Gå til innhold

Kjøpte elektronisk lisens, fikk ukomplett email!


Anbefalte innlegg

Argh! Etter å ha sett meg møkklei av å til stadighet finne nye veier å gå utenom Windows Genuine Advantage, gikk jeg like greit til innkjøp av en elektronisk nøkkel. Kom på litt over 900 kr. Summen er betalt og nøkkelen skulle komme pr. epost.

 

Mailen kom etter et par dager, men fullstendig demontert. Dette er hva den inneholdt:

 

**********************************Please keep this e-mail for your records.**********************************Microsoft has received your order, and your order has now been shipped.Per your order, here is your new 25-character Product Key. PLEASE NOTE THAT ONCE YOU ACTIVATE THE PRODUCT KEY, YOU CANNOT CANCEL THE PRODUCT KEY OR GET A REFUND FOR THE PRODUCT KEY, UNLESS LOCAL LAW PROVIDES OTHERWISE.Please print a copy of this product key for your record. You will be asked for your product key in the future if you request Windows product support.To convert your counterfeit Windows XP software to a genuine copy of Windows XP using the new Product Key, you will need to download and run the Windows Product Key Update Tool on the same computer you used to purchase the electronic license for Windows XP. Please visit http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=45668 to download the Windows Product Key Update Tool.  The Windows Product Key Update tool will guide you through the conversion process, an

 

Den så NØYAKTIG slik ut, uten mellomrom, avsnitt og kutta rett etter "an". Jeg sendte så en forespørsel pr epost om jeg kunne få nøkkelen tilsendt på ny, men det var visst ikke mulig (!!). Beløpet er trukket fra min konto.

 

Emailen ble mottatt i Outlook Express, som man burde tro ville være kompatibel med info sendt ut fra... ja.. Microsoft, lol.

 

Noen glupe forslag til hva som kan gjøres? Eller har jeg akkurat svidd av 1000-lappen på en Win CD med nøkkel jeg ikke får brukt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser du ikke hva som står der? Du må laste ned Windows Product Key Update Tool, kjøre det på PC'n din, så oppdateres Windows til gyldig key. Det er ikke noe serienummer du skal skrive inn selv noensteds. Den bare oppgraderer installasjonen din til Genuine.

 

Står vel noe i vilkårene om hva keyen gjelder? De sender ikke gyldige produkt-keys direkte over email, det er alt for usikkert siden email ikke krypteres.

 

Dere går jo helt av skaftet uten å tenke dere om.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Nei han mangler fremdeles en produckt key, resten av mailen er borte ser du vel.

 

Greit nok, mailen sier han må laste ned Windows Product Key Update Tool, men det er kun for å få lagt inn den nye nøkkelen, dermed sitter han i saksa siden han ikke har mottatt resten av mailen med nøkkelen.

 

Men nå er jeg ute å tror her, prøv å laste ned verktøyet på maskina det gjelder, kan godt hende du slipper med en tlf til MS

Lenke til kommentar

Kan aldri falle meg inn at Microsoft sender ut produktnøkler på email. Ingenting er mindre sikkert enn mail. Det sendes helt ukryptert over nettet, og nøkkelen kan snappes opp hvor som helst. Vil jo tro han får nøkkelen når han kjører denne update tool-greia. Noe annet ville vært latterlig.

Lenke til kommentar

Stort sett all elektronisk kjøp av programware, kommer key i e-mail. Selv fra MS.

 

Og til han over som synes vi maser for å ikke være helt med, burde hele gå å lære seg hvordan denne overgangen funker. Det er kun et program for å omgjøre den til en lolig versjon. Key må en fortsatt taste inn.

 

Som dere nå ser, å være lovlig MS kunde, det er IKKE LETT!

Lenke til kommentar
Ser du ikke hva som står der? Du må laste ned Windows Product Key Update Tool, kjøre det på PC'n din, så oppdateres Windows til gyldig key. Det er ikke noe serienummer du skal skrive inn selv noensteds. Den bare oppgraderer installasjonen din til Genuine.

 

Står vel noe i vilkårene om hva keyen gjelder? De sender ikke gyldige produkt-keys direkte over email, det er alt for usikkert siden email ikke krypteres.

 

Dere går jo helt av skaftet uten å tenke dere om.

7532831[/snapback]

Helt feil. Jeg har prøvd. Og den laster ned et verktøy som installerer en gyldig nøkkel på PC'en min. Det forutsetter at jeg skriver inn nøkkelen som skulle ha vært vedlagt mailen jeg hadde i mitt første innlegg.

 

Se selv: http://www.microsoft.com/genuine/selfhelp/...structions.aspx

 

Men nok om det. Ringte MS-support idag og ble satt over til noen litt mer service-innstilt . Hun skulle etterspørre ny nøkkel til meg manuelt og sende denne i mårra. Vi ser hvordan det går.

 

Ganske ironisk at jeg må streve så mye for å få en lovlig, lisensiert Win-versjon til å virke, ikke sant? :)

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...