Gå til innhold

Hva var siste Blu-ray/UHD 4K filmen du kjøpte?


Manx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det gjør de helt sikkert ikke og 95% av de filmene der er jo allerede ute på DVD :)

 

The Good Shepherd kommer på DVD 3. april

Alpha Dog 1. mai

Smokin' Aces vil helt sikkert komme i april den også...

 

Så du kan helt sikkert ta det med ro i mange år fremover, men jeg vil kanskje tro at HD utgivelsene vil få en liten første prioritet etter hvert og vil bli sluppet noen uker før de kommer på vanlig DVD...

Lenke til kommentar

Jeg har kun fått sett MI: 1-3, Blazing Saddles og deler av Batman Begins og Miami Vice. BB så vi litt av starten kun på grunn av å sjekke ut forskjellen i lyden når det kom til DD+ og TrueHD, er ikke så mye og si for å si det sånn men et smiley holder :dribble:

 

Det er ingenting å si på bildekvaliteten på noen av disse filmene M:I 2 har vel vært best av de jeg har sett til nå, selv om det er minimalt med forskjeller på de nye filmene. Det som kom som en KJEMPE overraskelse var bildekvaliteten på Blazing Saddles som er fra '74, du vil ikke tro forskjellen på fra den vanlige utgaven og opp til HD utgaven...

 

Men uten å bite over for mye så ville jeg kanskje ha foreslått, Mission Impossible 1-3, Batman Begins, The Departed og av en eller annen merkelig grunn så har jeg fått for meg at Tim Burton kler HD DVD utrolig godt med sin visuelle stil, så jeg ville kanskje ha gått for Sleepy Hollow eller Charlie and the Chocolate Factory som jeg tror vil se utrolig ut på HD :)

Lenke til kommentar

Teksnisk sett så skal det ikke være så store forskjeller mellom DD+ og True HD utifra det jeg har lest fra WikiPedia. Men det med at begge formatene støtter over 8 ''channels'', er det dette som betegner hvor mange høyttalere som kan brukes? Uansett så setter HD DVD og Blu-Ray en grense på maks 8 channels.

Lenke til kommentar

Da bør den karen som skrev det ta en titt på starten på BB med alle flaggermusene i tittelsekvensen. Det går fra 100 vis av flaggermus til 1000 vis av dem rundt ørene på deg :)

 

Så jeg vil påstå at det er en grei forskjell for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Da bør den karen som skrev det ta en titt på starten på BB med alle flaggermusene i tittelsekvensen. Det går fra 100 vis av flaggermus til 1000 vis av dem rundt ørene på deg :)

 

Så jeg vil påstå at det er en grei forskjell for å si det sånn...

På hvilken audio codec da, DD+ eller True HD? :)

Lenke til kommentar

Er det nå dere skal få meg ut på glattisen og si at disse dekoderne ikke har kommet ennå :D Det er jeg veldig klar over, for å si det sånn...

 

Vi brukte denne tassen her: Pioneer AX4ASi

 

Hva er det det så fint heter, den dekoder signalet om til lossless pcm signal som ikke er ekte TrueHD, men tro meg du hører en klar forskjell mellom DD+ og TrueHD. Jeg vet det er litt knotete skrevet for å si det sånn, men jeg håper dere skjønner hva jeg mener :)

Lenke til kommentar
Det jeg ville frem til, Manx, var hvilken codec som hørtes best ut av de to? (Derfor jeg spørte hvilken codec du hørte 100 flaggermus til 1000 med). :)

8069597[/snapback]

 

Beklager, gikk rett i forsvarsposisjon :!:

 

DD+ 100 og TrueHD 1000, du hører en stor forskjell på de to, det er som en stor og en liten flaggermus flokk som flakser rundt ørene på deg...

Lenke til kommentar
Er det nå dere skal få meg ut på glattisen og si at disse dekoderne ikke har kommet ennå :D Det er jeg veldig klar over, for å si det sånn...

 

Vi brukte denne tassen her: Pioneer AX4ASi

 

Hva er det det så fint heter, den dekoder signalet om til lossless pcm signal som ikke er ekte TrueHD, men tro meg du hører en klar forskjell mellom DD+ og TrueHD. Jeg vet det er litt knotete skrevet for å si det sånn, men jeg håper dere skjønner hva jeg mener :)

 

Ikke meningen å få deg på glattisen, var interessert i å høre hva utstyr som ble brukt. Men siden jeg har lignende forsterker, så er det jo håp, nå når HD avspillere er bestilt.

Lenke til kommentar

@CRS:

 

Men hvordan kombinerer dere med en slik forsterker da? HDMI sender både lyd og bilde. :hmm:

 

Da må det bli slik da:

 

HD DVD-avspiller -> HDMI-kabel inn til forsterker -> HDMI-kabel inn til TV.

 

Fra forsterkeren kobler du også lyd (høytallere, subwoofer etc.).

 

Har jeg det riktig nå? :)

Lenke til kommentar
@CRS:

 

Men hvordan kombinerer dere med en slik forsterker da? HDMI sender både lyd og bilde.  :hmm:

 

Da må det bli slik da:

 

HD DVD-avspiller -> HDMI-kabel inn til forsterker -> HDMI-kabel inn til TV.

 

Fra forsterkeren kobler du også lyd (høytallere, subwoofer etc.).

 

Har jeg det riktig nå? :)

 

Ja slik blir det. Er vel bare HDMI-kabel som har støtte for så mange lydkanaler med ukomprimert PCM lyd. Er dog ikke alle forsterkere som kan ta lyd inn fra HDMI, men bare viderebringe signalet. Men den Pioneer forsterkeren til Manx gjør det, og den jeg har, Sony DA5200ES.

Lenke til kommentar

Pioneer VSX-AX4ASi-S, det er vel feil i prisguiden når den ikke støtter True HD: Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby Pro Logic, Dolby Pro Logic 2, DTS, DTS 96/24, DTS Neo:6, DTS-ES Discrete 6.1, DTS-ES Matrix, WMA 9 Pro.

 

Når man skal søke under dekodere, så står True HD der, men vil ikke sortere etter produkter som har det (tydeligvis fordi den ikke er oppdatert).

Lenke til kommentar
Men den Pioneer forsterkeren til Manx gjør det, og den jeg har, Sony DA5200ES.

8069738[/snapback]

 

Det er det som er noe dritt for å si det sånn, den tilhører min bror. Jeg har en Sony DA5000ES kjøpt for 2 eller det er kanskje 3 år siden snart som IKKE har HDMI innganger ( :wallbash: ), som det nå ser ut som om jeg kanskje må bytte ut til høsten/vinteren en gang :cry:

Lenke til kommentar
Når man skal søke under dekodere, så står True HD der, men vil ikke sortere etter produkter som har det (tydeligvis fordi den ikke er oppdatert).

 

Som Manx sa, det finnes ingen forsterkere med ren støtte for disse formatene enda. Derfor er det ingenting å finne i prisguiden heller.

Lenke til kommentar
Pioneer VSX-AX4ASi-S, det er vel feil i prisguiden når den ikke støtter True HD: Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby Pro Logic, Dolby Pro Logic 2, DTS, DTS 96/24, DTS Neo:6, DTS-ES Discrete 6.1, DTS-ES Matrix, WMA 9 Pro.

 

Når man skal søke under dekodere, så står True HD der, men vil ikke sortere etter produkter som har det (tydeligvis fordi den ikke er oppdatert).

8069883[/snapback]

 

Det er ikke kommet forsterkere som støtter True HD, DD+, DTS-HD eller DTS-Master HD enda. De kommer til høsten. Grunnen er at denne generasjons forsterkere som er ute nå, ble sluppet når HDMI v 1.3 ikke var klar enda. Og det er HDMI v1.3 som har fått overføring av de nye HD formatene.

 

Det Manx og jeg gjør når vi ser HD er at HD-DVD spilleren Toshiba HD-XE1 omgjør TrueHD til PCM, og sender de over HDMI kabelen til Pioneer'n. Det er eneste metode å få HD lyd på i dag.

 

Alt man trenger for å få HD-lyd på en av dagens forsterkere er enten at forsterkeren har en HDMI inngang som støtter mulitkanals PCM. Eller en vanlig analog multikanal inngang. Ved sistnevnte så må HD-DVD eller Blu-Ray spilleren ha en analog multikanal utgang. Toshibas billigste maskin, HD-E1 har ikke dette, kun PCM over HDMI.

 

En del av de første Blu-Ray spillerene hadde så vidt jeg vet ikke dekoding for True HD, eller noen av DTS sporene (DTS brikken var ikke klar).

 

Det er heller ikke sluppet noen filmer enda som har mer enn 5.1 lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...