Gå til innhold

Hva var siste Blu-ray/UHD 4K filmen du kjøpte?


Manx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blu-ray:

Spiderman triologien - 649 kr. @ Expert

 

HD DVD:

The Bourne Identity - 229 kr. @ Expert

649 for Spiderman triologien ? :p Kunne fått den for 449 på VideoNova.

Eventuelt 260,- med personalpris på Expert. :D

 

[/skryte]

Betalte nok ikke fullpris siden jeg er ansatt der, men prisen kan jeg ikke gå ut med. :)

Skjønner ikke hvor du har 260 kr. fra Hewitt... butikkene sitter ikke med mer enn rundt 10% eller noe sånt på hd-formatene. Da har nok butikken du har fått den prisen fra enten feilprist varen eller tatt den imot på feil pris. (får da en minus når fakturen kommer)

Lenke til kommentar

Day After Tomorrow er endelig sendt (etter en forhåndsbestilling i oktober og utsettelse av release) fra DVDStrax, men jeg får den nok ikke før jeg må opp til Setermoen på førstegangstjeneste på tirsdag. :hrm:

 

Fox har virkelig sand i vaginaen sin. Hvorfor sonekode katalogtitler? Det er ingen andre BD-studioer som gjør det. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Prøver igjen i denne tråden:

Finnes det flere versjoner av Alien vs Predator på blu-ray? La inn en bestilling på dvdstrax(149,- + 10,- i frakt). Blar så videre på region b siden og finner denne filmen igjen på side 3 og da til 199,-. Rart nok det men registrerer at denne varer i 101 minutter mens den jeg bestilte varer i 97 minutter. Vet at det er kommet en extended utgave på dvd og trodde at den utgaven var den eneste ugitt på blu-ray.

Lenke til kommentar
Prøver igjen i denne tråden:

Finnes det flere versjoner av Alien vs Predator på blu-ray? La inn en bestilling på dvdstrax(149,- + 10,- i frakt). Blar så videre på region b siden og finner denne filmen igjen på side 3 og da til 199,-. Rart nok det men registrerer at denne varer i 101 minutter mens den jeg bestilte varer i 97 minutter. Vet at det er kommet en extended utgave på dvd og trodde at den utgaven var den eneste ugitt på blu-ray.

Uten at jeg gidder finne fram info om akkurat denne tittelen er det beklageligvis slik at det fremdeles er (alt for) vanlig at spilletider på euro-utgivelser i HD bare er kopiert fra PAL-utgivelsen (enten fra utgivers side, eller på selve butikkens nettside), og derfor oppgis med 4% for kort spilletid (film er normalt ~24 bilder/sekund, PAL er 25, vanligvis speeder man bare opp filmen fra 24>25fps ved overføring til PAL). Siden kino/HD-spilletid 101 minutter X24/25 er tilnærmet 97 minutter (96,96) tror jeg du kan regne med at det er det som har skjedd her.

Lenke til kommentar
Prøver igjen i denne tråden:

Finnes det flere versjoner av Alien vs Predator på blu-ray? La inn en bestilling på dvdstrax(149,- + 10,- i frakt). Blar så videre på region b siden og finner denne filmen igjen på side 3 og da til 199,-. Rart nok det men registrerer at denne varer i 101 minutter mens den jeg bestilte varer i 97 minutter. Vet at det er kommet en extended utgave på dvd og trodde at den utgaven var den eneste ugitt på blu-ray.

Uten at jeg gidder finne fram info om akkurat denne tittelen er det beklageligvis slik at det fremdeles er (alt for) vanlig at spilletider på euro-utgivelser i HD bare er kopiert fra PAL-utgivelsen (enten fra utgivers side, eller på selve butikkens nettside), og derfor oppgis med 4% for kort spilletid (film er normalt ~24 bilder/sekund, PAL er 25, vanligvis speeder man bare opp filmen fra 24>25fps ved overføring til PAL). Siden kino/HD-spilletid 101 minutter X24/25 er tilnærmet 97 minutter (96,96) tror jeg du kan regne med at det er det som har skjedd her.

101 her. 24.

Lenke til kommentar
Den riktige måten å ordne opp i Amazons feilmerking på disse BOGOF-pakkene er å sende en epost til postfortollinga (privatfortolling at posten.no) når du har mottatt meldeseddel/fortollingsoppkrav med referansenummeret/postoppkravsnummer, og legge ved kopi av epost eller screencap fra bestilling/konto @Amazon der du påpeker at det er et 'kjøp to, betal for en'-salg som er feilaktig merket full pris. Postfortollinga sender da ny 0-faktura til hentekontoret, så du kan hente pakka etter en dag eller (helst) to.

Dette er den mest smidige og minst belastedne måten å gjøre det på, både for deg som sluttbruker (gjøres det på denne måten er det ren rutine for Postfortollinga, og du slipper å krangle), og for ditt lokale postkontor og Posten (mye mer arbeid å rydde opp når beløpet allerede er innbetalt. Husk at Posten ikke kan lastes for at Amazon feilmerker pakkene sine (og ikke vil gjøre noe med det tross påtrykk fra ganske mange kunder rundt i verden med tollregler tilsvarende de norske), de har faktisk hjemmel til å kreve inn selve fortollingsgebyret uannsett når pakka er klart merket over mva-grensa).

 

Gjorde som nevnt her på søndag, men har ikke fått noe svar på min epost. Er det lang behandlingstid? Har de for vane å ikke svare på eposter? Er rett før jeg ringer, men om det er unødvendig sparer jeg gjerne meg for den bøtteballetten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...