Gå til innhold

Beste bassist gjennom tidene? (med en liten regel)


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jah, :p

 

Kan egentlig trekke Jeff Ament fra denne lista for å være helt ærlig..

 

Har et forslag til en kul tråd:

Jeg håper jeg snakker på vegne av alle når jeg sier at vi er litt lei av "beste gitarist, bassist, trommis, vokalist tråder". Hva med å hive opp en poll på hver av de (Vovalist har vi vel). Vi peker ut en vinner fra hver tråd som til slutt føyer seg inn i rekken av et nytt band bestående av en f. eks gitarist.

 

Vi samler alle sammen å ser hva utfallet blir. Det hadde vært kult:D

Lenke til kommentar

Veldig enig at disse trådene hvor man lister opp f.eks vokalistene fra sine favorittband blir ganske så meningsløse. Derfor syns jeg det er langt mer intr. at det er et krav å poste et klipp som du mener er bra. På den måten blir tråden mer spennende iform av videoklipp og man kan lettere oppdage nye artister. Selvfølgelig kan man søke etter klipp selv men det er vanskelig å vite hvor man skal begynne/finne representative klipp. Det blir som å sammenligne Genesis' Dancing with the moonlit knight med deres Land of confusion :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvem som er "beste bassist gjennom tidene" er subjektivt, dersom man ikke kun ser på målbar teknisk kompetanse. Hvilket ikke gir mening, ihvertfall ikke musikalsk. Derfor kommer man heldigvis aldri til enighet om slikt :)

Så jeg lister derfor her topp 5 av dem jeg mener er de kuleste bassistene gjennom tidene, og som har influert meg mest som bassist:

 

1. Aston Barrett (The Wailers)

2. Andy Rourke (The Smiths)

3. Phil Lesh (The Grateful Dead)

4. Simon Gallup (The Cure)

5. James Eller (The The)

 

Kan være et alternativ i forhold til "flinkis"-lister :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Joey Dimaio - Manowar:

 

180px-Joey_DeMaio.jpg

 

Fantastisk dyktig bassist.

8015500[/snapback]

Link til et videoklipp takk!

 

MrHaze: Det første klippet av Erlend var som Pastorius med en vri. De andre klippa var ikke særskilt gode. Hører jo ikke bassen på to av klippa. At han ser rask er ikke det samme som at han spiller bra.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Ahahahhahaha no offence Nyhus men det låter crap. Bass?

8015913[/snapback]

Snakk til noen som har interesse av din mening, så kanskje noen bryr seg.

8016003[/snapback]

Dette er da et diskusjonstema og da er det vanlig at man får respons på positive/negative ting. Du posta en crappy video og da får du respons. Du brydde deg tydeligvis nok til å svare.

Lenke til kommentar
Du posta en crappy video og da får du respons.

8016067[/snapback]

Jeg aner ikke hvilke video det er prat om, for det var ikke jeg som postet den.

8016113[/snapback]

Det er snakk om Joey DeMaios video som ble postet i stad. Skulle kanskje ha "angrepet" Loerand i stedet men du så ikke ut som du hadde noe imot videon, snarere tvert imot. Poenget er uansett at dette er ikke mye imponerende. Beklager at det forrige innlegget ble vinklet negativt mot deg.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Det er snakk om Joey DeMaios video som ble postet i stad. Skulle kanskje ha "angrepet" Loerand i stedet men du så ikke ut som du hadde noe imot videon, snarere tvert imot. Poenget er uansett at dette er ikke mye imponerende. Beklager at det forrige innlegget ble vinklet negativt mot deg.

8016161[/snapback]

Så den nå ja, og den var ikke så imponerende. Orginal-låten er ufattelig mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...