Gå til innhold

IE7 er nå oversatt


Anbefalte innlegg

er det ikke en ide å beholde IE6 som legacy nettleser for de sidene som kun fungerer med IE? eller er det slik at alle sider som er kodet for 5.5 og 6 fungerer like bra på IE7?

7585120[/snapback]

 

Nei, langt i fra etter mitt kjennskap. Det sies i webutviklerkretser at nå må man tilpasse nettsider til 4 standarder, dvs standarden, IE5.5, IE6 og IE7.

 

Men IE7 skal nå ha honnør for at den tross alt følger standarder langt bedre.

7585263[/snapback]

Du kan jo laste den ned fra microsofts nedlastingssider da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er det ikke en ide å beholde IE6 som legacy nettleser for de sidene som kun fungerer med IE? eller er det slik at alle sider som er kodet for 5.5 og 6 fungerer like bra på IE7?

7585120[/snapback]

 

Nei, langt i fra etter mitt kjennskap. Det sies i webutviklerkretser at nå må man tilpasse nettsider til 4 standarder, dvs standarden, IE5.5, IE6 og IE7.

 

Men IE7 skal nå ha honnør for at den tross alt følger standarder langt bedre.

7585263[/snapback]

Og standarer er innovativt!

Lenke til kommentar

Sikkert kjempeflott at den kommer på norsk for dem som av en eller annen grunn ikke kan/vil bruke engelsk versjon. Selv foretrekker jeg programvare på engelsk grunnet endel rare norske oversettelser.

 

Noe annet jeg har støtt på i Windows XP Pro 64bit (har ikke sjekket 32bit) og IE7 er at javascript bugger nå jeg skal åpne nettbanken min. Jeg får opp en advarsel ut tekst(ikke knapper eller beskrivelse), det er heller ingen knapp å trykke på, så jeg kan ikke gjette engang. Irriterende, det fungerer heldigvis i Opera da, men uansett litt rart. Godt mulig dette er spesifikt for 64bit Windows versjonen, har som sagt ikke sjekket dette på den bærbare med 32bits Windows XP. Jo, jeg vet at jeg har en 32bit versjon og en 64bit versjon av IE i Windows XP Pro 64bit(en munnfull), men i 32 bits versjonen skjer dette. I 64bits versjonen fungerer det ikke overhode, tror faktisk ikke javascript fungerer i 64bits versjonen.

Lenke til kommentar

Men IE7 skal nå ha honnør for at den tross alt følger standarder langt bedre.

7585263[/snapback]

Og standarer er innovativt!

7585539[/snapback]

Det skaper ihvertfall ikke innovasjon når en nettleser bare følger 57 % av de generelle standarder, og ikke i det hele prøver å følge framtidige standarder (f.eks. CSS 3). Og hensikten med standarder er jo å kunne lage innovative nettsteder. Så lenge IE er så "loussy" må man jo løse intrikate problemer med javascript (med påfølgende sikkerhetsproblemer) og kan ikke utnytte HTML og CSS sine fulle muligheter.

 

I realiteten er IE en nettleser som ligger år bak FF, Safari og Opera når det gjelder innovasjon, selv etter IE7.

 

Noe annet jeg har støtt på i Windows XP Pro 64bit (har ikke sjekket 32bit) og IE7 er at javascript bugger nå jeg skal åpne nettbanken min.

7585609[/snapback]

Kjent problem. Skyldes vel primært at IE6 (og tidligere) har en lang rekke javascript bugs. Nå er noen av disse fikset i IE7, men ikke alle. Trolig er nettbanken kodet slik at den håndterer IE6 feila, men ikke i kombinasjonen av feil og rettede feil i IE7. Trolig må nettsidene rettes slik at de identifiserer IE7 som IE7 og bruker spesifikk kode for IE7.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Lastes denne ned via Windows Update eller må jeg laste ned manuelt?

7583909[/snapback]

Fikk lasta ned IE7 i Firefox, et program "fant" en valideringsnøkkel i maskina, "limte den inn" og fikk adgang til og laste ned. Har ikke testa den enda, bruker vel FF 99% av tida på nettet, men "må" ha IE pga. nettbank og oppdateringer..

Lenke til kommentar
Og hensikten med standarder er jo å kunne lage innovative nettsteder. Så lenge IE er så "loussy" må man jo løse intrikate problemer med javascript (med påfølgende sikkerhetsproblemer) og kan ikke utnytte HTML og CSS sine fulle muligheter.

Jeg syns vg.no, hw.no, pluss mange flere booger bra i IE jeg.

Skal du konstruere ennå mer reklame og dritt inn i sånne nettsteder da??

Da er det ikke rart at RSS og lignende siger på. Du ville vel innpå der også med noe dritt? På tide MS får satt standarden der også.

De sidene vi andre konstrurer har en sikkerhet du bare kan drømme om, og de er langt fre Java.

Lenke til kommentar
Har HW tatt tidlig og lang juleferie?  :) IE7 kom ut den 22.

DinSide hadde en artikkel om det den 23,så her er HW seint ute.

7583886[/snapback]

Tidlig? Jeg synes ikke den 22. er spesielt tidlig. Det tar jo litt tid å sette seg inn i det man skal skrive om, skrive det, rette det, kontrollere få en redaktør til å gå god for innholdet. Jeg synes ikke det er noen skandale at de ikke fikk til alt dette den siste fredagen før jul. En dag som sikkert var full nok med julestress. Ellers så er jo artikkelen ute mange timer før første virkedag etter julaften. Jeg synes egentlig det er bra.

 

er det ikke en ide å beholde IE6 som legacy nettleser for de sidene som kun fungerer med IE? eller er det slik at alle sider som er kodet for 5.5 og 6 fungerer like bra på IE7?

7585120[/snapback]

Nei, langt i fra etter mitt kjennskap. Det sies i webutviklerkretser at nå må man tilpasse nettsider til 4 standarder, dvs standarden, IE5.5, IE6 og IE7.

 

Men IE7 skal nå ha honnør for at den tross alt følger standarder langt bedre.

7585263[/snapback]

Nå blir vel IE7 en tvungen oppgradering slik at de sidene som er spesialtilpasset IE5.5 og 6 blir defekte i samtlige nettlesere. På den positive siden så trenger vel ikke vevutviklere å tilpasse til IE5.5 og 6 lengre. (Om ikke IE til Mac OSX teller).

 

Ellers så synes jeg det er på tide IE7 kommer på norsk. Det er en svært viktig oppgradering fra tidligere IE-versjoner, og godt at den kommer på norsk for oss som foretrekker Norsk. Uten at det behøver å bety noe for de som allerede bruker ennå bedre nettlesere på Norsk.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det bare er å installere "oppå" engelsk versjon, eller hva som er lureste måten å gå fra Engelsk til Norsk versjon av IE7?

 

Har forøvrig brukt Engelsk IE7 som hovedleser lenge her, og er selv fornøyd med den jeg da... Jeg opplever den faktisk som raskere enn FF som er min nr2 leser, men det er bare min subjektive opplevelse, uten noe form for måling. Regner også med at det er en del forutintatte holdninger ute å går her, så har ikke noe behov for å prakke den på de som ikke vil ha den :)

Lenke til kommentar
Og hensikten med standarder er jo å kunne lage innovative nettsteder. Så lenge IE er så "loussy" må man jo løse intrikate problemer med javascript (med påfølgende sikkerhetsproblemer) og kan ikke utnytte HTML og CSS sine fulle muligheter.

Jeg syns vg.no, hw.no, pluss mange flere booger bra i IE jeg.

Skal du konstruere ennå mer reklame og dritt inn i sånne nettsteder da??

Da er det ikke rart at RSS og lignende siger på. Du ville vel innpå der også med noe dritt? På tide MS får satt standarden der også.

De sidene vi andre konstrurer har en sikkerhet du bare kan drømme om, og de er langt fre Java.

7585912[/snapback]

 

hw.no har måtte ta i bruk særkoding for IE. vg.no er ellers kremeksempel på koding som ville fått de fleste webutviklere som er oppdatert til å gå i spinn. Sikker på at moderne koding ville redusert sidestørrelsen med 30 - 40 %.

 

Å følge og bruke HTML og CSS standardene sine muligheter har null og niks med reklame eller annet dritt å gjøre. Det meste av reklame bruker ting som ikke er standard i HTML eller CSS. Forstår ikke hvordan du i det hele kan klare å trekke den konklusjonen at det blir mer reklame om man følger HTML og CSS fullt ut. Viser IE mindre reklame enn FF og Opera.

 

Skal MS sette standard for RSS får vi garantert reklame der også. Tross alt er MS de eneste som har laget en chat klient med reklame (Messenger).

 

ActiveX og Javascript (med ActiveX som den verste), er notorisk de største sikkerhetsproblemene med nettsider. Eksekvering av kode i nettleser gir muligheter for stygge resultat. Sjekk gjerne Secunia, så vil du se at de fleste sårbarheter i nettlesere skyldes håndtering av script. Selv om de kan kodes meget sikkert når folk vet hva de skal gjøre (som det meste gjøres).

 

Tror ikke du skal uttale deg om sikkerheten på nettsider jeg har laget. De inneholder i alle fall minimalt med javacript, og heller ikke ActiveX eller Java.

Lenke til kommentar

Jeg er på jakt på ett nettlesertillegg som kan blokkere Flash og annen type reklame fra nettsider med programmet IE7 for en PC med "svake" spesifikasjoner. Hva er det mest brukervennlige alternativet, og hva koster det eventuellt? Er det noen opensource eller freeware varianter som er like gode som de programmene som koster penger? Noen forslag?

Lenke til kommentar
Jeg er på jakt på ett nettlesertillegg som kan blokkere Flash og annen type reklame fra nettsider med programmet IE7 for en PC med "svake" spesifikasjoner. Hva er det mest brukervennlige alternativet, og hva koster det eventuellt? Er det noen opensource eller freeware varianter som er like gode som de programmene som koster penger? Noen forslag?

7586504[/snapback]

Jeg er ikke 100% sikker, men du har sett at google sin verktøylinje ikke kan gjøre dette? Det blokkerer hvertfall pop-ups ganske effektivt.

Lenke til kommentar
Jeg er på jakt på ett nettlesertillegg som kan blokkere Flash og annen type reklame fra nettsider med programmet IE7 for en PC med "svake" spesifikasjoner. Hva er det mest brukervennlige alternativet, og hva koster det eventuellt? Er det noen opensource eller freeware varianter som er like gode som de programmene som koster penger? Noen forslag?

7586504[/snapback]

 

Jeg hadde gått for Mozilla Firefox med noen tilhørende plugins. De er lette å installere og krever ikke mye plass. Gratis er dem og...

Lenke til kommentar
Har HW tatt tidlig og lang juleferie?  :)

IE7 kom ut den 22.

DinSide hadde en artikkel om det den 23,så her er HW seint ute.

7583886[/snapback]

 

 

Norske versjonen kom ut den 20.

Synes selv HW er litt trege om dagen til poste sånne nyheter.

Samma gjaldt forsåvidt WMP11 på norsk også, den hadde vært ute i 2-3 uker før hw kom med en artikkel om det.

Lenke til kommentar

Argh! Har støtt på problemer.. :hmm:

 

Har XP MCE 2005 med norsk lokaliseringspakke. Finnes ikke en helnorsk MCE-versjon så vidt jeg vet, men med unntak av instalasjon og enkelte deler av OSet er dette norsk.

 

Fikk både MP11 og IE7 via windowsupdate/microsoftupdate under siste instalasjon for lokaliseringspakkka ble lagt inn. Tenlte nå jeg skulle bytte til norsk IE, så avinstalerte engelsk-versjon og lastet ned norsk. Fikk beskjed om at OS har feil språk :realmad:

 

Atpåtil har den engelske IE7 skiftet systemverktøygruppen på startmenyen til system tools :p

 

Blir vel engelsk igjen...

Lenke til kommentar
Argh! Har støtt på problemer.. :hmm:

 

Har XP MCE 2005 med norsk lokaliseringspakke. Finnes ikke en helnorsk MCE-versjon så vidt jeg vet, men med unntak av instalasjon og enkelte deler av OSet er dette norsk.

 

Fikk både MP11 og IE7 via windowsupdate/microsoftupdate under siste instalasjon for lokaliseringspakkka ble lagt inn. Tenlte nå jeg skulle bytte til norsk IE, så avinstalerte engelsk-versjon og lastet ned norsk. Fikk beskjed om at OS har feil språk :realmad:

 

7586804[/snapback]

 

Samme skjer med XP Tabletpc edition. Denne er også engelsk, men man kan få norsk språk (og andre) på menyer osv. Ved oppdatering til IE7 og MP11 så forble disse engelsk :dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg syns vg.no, hw.no, pluss mange flere booger bra i IE jeg.

Skal du konstruere ennå mer reklame og dritt inn i sånne nettsteder da??

Da er det ikke rart at RSS og lignende siger på. Du ville vel innpå der også med noe dritt? På tide MS får satt standarden der også.

De sidene vi andre konstrurer har en sikkerhet du bare kan drømme om, og de er langt fre Java.

7585912[/snapback]

Ord strekker ikke til :D

post-6040-1167235566_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Jeg syns vg.no, hw.no, pluss mange flere booger bra i IE jeg.

Skal du konstruere ennå mer reklame og dritt inn i sånne nettsteder da??

Da er det ikke rart at RSS og lignende siger på. Du ville vel innpå der også med noe dritt? På tide MS får satt standarden der også.

De sidene vi andre konstrurer har en sikkerhet du bare kan drømme om, og de er langt fre Java.

7585912[/snapback]

Ord strekker ikke til :D

7587020[/snapback]

Nå håper jeg å bli konfirmert til våren. Mitt største ønske er at jeg blir like stor som du...... :thumbup:

Edit: bw: Hva ser du på denne linken??

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...