Gå til innhold

IE7 er nå oversatt


Anbefalte innlegg

Nå  håper jeg å bli konfirmert til våren. Mitt største ønske er at jeg blir like stor som du...... :thumbup:

Edit: bw: Hva ser du på denne linken??

7587507[/snapback]

Jeg ser ikke så mye imponerende på den sida, men jeg kan høre på NRK Radio hvis det var det du mente.

 

Ellers kan man jo gå inn på denne sida, og til og med høre i Ogg Vorbis-format :thumbup:

 

Artig at du trekker frem NRK hele tiden. De er i hvertfall ikke fylt til randen med ignorante MS-fanboys, og tilbyr derfor varierte muligheter til å lytte på radio, i åpne filformat :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Artig at du trekker frem NRK hele tiden. De er i hvertfall ikke fylt til randen med ignorante MS-fanboys, og tilbyr derfor varierte muligheter til å lytte på radio, i åpne filformat  :thumbup:

7587617[/snapback]

det er HiO som tilbyr det, eller?

Vorbis-sendingene er en del av et multimedia-prosjekt ved Høgskolen i Østfold, i samarbeid med NRK. Vi kan desverre ikke garantere oppetida på denne del av tjenesten. Prosjektet har en egen side for driftsmeldinger her:

http://media.hiof.no/

uansett, nrk webtv bruker platformavhengig programvare :thumbdown: Endret av mandela
Lenke til kommentar
[...]På den positive siden så trenger vel ikke vevutviklere å tilpasse til IE5.5 og 6 lengre. (Om ikke IE til Mac OSX teller).

7586032[/snapback]

Desverre kan man ikke slutte med å designe med tanke på IE6, siden folk som kjører Win2000 ikke kan oppgradere... (Windows 2000 er det andre mest brukte operativsystem på hw.no og diskusjon.no [kilde])

 

 

Jeg er på jakt på ett nettlesertillegg som kan blokkere Flash og annen type reklame fra nettsider med programmet IE7 for en PC med "svake" spesifikasjoner. Hva er det mest brukervennlige alternativet, og hva koster det eventuellt? Er det noen opensource eller freeware varianter som er like gode som de programmene som koster penger? Noen forslag?

7586504[/snapback]

Jeg hadde gått for Mozilla Firefox med noen tilhørende plugins. De er lette å installere og krever ikke mye plass. Gratis er dem og...

7586587[/snapback]

Altså, hvis du mener løsningen på IE7-spørsmålet er en annen nettleser, kunne du ha nevnt en nettleser som har slik innebygd. Med en gang du må installere masse trdjeparts plugins, blir det vel litt snodig å argumentere med "lette å installere"? Men tilbake til saken: desverre har jeg ikke vært borti reklameblokkering for IE7, men det finnes gode lister over sider som kan blokkeres ute i host-fila.
Lenke til kommentar

IE7 slipper inn like mange "spioner" som IE før :thumbdown: 10 minutter for og legge inn en ordre og bankoppdrag slipper inn 2 kritiske "spioner" i Ad-Aware. Kan sitte en dag og en kveld med FireFox og "beholdninga "kritiske" er null :thumbup: - Får kanskje noen som ikke er "kritiske" ("negligible"), men lar Ad-Aware slette de og - tar alltid en scan før eg slår av maskina..

Lenke til kommentar
IE7 slipper inn like mange "spioner" som IE før :thumbdown:  10 minutter for og legge inn en ordre og bankoppdrag slipper inn 2 kritiske "spioner" i Ad-Aware. Kan sitte en dag og en kveld med FireFox og "beholdninga "kritiske" er null :thumbup:  - Får kanskje noen som ikke er "kritiske" ("negligible"), men lar Ad-Aware slette de og - tar alltid en scan før eg slår av maskina..

7591704[/snapback]

 

Er det sånne du sikter til? :D

Du burde prøve denne; mulig at den oppdager noe mer??

Lenke til kommentar
Jeg er på jakt på ett nettlesertillegg som kan blokkere Flash og annen type reklame fra nettsider med programmet IE7 for en PC med "svake" spesifikasjoner. Hva er det mest brukervennlige alternativet, og hva koster det eventuellt? Er det noen opensource eller freeware varianter som er like gode som de programmene som koster penger? Noen forslag?

7586504[/snapback]

Jeg hadde gått for Mozilla Firefox med noen tilhørende plugins. De er lette å installere og krever ikke mye plass. Gratis er dem og...

7586587[/snapback]

Altså, hvis du mener løsningen på IE7-spørsmålet er en annen nettleser, kunne du ha nevnt en nettleser som har slik innebygd. Med en gang du må installere masse trdjeparts plugins, blir det vel litt snodig å argumentere med "lette å installere"? Men tilbake til saken: desverre har jeg ikke vært borti reklameblokkering for IE7, men det finnes gode lister over sider som kan blokkeres ute i host-fila.

7591453[/snapback]

Saken er nokså enkel. Maskinen kjørte fint med Windows 2000 og IE 6.x. For å gjøre et siste krampetak med den hardwaren ville jeg forsøke Windows XP og IE 7.0. Det surrer og går, men straks jeg besøker Dagbladet.no som er sykt fullt med Flash animasjoner for tiden så stivner maskinen til og får en "ekkel krampe". En kunne jo avinstallere Flash player, men det hadde vært litt greiere å kunne hatt full blokkering med ett nettlesertillegg, for så å hviteliste de nettsidene som skal få tillatelse til å vise flashinnhold. Da kunne en ha hatt glede av Flash på en så svak maskin uten å gi den "Flash-nådestøtet". Det skal jo ikke så mange samtidige Flash animasjoner til før tregheten viser seg. Nå liker jeg Firefox godt selv, men ønsker å utelukkende benytte IE på akkurat denne PC'en. Dessuten vil jeg tro at antallet Flash animasjoner er like mange ved bruk av Firefox med Flash player installert, så det løser jo gjerne ikke problemet med den svake hardware'n.

 

Nå vil jeg forsøke å få tak i en 256 MB RAM brikke for å maksimere maskinen til 512 MB RAM som den takler å kjøre, for å gi den litt mer å gå på. Det står vel en 384 MB i den nå, og en S-ATA raptor harddisk på 10000 rpm. Kanskje å gi den større Swap-partisjon kan hjelpe litt også?

 

Kanskje en blir nødt å kjøre den over i Classic modus denne WinXP, men gidder ikke å kjøre den der dersom det ikke hjelper særlig av med Flash problemet.

Endret av G
Lenke til kommentar
Lastes denne ned via Windows Update eller må jeg laste ned manuelt?

7583909[/snapback]

Vet ikke status på det. Men når jeg lastet ned (nokså tidlig etter lansering) så måtte den lastes ned manuellt og var kun tilgjengelig på engelsk.

 

Det kan gjerne tenkes at det kommer som et nedlastningsvalg på windowsupdate når de tør å slippe "monsteret" løs hos bedrifter som benytter automatisk nedlastning av oppdateringer. Det kan gjøre mye skade i bedrifter om en plasterlapp, eller en ny versjon av ett program ikke fungerer. Det er jo ikke alle bedrifter som nødvendigvis har kompetent IT-personell tilgjengelig 24 timer i døgnet, og det kan jo tenkes at noen av disse bedriftene tør å overlate oppdateringsjobben til sikkerhetsteamet som legger ut oppdateringene hos Microsoft.

Endret av G
Lenke til kommentar
Lastes denne ned via Windows Update eller må jeg laste ned manuelt?

7583909[/snapback]

Vet ikke status på det. Men når jeg lastet ned (nokså tidlig etter lansering) så måtte den lastes ned manuellt og var kun tilgjengelig på engelsk.

 

Det kan gjerne tenkes at det kommer som et nedlastningsvalg på windowsupdate når de tør å slippe "monsteret" løs hos bedrifter som benytter automatisk nedlastning av oppdateringer. Det kan gjøre mye skade i bedrifter om en plasterlapp, eller en ny versjon av ett program ikke fungerer. Det er jo ikke alle bedrifter som nødvendigvis har kompetent IT-personell tilgjengelig 24 timer i døgnet, og det kan jo tenkes at noen av disse bedriftene tør å overlate oppdateringsjobben til sikkerhetsteamet som legger ut oppdateringene hos Microsoft.

7604741[/snapback]

Den vil jo i alle fall etterhvert dukke opp som en "kritisk sikkerhetsodatering" hvis man har på automatisk update. Min bror som bruker engelsk XP i jobbsammenheng har vistnok fått den på den måten for ikke lenge siden (altså den engelske versjonen som har vært ute noen mnd i ferdig versjon.)

Systemansvarlige anmodes om å installere et blocker toolkit hvis de ikke vil ha IE7 inn på sin maskinpark.

Lenke til kommentar

har just installert versjon 7.0 nå. Men syntes det ble litt rart med skriften nå. Blir liksom ikke helt bekvem med dette. Bruker vel det derre clear type greiene og har kjørt gjennom den testen hos microsoft. Men lurer litt på hva slags innstillinger dere bruker. Hvilken skrifttype, skriftstørrelse osv bruker dere. Og hva er eventuelt standard. Trur jeg bruker arial nå. Det som funker best for meg akkurat nå.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Når jeg innstallerer får jeg feilmeldingen "Denne installasjonen støtter ikke gjeldende operativsystemspråk" opp. Hva er galt? Sitter på en pc med XP MCE.

7812962[/snapback]

PC'en din har vel ikke tilfeldigvis en MCE-versjon med språkpakke? Bla.a. Dell liker å sende ut slike.

Lenke til kommentar
Når jeg innstallerer får jeg feilmeldingen "Denne installasjonen støtter ikke gjeldende operativsystemspråk" opp. Hva er galt? Sitter på en pc med XP MCE.

7812962[/snapback]

PC'en din har vel ikke tilfeldigvis en MCE-versjon med språkpakke? Bla.a. Dell liker å sende ut slike.

7830871[/snapback]

Det er faktisk fult mulig. Asus som har installert greia.

Kan se ut som om det er en blanding mellom engelsk og norsk (i startmenyen heter det f.eks. Accessories og Spill).

 

Har dette noe å si?

 

Skal legge inn Vista straks jeg får dette, så det er egentlig ikke så nøye. Antar feilen retter seg opp da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...