Gå til innhold

Hva var siste Blu-ray/UHD 4K filmen du kjøpte?


Manx

Anbefalte innlegg

Når man skal søke under dekodere, så står True HD der, men vil ikke sortere etter produkter som har det (tydeligvis fordi den ikke er oppdatert).

 

Som Manx sa, det finnes ingen forsterkere med ren støtte for disse formatene enda. Derfor er det ingenting å finne i prisguiden heller.

8069928[/snapback]

 

Riktig. Første produsent ut ser ut til å bli Denon med ny serie forsterker mot slutten av sommeren, altså xx07 serien. hvor 3807 og 4307 blir de som tar alt, mens de lavere 2807 osv ikke har alt. hvis jeg husker riktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når man skal søke under dekodere, så står True HD der, men vil ikke sortere etter produkter som har det (tydeligvis fordi den ikke er oppdatert).

 

Som Manx sa, det finnes ingen forsterkere med ren støtte for disse formatene enda. Derfor er det ingenting å finne i prisguiden heller.

8069928[/snapback]

Slik dette er tenkt å fungere er det signalkilde som skal ta seg av dekoding av forskjellige lyd-kodeker, for deretter å sende det til forterker/prosessor som (evt kryptert) PCM for signalbehandling (romkorreksjon, bass management), av flere grunner, bl.a.:

1. Det vil stadig komme (ny soft og hardware med) varianter av/nye kodeker, og selv hardware-produsentene er stort sett klar over at de færreste i lengden går med på å bytte ut noe såpass dyrt og stort som en god forsterker så ofte (eller i hvert fall godtar ikke samboer det i lengden).

2. Selv om det er relativt stor forskjell på hvordan/hvor bra forskjellige forsterkere/prosessorer/DAC'er konverterer fra digitalt til analogt er det teknisk sett relativt trivielt å konvertere de aktuelle kodek'ene til PCM, så det kan gjøres i spiller uten å være særlig fordyrende. Ytterligere signalbehandling og dekoding til PCM overlates fremdeles best til en dedikert enhet.

Lenke til kommentar

Universal USAs 2. omgang HD DVDer for mai (29. mai) er mer formelt annonsert:

 

The Big Lebowski:

1080p High Definition Widescreen 1.85:1

Dolby Digital-Plus 5.1 (English & French)

English [sDH] & French subtitles

 

Dragonheart:

1080p High Definition Widescreen 2.35:1

Dolby Digital-Plus (5.1 English & 2.0 French)

English [sDH] & French subtitles

 

The Frighteners Director's Cut:

1080p High Definition Widescreen 2.35:1

Dolby Digital-Plus 5.1 (English)

English [sDH] & French subtitles

 

Lost In Translation:

1080p High Definition Widescreen 2.35:1

Dolby Digital-Plus 5.1 (English & French)

English [sDH] & French subtitles

 

Midnight Run:

1080p High Definition Widescreen 1.85:1

Dolby Digital-Plus (5.1 English & 2.0 French)

English [sDH] & French subtitles

 

The River:

1080p High Definition Widescreen 1.85:1

Dolby Digital-Plus (5.1 English & 2.0 French)

English [sDH] & French subtitles

 

Kilder: DVD Times, highdefdigest.

 

EDIT:

Listepris $29.99 stykk, som gir en utsalgspris rundt $20 hos de bedre etailerne.

Endret av Njål
Lenke til kommentar

The Big Lebowsky, Lost in Translation, og The Frighteners skal helt klart kjøpes.

 

Ellers har Amazon.com 50%off-salg på et par Magnolia-titler på HD DVD:

The World's Fastest Indian

The Architect.

Min Fastest Indian-bestilling er flyttet fra DVD Pacific (som ikke har klart å skaffe en ennå, selv om jeg forhåndbestilte) til Amazon.

 

Og den store porsjonen må ha-titler fra Studio Canal i Frankrike er flyttet fra tre uker, fra i går til 26. mars.

Lenke til kommentar

Save 50% on Blu-ray DVDs

 

Crank [blu-ray] $27.95

Video resolution: 1080p

Aspect ratio: 1.85:1

English: Dolby Digital 5.1 EX

 

Kingdom of Heaven (Director's Cut) [blu-ray] $19.97

Video resolution: 1080p

Aspect ratio: 2.35:1

English: DTS-HD Master Audio 5.1

 

Memento [blu-Ray] $14.49

Video resolution: 1080p

Aspect ratio: 2.35:1

English: PCM 5.1

 

The World's Fastest Indian [blu-ray] $14.99

Video resolution: 1080p

Aspect ratio: 1.78:1

English: DTS-HD Master Audio 5.1

Endret av Fez
Lenke til kommentar

Må bare spørre om det er flere av dere som virkelig skal bytte ut halve eller hele samlingen dvder med HD-DVD/ Blue-Ray?

 

Er det virkelig verdt å kjøpe på nytt? Å jeg har lest endel om hvor dårlig jobb mange selskaper gjør med HD-DVD / Blue-Ray utgivelsene.

 

 

Jeg har utrolig lyst å kaste meg på , men i frykt for at jeg overkjøper feil format er det bare å vente tålmodig :ermm:

 

Så er det så mye snakk om spillere som tar begge formatene, men at dette vil ødelegge for oss forbrukere over lang tid.

 

HYYL så forbanna komplisert

Lenke til kommentar
For min del kjøpte jeg meg en amerikansk PS3, da det blir fint lite kjøp i norske butikker for å si det slik. ;)

8102955[/snapback]

Har tenkt tanken (når/hvis PS3 får god mediesenterfunksjonalitet), men samtidig er dette typisk et produkt der jeg gjerne vil ha norsk reklamasjonsrett (og kort vei/lav kostnad til den som står for evt fiksing).

 

Må bare spørre om det er flere av dere som virkelig skal bytte ut halve eller hele samlingen dvder med HD-DVD/ Blue-Ray?

 

Er det virkelig verdt å kjøpe på nytt? Å jeg har lest endel om hvor dårlig jobb mange selskaper gjør med HD-DVD / Blue-Ray utgivelsene.

8103053[/snapback]

Har ingen planer om å kjøpe ALT på nytt, men favoritter (eller ellers der jeg uansett ville vurdere å oppgradere til bedre DVD, som det unektelig hender jeg gjør).

Ellers ligger jo lista for hva jeg oppgraderer/hva slags film jeg kjøper ganske klart lavere nå enn den vil være når flere titler er tilgjengelige. Nå kjøper jeg det meste som virker halv-interessant, og double-dipper på alt jeg liker som har fått god omtale på lyd/bilde.

Lenke til kommentar

 

Kan kanskje være verdt å nevne denne nettsiden som viser soneinndelingen på de fleste blu-ray utgivelsene. Noen amerikanske utgivelser vil ikke fungere om man har europeisk blu-ray spiller.

 

For min del kjøpte jeg meg en amerikansk PS3, da det blir fint lite kjøp i norske butikker for å si det slik. ;)

8102955[/snapback]

 

Kjøper blu-ray spiller når jeg er i USA så det blir ikke noe problem. :)

Lenke til kommentar

Ikke helt, men jeg har kuttet ned noe veldig mye så langt i år så har jeg kjøpt 19 DVD og 33 HD DVD filmer...

 

Jeg ser på HD DVD som et mer forbrukervennlig produkt (sonefri så langt og da mener jeg spillerne) enn Blu-ray. Så inntil jeg ser en forbedring fra Blu-ray sin kundevennlige side så går jeg for HD DVD :)

 

Og nei jeg er ikke sikker på at HD DVD vinner "krigen", men jeg har valgt HD DVD på grunnlag av det jeg skrev over...

 

Edit: La til litt med inne i ()

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...