Gå til innhold

Hva var siste Blu-ray/UHD 4K filmen du kjøpte?


Manx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var Toshiba HD-XE1 HD DVD-spiller bestilt fra AV Shop, til 7799 (+ en ekstra HDMI-kabel, + frakt).

Håper å ha den til/rett over helga.

 

Ellers er A Scanner Darkly og Dog Day Afternoon HD DVD'ene oppe for forhåndsbetilling hos Amazon US, slipp 10. april. Venter og ser pris hos DVD Pacific før jeg bestiller.

 

EDIT:

Å ja, og glemte, annonsert fra Universal på HD DVD i mai i USA:

The Hurricane

The Skeleton Key

Smokey and the Bandit

Endret av Njål
Lenke til kommentar
Etter å ha sett min første HD film på denne godsaken her som jeg har gått og sikklet på i noen månder nå, så er det ingen tvil om hvilken tv jeg skal ha til sommeren :)

 

img_697558306_0.jpg

Sony KDL-46W2000 46" :love:

 

Fint å ha en bror som fant ut at han ikke ville ha LG men den over, så kan jeg prøvekjøre den fram til sommeren. Bare litt i underkant av 31K, men det koster å være kar :cool:  :p

Vent med å kjøpe TV Manx! :)

 

Nestegenerasjons TV-er kommer etter sommer, og nærmere presisert Pioneer med sine nye plasmaer. Svartnivået skal visst være enda bedre enn dagens plasma-TVer. Kommer også nye LCD-TVer med høyere kontrastforhold. Hadde jeg vært deg - vent til høsten. 31 høvdinger er mye å bruke på en skjerm som er i dagens genereasjon. :)

Lenke til kommentar

Vi får se, nå har jeg hatt gleden av og se den skjermen der in-action på en del HD DVD filmer det er på grensen til bra for å si det sånn. Sony er også i ferd med og erstatte 2000 serien med utrolig nok 3000 :). Så jeg venter nok litt til før høvdingene flyr ut av lommeboka, først skal HD DVD spilleren i hus...

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke en gang tenke på prisen på en 46" oled tv for å si det sånn. Så innen den har kommet på et normalt nivå så er det vel kanskje på tide å bytte ut lcd tven :)

 

Edit:

 

@Onyx: Vel det vil jo alltid komme noe som er nyere og bedre, man kan ikke sitte på gjerdet i all evighet fordi man skal vente på noe nytt. En eller annen gang må man åpne lommeboka og handle der og da så får man stå for det valget og ta et nytt et noen år senere når det skal gjøres på nytt :)

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Så jeg venter nok litt til før høvdingene flyr ut av lommeboka, først skal HD DVD spilleren i hus...

8047180[/snapback]

Jeg mottok sporingsnummer på HD-XE1'en min nå i ettermiddag, så sjansene stiger for at jeg har den til helga. :thumbup:

Og nå er det bare et par dager til Le Pacte des loups/Ulvens brorskap, L'Armée des ombres/Army of Shadows, T2, og Arizona Dream HD DVD'ene sendes fra Frankrike, mulig jeg har dem til neste helg. :dribble:

Lenke til kommentar
Jeg mottok sporingsnummer på HD-XE1'en min nå i ettermiddag, så sjansene stiger for at jeg har den til helga.  :thumbup:

Og nå er det bare et par dager til Le Pacte des loups/Ulvens brorskap, L'Armée des ombres/Army of Shadows, T2, og Arizona Dream HD DVD'ene sendes fra Frankrike, mulig jeg har dem til neste helg.  :dribble:

 

Da må vi få en anmeldelse av forumets HD DVD ekspert! Kan selv få denne spilleren for en billig penge (ca 6k) så da blir det kanskje innkjøp.

Lenke til kommentar

Da var Xbox 360'en ankommet postkontoret, HD-DVD-spilleren har jeg kjøpt og 3 filmer er bestilt:

 

- Rambo @ ezydvd.com ($36.21 - Australske dollar)

- The Bourne Supremacy @ amazon.co.uk (£ 12,76)

- Jarhead @ amazon.co.uk (£ 12,76)

 

Dette får jeg opp på amazon sin side ang. ordren min:

Delivery estimate: 7 Mar 2007 - 9 Mar 2007

 

Vil det si at den sendes mellom 7. og 9. mars eller at det er da jeg mottar dem?

Lenke til kommentar
L'Armée des ombres/Army of Shadows er den noe bra og hvilken filmer ville du ha sammenlignet den med?

8047599[/snapback]

Vel, Melville har jo blant annet også lagd Le Samourai, og L'Armée des ombres regnes gjerne som hans aller beste film (rimelig høy karakter@imdb, og regnes blant de aller aller beste filmene om motstandsbevegelser under 2. verdenskrig).

Et par anmeldelser av standard-DVD'en som er basert på samme master som HD DVD'en:

Svet@DVD Talk

Gary@DVD Beaver

Lenke til kommentar

Tror Universal kommer til å få en del penger av meg i år.

Universal HD DVD-kalender 2007 i følge The Digital Bits:

Now for that Universal news. Let's start with HD-DVD. Specific dates are still TBA, but here's what the studio is prepping for high-definition over the summer (most of the April and May titles are already confirmed):

 

April - The Good Shepherd, Smokin' Aces, The Game, The Jerk, The Hitcher, Eternal Sunshine of the Spotless Mind, The Nutty Professor

 

May - Alpha Dog, The 40-Year-Old Virgin: Unrated, Smokey and the Bandit, Hurricane, Skeleton Key, The River, Midnight Run, The Frighteners, The Big Lebowski, Dragonheart, Lost in Translation

 

June - Breach, Bruce Almighty, Liar Liar, Sneakers, Born on the 4th of July, Scent of a Women, Daylight, Monty Python's The Meaning of Life, Meet Joe Black, Mallrats, Being John Malkovich, Mystery Men, American Me, The Watcher, Bulletproof

 

July - Billy Madison, The War, The Wedding Date, Dante's Peak, Cat in the Hat, Dead Silence, The Bourne Identity, The Nutty Professor 2, In Good Company, Streets of Fire, Hot Fuzz, Sea of Love, Darkman, Shaun of the Dead, Deliver Us from Eva

 

August - Heroes: Season One

 

September - The Last Starfighter, Legend, Battlestar Galactica: Season One, For the Love of the Game, Knocked Up, Evening, The Getaway: Unrated, Patch Adams, Cat People

 

As of now, all the above titles are HD-DVD only, but we've learned that there's some "executive upheaval" going on in the studio's home video division right now, so things could change.

 

On the standard DVD front, highlights of Universal's summer release slate look like this...

 

June - Bruce Almighty: Special Edition, Miami Vice: Season Five

 

July - Serenity: Special Edition, Baa Baa Black Sheep: Volume Two, Incredible Hulk: The Complete Second Season, Woody and Friends: Classic Cartoon Collection

 

August - Flash Gordon: Savior of the Universe Edition, Friday Night Lights: Season One, Seaquest DSV: Season Two, Heroes: Season One, Saturday Night Live: Season Two

 

September - 30 Rock: Season One, The Office: Season Three, The Birds: Legacy Series, Psycho: Legacy Series

 

Og min HD-XE1 kom i dag, rakk postkontoret med et nødskrik.

Lenke til kommentar

Enn så lenge, så er dagens teknologi blitt bedre, LCD har fått bedre svartnivå takket være mindre lekkasje av baklys frem til partikklene foran, og plasma overasker stadig vekk med nye fem-siffret kontrastnivåer.

 

Den største fordelen med OLED, er at det ikke blir brukt baklys - ergo blir mørke scener i en film, veldig mørke og dette er en drøm for oss filmelskere. For andre entusiaster, så bruker OLED mindre strøm, teknologien vil være nesten revolusjonerende for bærbare PC-er (lettere, lengere batteritid).

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle satse på en slik en. Bør jeg vente til de har blitt mer utviklet?

LG; Super Multi Blue Blu-ray/HD DVD Player

 

Edit: sikker kilde - LG

8058947[/snapback]

Vent på i hvert fall 2. generasjon, den som er i salg (kun) i USA nå er mest "proof of concept", mao for å vise at LG faktisk kan. Den mangler også støtte for en del ting, og modellen er ment å skiftes ut i løpet av 3-4 måneder (ny modell etter ca 90 dager var det som ble sagt da denne ble lansert, så får vi se om det går helt så fort).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...