Gå til innhold

Hva var siste Blu-ray/UHD 4K filmen du kjøpte?


Manx

Anbefalte innlegg

Ok, trår til jeg også da.

 

Fra tidligere på Blu-ray har jeg:

xXx

Tears of the Sun

Stealth (norsk tekst)

S.W.A.T (norsk tekst)

Underworld Evolution (norsk tekst)

Kung Fu Hustle (norsk tekst)

The Exorcism of Emily Rose - The Unseen Version (norsk tekst)

 

Og på HD DVD har jeg:

The Pianist (norsk tekst)

Van Helsing (norsk teskt)

The Bourne Supremacy (norsk tekst)

Jarhead (norsk tekst)

Serenity (norsk tekst)

The Chronicles of Riddick: Pitch Black

King Kong (norsk tekst)

Batman Begins

The Chronicles of Riddick

Casablanca

Aeon Flux

Apollo 13 (US version)

 

I løpet av siste uke/helgen:

 

Species (Blu-ray)

Doom (HD DVD - norsk tekst)

Apollo 13 (HD DVD, EU version- norsk tekst)

Black Hawk Down (Blu-ray, EU versjon)

 

Billedkvalitetsmessig de som jeg synes kanksje er best:

King Kong (hd dvd) og Black Hawk Down (Blu-ray). Fantastisk billedkvalitet på begge to - og godlyd med :)

 

Filmene nytes på Toshiba HD E1 HD DVD og Panasonic DMP BD 10 Blu-ray spiller -+ Mitsubishi HC 5000 native 1080p LCD projektor - Denon AVR 1906 forsterker og høytalere fra mission.

 

Om 2-3 dager ramler Kingdom of Heaven ned i postkassa - Blu-ray. Gleder meg stort til den. Norsk tekstet - bestilt fra CDON.

 

Butikker jeg eller handler i online (og hvorfor):

http://dvdstrax.no (billig, dog lang levering til tider, uten norske tekster for det meste)

http://axelmusic.dk (for norske tekster/europeiske BD releaser)

http://axelmusic.com (billig for US releaser)

http://www.hmv.co.uk/ (billig, europeiske releaser med norske tekster)

http://yesasia.com

http://www.amazon.co.uk/ (godt utvalg av europeiske releaser med norsk tekster)

 

Ellers plukker jeg opp noe på Free Record shop i Oslo (både BD og HD DVD), Playcom i Oslo har også noen titler inne.

 

Ellers: Fy til Elkjøp på Vinterbro som gjerne selger deg en Panasonic Blu-ray spiller til 13.990, men nekter å selge filmer da de påstår at filmene ikke skal utgis ennå - til tross for at de fleste titlene de hadde på lageret både er offiselt utgitt, og kjøpt av meg i Oslo over disk før jul! Jepp - jeg spurte om de hadde noen filmer på lager nå i helgen (fordi jeg hadde kjøpt spilleren tidligere). Ja, de hadde en del inne, men de ville ikke selge enda. Ikke så farlig for meg for da jeg fikk vite hvilke titler det var, så viste det seg at det var de jeg hadde fra før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke dumt :dribble: Hvordan er den HD DVD spilleren, sone fri på begge formatene? Eller er den sone fri på HD og låst på DVD?

7832051[/snapback]

Jeg får spilleren i morgen, men jeg tror jeg kan svare deg noenlunde.

DVD: Er ganske sikker på at den er låst til sone2.

HD DVD: Jeg tror den er sonefri for øyeblikket, men sone inndeling osv er ikke fastsatt enda. For HD DVD skal ikke være sonefri. Men det er ikke implementert enda, noe som vil skape en del forvirring om hvordan dette skal løses.

 

http://www.emedialive.com/Articles/ReadArt...ArticleID=11877

Rival HD DVD is trickier. Although video players and drives have been on the market for many months, the DVD Forum has only just now begun exploring the mechanisms and policies necessary to implement HD DVD RPC. This delay, aided by tightlipped promoters, has led to the conceit that HD DVD is somehow "region-less." But, hopefully, the reality that HD DVD RPC will eventually be on the way won't come as a shock. After all, it's inconceivable for the big studios to require RPC for BD without demanding it of its competitor.

 

This confusing state of HD DVD affairs raises important questions. Why the delay? Is it somehow a ploy to help HD DVD gain early market advantage? Is there something sinister going on behind the scenes? What happens when HD DVD RPC is finally introduced? Will region-encoded movies be compatible with the installed base of players? Will an exemption be made for units sold before a certain date or hardware exchanges or firmware upgrades be offered? Would an exemption or forced upgrade be fair or, if RPC can be enabled through firmware, is the door left wide open to hacking? And, what about HD DVD's region map? Will it be different from BD's? If so, will that add to the confusion or give one format advantage over the other in certain markets? Has anyone bothered to think this through?

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Til Manx og Uderzo: Toshiba HD E1 HD DVD spiller er og vil for alltid forbli sonefri når det gjelder HD DVD - uansett hva DVD forum vedtar senere av evt. inndeling av soner for HD DVD. Dette er bekreftet fra høvding i Toshiba Europe under intervju jeg har lastet ned (podcast).

 

For vanlig DVD er den låst til sone 2, men den kan spille av NTSC titler som er sonefrie - hvilket gir en del folk håp om at det skal bli mulig å gjøre den sonefri for vanlig DVD senere. Men ennå er ikke det mulig.

 

Så - kjøper man 1. generasjon (Amerikanske Toshiba HD A1, XA1) eller 2. generasjons (amerikanske HD A2, XA2 og europeisk HD E1, XE1) spiller fra Toshiba er man future proof når det gjelder HD DVD soner. (Men jeg tror faktisk ikke det kommer en gang).

Lenke til kommentar
Til Manx og Uderzo: Toshiba HD E1 HD DVD spiller er og vil for alltid forbli sonefri når det gjelder HD DVD - uansett hva DVD forum vedtar senere av evt. inndeling av soner for HD DVD. Dette er bekreftet fra høvding i Toshiba Europe under intervju jeg har lastet ned (podcast).

 

Så - kjøper man 1. generasjon (Amerikanske Toshiba HD A1, XA1) eller 2. generasjons (amerikanske HD A2, XA2 og europeisk HD E1, XE1) spiller fra Toshiba er man future proof når det gjelder HD DVD soner. (Men jeg tror faktisk ikke det kommer en gang).

7832585[/snapback]

Glimrende :D

Lenke til kommentar

Kommer til å sikte meg inn på XE1 tenker jeg, liker å betale litt mer for å få noe som holder. Jeg har til dags dato kun hatt en DVD spiller (Sony DVPS-7700) og den virker fremdeles som en drøm og det har ALDRI vært noe tull med den, nesten synd å sette den i andre rekke. Men den har jo levd et langt liv med utallige timer med avspilling til glede for meg :love:

 

dvps7700a.jpg

 

Edit: Feil smiley :)

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Som Dr.Peedee sier, det har blitt sagt klart av høytstående representanter for hovedaktørene innen HD DVD, både i podcasts og i forumtråder, at de spillerne som er solgt som sonefrie vil få lov til å forbli sonefire, og kunne spille alle HD DVD'er. Dette uansett hva som skjer med soner på et seinere tidspunkt (ifølge Microsofts Amir, som deltar ganske flittig som HD DVD-talsmann på AVSforum, har ikke innføring av soner vært vært prioritert i HD DVDs beslutningsgruppe på en stund, heller ikke av filmselskapene, og det er ikke sikkert man innfører regioner).

 

Når det gjelder Toshiba'ene og soner på vanlig DVD har Toshiba ved flere anledninger mer enn antydet at det ved et uhell kunne bli lekket firmware for multiregion, uten at de hadde hatt noe med det å gjøre.

 

Xbox360 + HD DVD-drev:

Er et greit kjøp hvis man allerede har en 360 eller har planer om en/vil ha for spill.

Å kjøpe 360+drev bare for HD DVD er neppe noen vits i, prisen blir ikke langt unna det den billigste Toshibaen (den eneste som har kommet så langt) koster.

Men det er også verdt å huske på at 360 HD DVD-drevet kan kobles til en PC (som er det jeg kommer til å gjøre når jeg kjøper en standaloneren HD DVD-spiller).

Forøvrig, min 360 m/drev støyer mye mindre når den spiller HD DVD'er enn 360'en gjør alene, selv når den bare er i dashbordet. Det varierer sikkert fra spiller til spiller.

Lenke til kommentar
Kommer til å sikte meg inn på XE1 tenker jeg, liker å betale litt mer for å få noe som holder. Jeg har til dags dato kun hatt en DVD spiller (Sony DVPS-7700) og den virker fremdeles som en drøm og det har ALDRI vært noe tull med den, nesten synd å sette den i andre rekke. Men den har jo levd et langt liv med utallige timer med avspilling til glede for meg  :love:

Edit: Feil smiley :)

7835102[/snapback]

Har samme Sony'en selv, men den er i dag reservespiller. Meridian G91'en er ganske mye bedre.

Og HD-XE1'en er den jeg har siktet meg inn på også. Den amerikanske versjonen har i tillegg til å være den beste HD DVD-spilleren også fått skamros for kvaliteten på oppskalert standard DVD.

Lenke til kommentar
Når jeg spiller av DVD på Xbox 360'en her i huset så blir lyden tregere enn bildet (eller motsatt, husker ikke). Har du merket noe av det på HD DVD-spilleren?

7835371[/snapback]

Det hender det er noe lipsynch-problemer på noen typer lydspor på 360'en, men Meridian-oppsettet mitt er fleksibelt nok til at det ikke er noe større problem for her.

Microsoft skal være klar over at det kan være et problem.

Lenke til kommentar
Når det gjelder Toshiba'ene og soner på vanlig DVD har Toshiba ved flere anledninger mer enn antydet at det ved et uhell kunne bli lekket firmware for multiregion, uten at de hadde hatt noe med det å gjøre.

7835220[/snapback]

 

Vi får håpe det :)

 

Har du sett noen dato på når HD-XE1 kommer?

Lenke til kommentar
Vi får håpe det :)

 

Har du sett noen dato på når HD-XE1 kommer?

7835730[/snapback]

Har ikke sett noen norsk dato som har virket sikker, men har sett at 13. februar har vært nevnt av mange forhandlere i England (men det har også vært snakk om at den blir ytterligere utsatt der også).

Lenke til kommentar

HD XE1: MPX.NO har 16. februar nå. Og de har sagt at de blir av de første som får spilleren her i Norge - og jeg tror ikke det bare er bull heller. Jeg har mailet og mast så mye på både de og Toshiba Norge i vinter. Og de har gulpet opp samme informasjon begge to stort sett. Men den har jo vært utsatt flere ganger allerede... så..

 

Når det er sagt så virker min HD E1 helt prikkfritt. Ingen lipsynch problemer eller annet bøll.

Lenke til kommentar

Mine siste HD-DVD-filmer (kjøpt hos Amazon.com):

 

Chronicles of Riddick, The - $23.95

Troy - $19.95

Forbidden Planet - $19.95

Mummy, The - $19.95

Tim Burton's Corpse Bride - $19.95

 

Har ikke sett alle disse ennå, så jeg kan ikke uttale meg om kvaliteten i forhold til DVD.

 

EDIT: Glemte å nevne at jeg bruker Toshiba's HD-E1 spiller sammen med Sony KDL-40W2000 1080p-skjerm. Jeg vil oppgradere til XE1 når den kommer i norske butikker.

Endret av hal9k
Lenke til kommentar

Noen av de nettbutikkene som refereres til i denne tråden der HD DVD filmene kommer til under 200 kr? Tenker da på de nyeste innspilte filmene, Miami Vice o.l.

 

Dvdstrax blir ofte referert til og ser at de har mange fine titler til 199 kr, men da kommer frakt i tillegg og dermed den jæ... 200 kr grensa vel?

Lenke til kommentar
Noen av de nettbutikkene som refereres til i denne tråden der HD DVD filmene kommer til under 200 kr? Tenker da på de nyeste innspilte filmene, Miami Vice o.l.

 

Dvdstrax blir ofte referert til og ser at de har mange fine titler til 199 kr, men da kommer frakt i tillegg og dermed den jæ... 200 kr grensa vel?

7865885[/snapback]

Ikke noe problem. 200 grensa er bare for verdi. Filmene er verdt 199 :)

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
Noen av de nettbutikkene som refereres til i denne tråden der HD DVD filmene kommer til under 200 kr? Tenker da på de nyeste innspilte filmene, Miami Vice o.l.

 

Dvdstrax blir ofte referert til og ser at de har mange fine titler til 199 kr, men da kommer frakt i tillegg og dermed den jæ... 200 kr grensa vel?

7865885[/snapback]

Frakten regnes bare med i fortollingssammenheng hvis selve varen(e) koster over NOK200.

Du kan finne stort sett alle titler under mva-grensa (bortsett fra boks-settene).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...