Gå til innhold

Beste bassist gjennom tidene? (med en liten regel)


tjalla

Anbefalte innlegg

My bad hvis jeg posta en crappy video. Nå skal det sies at det var noe grovt feil med lyden til Joey under den soloen, så han avbrøt den. Så på Earthshaker-DVDen i går om nettopp det. VAr kanskje ikke beste videoen nei, men siden man ble påkrevd å poste en video. Hvis du vil se hvilke skills han har, så skaff deg noe musikk, ikke let på YouTube.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
My bad hvis jeg posta en crappy video. Nå skal det sies at det var noe grovt feil med lyden til Joey under den soloen, så han avbrøt den. Så på Earthshaker-DVDen i går om nettopp det. VAr kanskje ikke beste videoen nei, men siden man ble påkrevd å poste en video. Hvis du vil se hvilke skills han har, så skaff deg noe musikk, ikke let på YouTube.

8034844[/snapback]

Er med på den. Er intet problem å høre at mannen har det som trengs, om en lytter igjennom utgivelsene til Manowar, spesielt de siste.

Lenke til kommentar

Lemmy Kilminister fra Motörhead er min favoritt (i tillegg til Cliff Burton, men han var nevnt allerede). Lemmy spiller bass på en særegen måte, nesten som om han spiller rytmegitar med bassen. Uansett er det helt fantastisk.

Vet ikke om klippet jeg fant var det beste eksempelet, men gadd ikke å lete noe særlig:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Wooten har blitt nevnt allerede så jeg trenger ikke ta opp den igjen (så ham live med Bela Fleck en gang, var bra!)

 

En annen gærning jeg synes det er verdt å nevne siden Miller er tatt frem: Juraj Griglak

http://www.youtube.com/watch?v=8JLjFY4-974

og siden karen kan spille skikkelig bass og :-)

albumet Bass Friends er morro for sub'er og jazz/funk venner såvidt jeg husker

 

Ellers var jo Mattis Kleppen altid morsom å høre på når Cucumber Slumber spilte, men det blir vanskelig å spore opp klipp av dem på nettet...

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...