Gå til innhold

Beste bassist gjennom tidene? (med en liten regel)


tjalla

Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Får legge til noe her da, siden den jeg prøvde å lage ble stengt pga at denne eksisterte allerede. (rart i grunn at jeg ikke fant den da jeg søkte på bass og bassist, menmen...)

 

Matt Freeman, ex-Rancid bassist. Fant bare en video som brukte den som bakgrunnsmusikk, men du hører det bra: http://www.youtube.com/watch?v=odIeYOhSMeM (er det lov å legge ut youtube her? - det finner jeg ut!)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Leland Sklar har iallefall det kuleste skjegget :!:

 

Leland_Sklar_August_2007.jpg

 

De fleste av mine favorittbassister er allerede nevnt (Squire, Entwhistle feks), så hvis jeg skal bidra med en bassist, vil jeg trekke fram Stefan Fredin i det svenske progrockbandet Trettioåriga Kriget. Bandet er sørgelig obskurt, så det var litt vanskelig å finne et representativt klipp, men

får duge. Det blir kanskje litt feil å sammenligne ham med de virkelig store ut fra klippet, men det han gjorde på, spesielt, andrealbumet "Krigssång" er brilliant.
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Kult at Joy Division og Interpol er nevnt.

 

Jeg vil gjerne nevne Johan Wohlert da han spilte bass i Mew. Nå har det seg sånn at trommene og bassen er det sterkeste musikalske vennskapet man finner i et band, og Wohlert kunne dette. Han og trommis Silas Jørgensen funket sammen som et helvetes stødig fundament, og det er virkelig heelt essensielt for at Mew er bra.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...