Gå til innhold

Beste bassist gjennom tidene? (med en liten regel)


tjalla

Anbefalte innlegg

PS: For å gjøre dette litt mer gøy, så krever jeg at du linker til en opptreden hvor man lett kan høre bassen om det så er en baseline eller en solo. Altså du velger på en måte hva som er representativt for "din" bassist. Har du ingen link, bye bye.

 

Noen av mine favoritter i ingen bestemt rekkefølge:

 

Rock:

Geddy Lee

John Entwistle 1

 

Jazz:

Victor Wooten

Jaco Pastorius 1

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steve DiGiorgio!

 

Steve_digiorgio.jpg

 

Death - The Philosopher

Control Denied - What If ...?

Control Denied - Breaking The Broken

Dark Hall - Changing Weather

Dark Hall - Synaptic Static

Dark Hall - The Pharoah and the Nomad

Dark Hall - Dark Hall

Dark Hall - Orange Moon

 

Min definitive favoritt-bassist! Spiller en fresende fretless bass i bl.a. Sadus og Dark Hall. Har tidligere spilt i både Death, Control Denied, Testament og Vintersorg. Andre sanger med minst like rå/enda råere bass som jeg ikke fant noen klipp av:

 

Death:

Overactive Imagination

Jealousy

Cosmic Sea

Mentally Blind

Destiny

 

Control Denied:

Consumed

 

 

EDIT: La til et par Control Denied sanger jeg fant på nettet.

Endret av AnR
Lenke til kommentar

Ahahahha... ante meg at Billy Sheehan kom. Skal jeg noensinne lage en Spinal Tap 2, så skal jeg lage en parodi på han. Det er muligens vanskelig det han gjør, men fy faen det låter jo så gud fette kjipt. Gud som jeg forpester instrumentrunkere og man har mange av dem på 80-tallet. Du tar deg opp med Miller manamind ;)

 

Steve DiGiorgio var snax AnR, i allefall i Dark Hall.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Ahahahha... ante meg at Billy Sheehan kom. Skal jeg noensinne lage en Spinal Tap 2, så skal jeg lage en parodi på han. Det er muligens vanskelig det han gjør, men fy faen det låter jo så gud fette kjipt. Gud som jeg forpester instrumentrunkere og man har mange av dem på 80-tallet. Du tar deg opp med Miller manamind ;)

7597239[/snapback]

Haha. Visste jeg kom til å få kritikk for Sheehan. Er vel egentlig ikke sangene han spiller jeg digger. Men har sett endel intervjuer med han, og er vel mer inspirert av måten han tenker når han lager musikk, selv om resultatene av tankegangen er runking :p Teknikken hans er også noe jeg er imponert over.

 

Kan neven en annen bassist jeg rent glemte i farten i går kveld:

 

Flea: 1 2 3

Endret av manamind
Lenke til kommentar

John Entwistle i The Who fordi han gjorde det "stuerent" å ha bassen langt frem i lydbildet og Ian Fraiser i Motorhead fordi måten han spiller på får gipslatene i taket til å dette ned :p

 

Motorhead - We are the road crew

 

Motorhead - Chase is better than the catch

 

 

Motorhead - Lost Johnny

 

Motorhead - Iron Horse/Born to Lose

 

Motorhead - I'm Your Witch Doctor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...