Gå til innhold

Logitech Z-5500 eller Logitech Z-5450


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
edit: noen som vet hvor jeg kan skaffe en "fot" for den ene høytalern?

 

har funnet plass til alle sammen, untatt "front left", den står akkurat nå, på en isopor eske som suben var pakket inn i :p  men trenger noe mer stabilt. så, noen som vet hvor man kan kjøpe de? helst separat..

7599494[/snapback]

 

Tenker du på stativ? Som i gulvstativ, eller har du ødelagt den som var?

 

Eg vet ikke om det faktisk er mulig siden de kommer med egne fastmonterte "føtter".

7599897[/snapback]

 

hehe, nei. har ikke ødelagt de ;)

 

men resten av høytalerne står på forskjellige bord rundt meg. mens "front left" har ikke noe og stå på. så skulle ha kjøpt inn et stativ som høytalern skal stå på ;)

Lenke til kommentar

Da anbefaler eg deg å henge de på veggen. Etter hva eg har lært skal høytalere som spiller samme kanal være i samme høyde og geometrisk likt plassert i rommet.

 

Bilder fra min montering:

 

dsc00330on3.th.jpg

På bilde her kan du se venstre høyttaler og center, samt kontrollboksen, montert på veggen. Høyre høyttaler ligger i samme høyde som venstre.

 

dsc00331ii0.th.jpg

En liten close-up av venstre + kontrollboks.

Endret av nomore
Lenke til kommentar

jeg ville gått for z5500 har det stående på stua selv og det spiller perfekt! men jeg har bytta ut høytalerkablene mot noen litt tykkere fra chlasern. det er sjelden lekkert uansett med svarte høytalerledinger når fargene i et rom er lyse. så selv om det er med lange kabler på z5500 så bør du kjøpe nye. og BTW har vært borti at det blir litt forsinkelse på bakhøytalerne på z5400 og i tilleg så kan andre trådløse enheter "føcke" opp lyden på de trådløse

Lenke til kommentar
damn :p mine står ca 30 cm fra TV'en :p på hver sin side..

7602498[/snapback]

 

gjør det noe da? :p

7602550[/snapback]

 

vetta faen :p har ikke peiling på slikt hehe. for min del, så er alt bra, hvis det kommer lyd i fra de ;)

7602683[/snapback]

 

 

eneste du må tenke på er at subwooferen må stå minst 60 cm fra annet elektronisk utstyr :);)

Lenke til kommentar
damn :p mine står ca 30 cm fra TV'en :p på hver sin side..

7602498[/snapback]

 

gjør det noe da? :p

7602550[/snapback]

 

vetta faen :p har ikke peiling på slikt hehe. for min del, så er alt bra, hvis det kommer lyd i fra de ;)

7602683[/snapback]

 

 

eneste du må tenke på er at subwooferen må stå minst 60 cm fra annet elektronisk utstyr :);)

7602947[/snapback]

 

har det noe si hvis den står vedsidenav "kontrollpanelet" som fulgte med? står side om side ..

Lenke til kommentar

Faktaopplysninger til alle som lurte på hva forskjellen mellom de to modellene var.

 

Logitech Z-5500

 

Effekt:

Nominell utgangsstrøm (totalt): 505 Watt

Maks (RMS) utgangseffekt (total): 1010 Watt

Høyttalere:

4 x satellitthøyttaler - 62 Watt (3")

 

1 x senterkanalhøyttaler - 69 Watt (3")

 

1 x basshøyttaler - 188 Watt (10")

 

Frekvensgang: 40 Hz - 20 kHz

Signal til lyd-forhold: 96 dB

 

Logitech Z-5450

 

Effekt:

Nominell utgangseffekt (totalt): 315 Watt

Maks (RMS) utgangseffekt (total): 630 Watt

Høyttalere:

2 x satellitthøyttaler front - 38 Watt (2,5")

 

2 x satellitthøyttaler bak - 40,5 Watt (2,5")

 

1 x senterkanalhøyttaler - 42 Watt (2,5")

 

1 x basshøyttaler - 116 Watt (8")

 

Frekvensgang: 35 Hz - 20 kHz

Signal til lyd-forhold: 93,5 dB

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
jeg ville gått for z5500 har det stående på stua selv og det spiller perfekt! men jeg har bytta ut høytalerkablene mot noen litt tykkere fra chlasern. det er sjelden lekkert uansett med svarte høytalerledinger når fargene i et rom er lyse. så selv om det er med lange kabler på z5500 så bør du kjøpe nye. og BTW har vært borti at det blir litt forsinkelse på bakhøytalerne på z5400 og i tilleg så kan andre trådløse enheter "føcke" opp lyden på de trådløse

7602646[/snapback]

 

Ble det mye bedre lyd etter at du byttet til noen tykkere kabler?

 

Jeg har lest at noen syns at digital lyd ble dårligere enn analog, burde det igrunn ikke vært omvendt?

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
damn :p mine står ca 30 cm fra TV'en :p på hver sin side..

7602498[/snapback]

 

gjør det noe da? :p

7602550[/snapback]

 

vetta faen :p har ikke peiling på slikt hehe. for min del, så er alt bra, hvis det kommer lyd i fra de ;)

7602683[/snapback]

 

 

eneste du må tenke på er at subwooferen må stå minst 60 cm fra annet elektronisk utstyr :);)

7602947[/snapback]

 

har det noe si hvis den står vedsidenav "kontrollpanelet" som fulgte med? står side om side ..

7603023[/snapback]

 

det vet jeg faktisk ikke :ermm: har ikke turt å prøve :dontgetit:

Lenke til kommentar

 

Jeg har lest at noen syns at digital lyd ble dårligere enn analog, burde det igrunn ikke vært omvendt?

7605393[/snapback]

 

 

det med analog vs digital kommer an på hvor du har de beste DA konverterene. eks: har du bedre DA konvertere i lydkortet enn i receiveren din er det en fordel med anloge kabler og omvendt.

 

Det digitale silgnalet må jo en eller annen gang konverteres til analogt signal. da er det jo en fordel å konvertere der du har den beste kretsen.

Lenke til kommentar

litt OT:

 

går det an for meg, med kablene jeg fikk med, og koble opp slik at jeg får brukt anlegge på BÅDE 360'en OG tv'en?

 

kjører optisk kabel mellon 360 og det kontroll panelet..

+ at det fulgte med en 3 pluggs kabel. ( 3 plugger <-----> 3 plugger )

 

kan jeg koble den i TV'en, vedsidenav komponent ingangene, og inn i noe annet?

Lenke til kommentar

Det kommer ann på hva tv'n din støtter, eller eventuelt tuneren du bruker.

 

Det enkleste er at tv'n støtter lyd ut, dvs at den har en lydutgang på baksiden via to kabler(rød og hvit). Denne får du en overgang fra 3.5 til. Alternativet er at de fleste nyere tver med flere scart innganger kan bruke en av disse til å sende lyd videre(og bilde). Dette står i manualen.

 

Dersom du bruker en ekstern tuner(parabol, kabeltv osv) har denne ofte den samme utgangen som eg beskrev over.

 

Hvor gammel er tv'n, og hva bruker du for å se på tv(antenne, parabol, kabel, bredbånd)?

Lenke til kommentar
Det kommer ann på hva tv'n din støtter, eller eventuelt tuneren du bruker.

 

Det enkleste er at tv'n støtter lyd ut, dvs at den har en lydutgang på baksiden via to kabler(rød og hvit). Denne får du en overgang fra 3.5 til. Alternativet er at de fleste nyere tver med flere scart innganger kan bruke en av disse til å sende lyd videre(og bilde). Dette står i manualen.

 

Dersom du bruker en ekstern tuner(parabol, kabeltv osv) har denne ofte den samme utgangen som eg beskrev over.

 

Hvor gammel er tv'n, og hva bruker du for å se på tv(antenne, parabol, kabel, bredbånd)?

7619333[/snapback]

 

 

akkurat 1 år. 32" LCD fra samsung, og har kabel, til tv'en

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...