Gå til innhold

Ny WR? med Abit AB9 Pro-531fsb@3717Mhz


Anbefalte innlegg

Er dette fsb WR på dette kortet?

 

Det høyeste jeg vet om er Johnny_Bravo på XS forum med 525fsb med Phase SS på nb

 

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=147501

 

Jeg snakker om fsb ikke klokk,jeg har jo bare en liten hissig Allendale E6300 :cool:

 

Av hva jeg vet så er dette den høyeste valide fsb på dette "møkka" kortet :)

 

Vis noen vet så gi meg beskjed,forde jeg er usikker,hvis det ikke er det så er det jo en pen klokk iallefall :D

 

Nå litt superpi :thumbup:

 

cpu_3682.bmp

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ser veldig bra ut - jeg som trodde det var bra av meg å få E6600 opp i 3.69GHz, du klarer nesten det samme med E6300 :p

7522926[/snapback]

 

...hehe.. jeg visste at E6300 var god for 3,6Ghz men at Abiten henger med ennå er vel det som er bra her,men klokken er jo fin da :p

 

Tror det er litt mer igjen også,vi får se :)

 

Vet jo ikke hvem som kneler først Abiten eller E6300,who knows...

Lenke til kommentar
Såvidt meg bekjent er det ikke WR, WRen ligger på en del MHz høyere. Skal se om jeg finner url.

7530662[/snapback]

 

Ja,finn den. Jeg har kun spurt litt rundt på xs og forum abit-usa.

Skulle vært morro og vite,er så utrolig lite info rund omkring om Abit AB9 Pro.

Og det hadde vært litt rart med denne "hobby" klokkinga mi :!:

Lenke til kommentar
Hehe :) Det er utvilsomt en meget bra klokk. Du mangler nå bare 2% på å nå 100% ;)

 

Du må få deg noe heftigere kjøling, hadde vært artig å se om det hjalp.

7530815[/snapback]

 

....bare kong vinter kunne gi oss et par kalde så er det i box :cool:

Boota inn på 532 i stad,men fikk ikke validert den før bsod :hmm:

 

Den kommer har jeg på følelsen av,kan jo ikke gi meg nå :!:

Lenke til kommentar
Men kong vinter klarer ikke -50 osv ;)

7530863[/snapback]

..I know :(

men blir det en 15-20 kalde tror jeg det er muligheter i alle fall,er kjølinga på nb det går på nå.

Og jeg har kun en gammel AC nb kjøler,den er modda-frest ut og satt på 1/2" nippler,men skulle karnsje kjøpe en heftigere en...hm...

Skrudde vmch helt til 1,84v i dag og det var på håret........ scary :!:

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

@aspstein,jeg trenger usb,for når pcn står i garagen må jeg bruke Ice for å komme meg på nett for å validere,hadde vært veldig kjekt om det gikk å bare save cpuz-ver.fila,klokke ned ta med pc`n inn og koble meg på for så å validere cpuz.

 

Har disabla det meste,men det som er tingen er at bare jeg forer på med nok vmch så går det bra.

 

Og for de siste mhz skulle jeg absolutt ha hatt no simpel software som "set-fsb" eller "clockGen"....

Men desverre,det finnes ingen støtte for PLL til Abit AB9 Pro,Uansett gjør jeg all min overklokking fra bios...always has , always will...

 

Har prøvd med clockgen,for selv å redigere pll,men jeg får ikke engang option for sette den selv....leser ikke,ser kun "tallskivene" uten tekst.

 

Har noen noen gode råd tar jeg imot med stor takk,

 

Har som dere ser 1FSB igjen til 100%...hehe...

men den ville ikke på liv eller død i går,holdt på å drepe hk med vmch-1,9!!

 

Men det kommer på den ene eller andre måten håper jeg ;)

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
@aspstein,jeg trenger usb,for når pcn står i garagen må jeg bruke Ice for å komme meg på nett for å validere,hadde vært veldig kjekt om det gikk å bare save cpuz-ver.fila,klokke ned ta med pc`n inn og koble meg på for så å validere cpuz.

Funker jo fint det, det er ivertfall slik jeg alltid har gjort det.

 

Og for de siste mhz skulle jeg absolutt ha hatt no simpel software som "set-fsb" eller "clockGen"....

Men desverre,det finnes ingen støtte for PLL til Abit AB9 Pro,Uansett gjør jeg all min overklokking fra bios...always has , always will...

Skal se om jeg kan finne om det finnes en pll som kan fungere til det kortet når jeg kommer hjem.

 

Abit uGuru funker vel uansett (bare ikke brukd en versjonen som ligger på cden)

Endret av aspstein
Lenke til kommentar

@aspstein,mener du jeg kan klokke som en idiot i garagen min,save cpuz.cvf fila. Så klokke ned,ta med pcn inn og så gå på nett og validere den fila jeg lagra?

 

Hvis så er tilfelle har jeg misforstått dette,trodde man måtte ha den klokken når man verifiserte cpuz!

...hehe...me moron ;)

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
@aspstein,mener du jeg kan klokke som en idiot i garagen min,save cpuz.cvf fila. Så klokke ned,ta med pcn inn og så gå på nett og validere den fila jeg lagra?

 

Hvis så er tilfelle har jeg misforstått dette,trodde man måtte ha den klokken når man verifiserte cpuz!

...hehe...me moron ;)

7536395[/snapback]

haha sef går det ann :D

 

Du lagrer filen på disken, klokker ned CPU. Overfører filen til usb stick eller hva det måtte være og så tar du den over i en annen maskin og laster den opp til databasen ;)

Lenke til kommentar
@aspstein,mener du jeg kan klokke som en idiot i garagen min,save cpuz.cvf fila. Så klokke ned,ta med pcn inn og så gå på nett og validere den fila jeg lagra?

 

Hvis så er tilfelle har jeg misforstått dette,trodde man måtte ha den klokken når man verifiserte cpuz!

...hehe...me moron ;)

7536395[/snapback]

haha sef går det ann :D

 

Du lagrer filen på disken, klokker ned CPU. Overfører filen til usb stick eller hva det måtte være og så tar du den over i en annen maskin og laster den opp til databasen ;)

7537213[/snapback]

 

 

..hehe,man lærer så lenge man lever :!:

Og da blir det karnsje lettere neste gang jeg skal validere en klokk....

Jeg hadde nemlig en nyinstallasjon av windows i går når jeg satt PB,ble da litt desperat etter jeg hadde lagra .cvf fila,fant da ut at jeg måtte legge inn Antivirus og Ice på 3717mhz overklokken,det gikk jo rimelig raskt når jeg endelig fant cd`ne.

Men Avg antivirusen ble ikke riktig lagt inn så den funka ikke,noe jeg da ga blanke i

Har reinstallert i dag og nå er allt bra.

Tror det hadde vært et syn å se meg i går med ny PB og vmch på 1,9v!! klar til å brenne opp nb når som helst,rimelig stressa og løp rundt for å finne de riktige cd`ne...hehe.... :!:

 

Litt stabil var jo den klokken da,fikk lagt delvis inn AVG og Ice :whistle:

 

Trenger bare en pll til clockgen så tror jeg karnsje jeg klarer å skvise ut noen extra mhz neste gang.......

 

Takker nå kan jeg ta det litt roligere neste gang,glad det var så kaldt i går

Lenke til kommentar
..hehe,man lærer så lenge man lever  :!:

Og da blir det karnsje lettere neste gang jeg skal validere en klokk....

Jeg hadde nemlig en nyinstallasjon av windows i går når jeg satt PB,ble da litt desperat etter jeg hadde lagra .cvf fila,fant da ut at jeg måtte legge inn Antivirus og Ice på 3717mhz overklokken,det gikk jo rimelig raskt når jeg endelig fant cd`ne.

Men Avg antivirusen ble ikke riktig lagt inn så den funka ikke,noe jeg da ga blanke i

Har reinstallert i dag og nå er allt bra.

Tror det hadde vært et syn å se meg i går med ny PB og vmch på 1,9v!! klar til å brenne opp nb når som helst,rimelig stressa og løp rundt for å finne de riktige cd`ne...hehe.... :!:

 

Litt stabil var jo den klokken da,fikk lagt delvis inn AVG og Ice  :whistle:

 

Trenger bare en pll til clockgen så tror jeg karnsje jeg klarer å skvise ut noen extra mhz neste gang.......

 

Takker nå kan jeg ta det litt roligere neste gang,glad det var så kaldt i går

7538041[/snapback]

 

Men har du prøvd å deaktivere ene coren til CPU?

 

Klarer du forresten å sette opp vfsb på AB9 kortet?

 

Jeg har også sett noen på XS som har klart å disable L2 cache i windows, noen har peil på hvordan det går?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...