Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pokemon Black og White er stort sett identiske. Det er bare kosmetiske forskjeller som skiller versjonene fra hverandre. Det er altså ikke to forskjellige spill.

Poenget er at de blir solgt separat. Altså, hardcore Pokémon-fans kjøper begge, og dermed har "spillet" solgt mer. Synes det blir litt dumt at spillene blir oppført som ett spill...

Lenke til kommentar

Nå har vel Playstation tradisjonelt sett solgt godt i Japan da, bare PS3 som fikk en noe treg start :)

 

Japan og Norge er ganske like sånn sett. Befolkningen kjøper playstation blindt selv om den koster dobbelt så mye som xbox.

 

PS3 vs 360 i Norge ligger vel nå på rundt 70%/30% i antall solgte maskiner.

Lenke til kommentar

Nå har vel Playstation tradisjonelt sett solgt godt i Japan da, bare PS3 som fikk en noe treg start :)

 

Japan og Norge er ganske like sånn sett. Befolkningen kjøper playstation blindt selv om den koster dobbelt så mye som xbox.

 

PS3 vs 360 i Norge ligger vel nå på rundt 70%/30% i antall solgte maskiner.

 

Enda verre i Japan.

 

PS3 | 20.694 | 21.096 | 1.058.884 | 5.560.251 |

360 | 2.599 | 5.804 | 161.967 | 1.371.639 |

 

Det tilsvarer vel omtrent 75%/25%

Lenke til kommentar

Helt sykt hvor mange fanboys det finnes i verden!

 

Dette stemmer ikke med Japan, da grunnen til lite XBOX salg der at jo nettopp at den lages av amerikanere.

Wii har solgt 2x så mye som PS3 der.

 

Dog Japan er bakovervendt land uansett da, det er håndheldte som gjelder der.

Lenke til kommentar

Var jo selvfølgelig ikke seriøst. Er bare lei av disse ,ps3 selger mer i norge enn xbox 360, ergo kjøper folk i blinde, påstandene til en del brukere her.

 

Selfølgelig selger PS3 bedre kun fordi nordmenn er flasket opp med playstation.

 

Hvis ikke så hadde ps3 solgt bedre enn 360 i England også, men det gjør den ikke.

 

Fordi playstation var aldri så dominerende der som her. Pluss at engelskmenn er ikke så vanedyr som vi er og er mer åpne for å prøve noe nytt.

Lenke til kommentar

Nordmenn er kjent for å kjøpe kvalitet, derfor kjøper de PS3. Face it, Microsoft har hatt problemer med konsollene når det gjelder pålitelighet (ihvertfall tidligere).

 

Kvalitet som grandiosa og DDE. Rai rai!

 

Du er bare nok en playstation fanboy. Xbox var mye mer solid enn ps2. PS2 rant jo over med problemer, hvorfor valgte ikke nordmennn xbox da?

 

Ikke svar, viser bare hvor teit fanboy argumentet ditt er.

Lenke til kommentar

Nordmenn er kjent for å kjøpe kvalitet, derfor kjøper de PS3. Face it, Microsoft har hatt problemer med konsollene når det gjelder pålitelighet (ihvertfall tidligere).

 

Kvalitet som grandiosa og DDE. Rai rai!

 

Du er bare nok en playstation fanboy. Xbox var mye mer solid enn ps2. PS2 rant jo over med problemer, hvorfor valgte ikke nordmennn xbox da?

 

Ikke svar, viser bare hvor teit fanboy argumentet ditt er.

 

Kanskje fordi ps2 hadde flere års forsprang og ett vanvittig spillbibliotek?

Lenke til kommentar

Kanskje fordi ps2 hadde flere års forsprang og ett vanvittig spillbibliotek?

 

Samme som 360'en har nå det.

 

PS2 hadde vell en ganske annen posisjon ved slipp av xbox enn xbox360 hadde ved slipp av PS3. Ps2 fylte vell også, om jeg ikke husker feil, ett marked som ikke var like fylt som det denne generasjonens konsoller måtte kjempe seg inn på. Xbox 360 måtte slåss mot PS2 som fortsatt var dominerende i norske hjem.

Lenke til kommentar

At vi i Norge er kjøpesterke kan være en mulig årsak. PS3en har kostet betydelig mer enn Xbox 360 i mesteparten av sin tid på markedet. Det kan hende at mange har trodd på en slags illusjon der PS3 er bedre enn Xbox 360 siden den koster mer. Når de skulle velge konsoll har de gått for det de oppfattet som det "beste" alternativet, utelukkende basert på pris innblandet litt Sony-propaganda.

Av de i min nærmeste omgangskrets som er spillinteressert så er de fleste godt oppdaterte på ting relatert til elektronikk, har en high-end PC, og mange av dem jobber i IT-bransjen. Mange har også hatt PS2 tidligere, men samtlige sverger til 360.

Lenke til kommentar

For min del så gikk xbox360en ut da den tok kvelden. Gaddplutselig bryter sammen, ett minimum av pålitelighet burde man kunne forvente. Når man ikke har fri til å sitte med spill så ofte er det jo ekstra dumt å plutselig måtte vente flere uker på ny maskin. Men regner med de har lært og ikke gjør samme feilen i neste generasjon.

Lenke til kommentar

En av mine 360er tok kveld, jeg ringte til MS, fikk en eske på døra og var uten konsoll i totalt 8 dager. Det kostet meg ikke en krone og jeg trengte ikke dra på posthuset engang. Det er sannsynligvis den beste sluttbrukerservicen noensinne for et elektronikkprodukt solgt i Norge. Spillmedia lagde tilogmed saker på hvor bra servicen var når det først gikk galt med konsollen. Så spørs det, skal man tilgi MS for å ha gitt ut et produkt som ikke var stabilt nok over tid, når de gjør en så formidabel innsats for å rette opp i det? For meg er svaret ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...