noe som er av nytte eller interesse for i det minste en pen andel lesere.

Interessen for et slik applikasjon er absolutt til stede og da sier det seg selv at mange vil laste den ned å teste, noe som kan bli litt skummelt hvis det viser seg å være crap.

 

Amobil anbefaler ikke alle mobiler, men da bruker de heller ikke overskriften: "Nokia med ny G3-killer!" e.l.

 

Men ta ikke dette som en ensidig kritikk, for HW.no er en bra avis. Sammenlignet med ITavisen og Digi så ligger dere hestehoder foran :)

Lenke til kommentar

Vel, for det første er det kernel som skal fordele minne, så om et program forsøker å ta over styringen, så må det nok få kontroll over kjernen eller få spesiell tilgang.

 

For det andre vil jeg ikke overlate noe så kritisk til et slikt program.

 

I tillegg må vel vitale deler av kjernen endres for at dette skal virke effektivt, så dette høres for godt ut til å være sant. Så ikke prøv dette folkens.

 

Og så er vel Linux-kjernen forholdsvis stabil fra før vil jeg tro, og jeg har vanskelig for å tro at dette har positiv virkning, med mindre dette er direkte kodet i kjernen.

Lenke til kommentar

jeg er i allefall glad for at jeg leste tråden først. vurderte å laste det ned, men det var noe som skurret med hele opplegget.

 

Litt som "nye fantastiske magnet-armbånd" og lignende produkter som har mirakeleffekter verden ikke har sett siden jesu dager, men som på ingen måte sier noe om hvordan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...