Gå til innhold

Ny WR? med Abit AB9 Pro-531fsb@3717Mhz


Anbefalte innlegg

Det er ikke så mange muligheter med voltinstillinger,her er et bilde av det du kan stille. Og vmch er feil,jeg har voltmodd og virkelig volt er 1,64 lest med multimeter.

 

th_REC001.jpg

 

Og deaktivere den ene coren vet jeg ikke åssen man gjør,men jeg skal ta en tur på xs,tror jeg har sett noe der.

 

vfsb?...ikke på dette kortet,men er noe som heter ichio,kan stilles fra 1,5 til 1,7 i 0,5v step. Jeg bruker å la den stå på 1,6-1,65,har ikke funnet at det er bedre å gi verken mer eller mindre enn 1,6. Det gjelder andre også,Johnny_Bravo brukte 1,6 tror jeg....

 

Jeg tror kompisen din oysfaerg har vært borti dette "møkkakortet" etter hva jeg forstår likte han det ikke.... :!:

 

Jeg har også lagt ut et spml om pll til dette kortet på xs,men ikke noe respons,sannheten er at det ikke er så mange som gidder å kjøpe dette,folk kjøper heller Asus P5B eller Gigabyte hvis de skal klokke.

 

Men jeg har brukt allt for mye tid på dette kortet,har da også gitt litt resultater.

Johnny_Bravo brukte en SS på nb,kjølt ned til -60`c load :dribble: ...

Men han klarte ikke mer enn 525max fsb........host,host :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke så mange muligheter med voltinstillinger,her er et bilde av det du kan stille. Og vmch er feil,jeg har voltmodd og virkelig volt er 1,64 lest med multimeter.

 

Og deaktivere den ene coren vet jeg ikke åssen man gjør,men jeg skal ta en tur på xs,tror jeg har sett noe der.

 

vfsb?...ikke på dette kortet,men er noe som heter ichio,kan stilles fra 1,5 til 1,7 i 0,5v step. Jeg bruker å la den stå på 1,6-1,65,har ikke funnet at det er bedre å gi verken mer eller mindre enn 1,6. Det gjelder andre også,Johnny_Bravo brukte 1,6 tror jeg....

 

Jeg tror kompisen din oysfaerg har vært borti dette "møkkakortet" etter hva jeg forstår likte han det ikke.... :!:

 

Jeg har også lagt ut et spml om pll til dette kortet på xs,men ikke noe respons,sannheten er at det ikke er så mange som gidder å kjøpe dette,folk kjøper heller Asus P5B eller Gigabyte hvis de skal klokke.

 

Men jeg har brukt allt for mye tid på dette kortet,har da også gitt litt resultater.

Johnny_Bravo brukte en SS på nb,kjølt ned til -60`c load  :dribble: ...

Men han klarte ikke mer enn 525max fsb........host,host  :whistle:

7539204[/snapback]

Ene kjernen kan du disable med å forrandre ACPI multiprosessor driveren i device manager, men det innebærer jo reinstallasjon hvis du skal aktivere den igjen.

 

Jeg og oysfaerg testet kortet ja og var ikke videre imponert, men det var rett etter det kom ut og biosutvalget var vel ca. lite.

 

pll kan du prøve CY28346, får sikkert feil avlesning, men den vil kanskje fungere skulle jeg tro.

 

Men jeg ville prøvd å kjøre med en minnebrikke og sett om det gjorde noe utslag.

 

Ellers har jeg sett endel som har vært heldige med å bruke pci skjermkort og så høyne pcie frekvensen mye. Det har skaffet dem noen ekstra mhz.

 

vfsb burde det kanskje være en mod du kunne tatt for å høyne den litt :hmm:

 

Angående ichio så er det sannsynligvis southbridge kan jeg tenke meg. Der kunne du også prøvd å kjøre høyeste volt og kanskje med en ny ribbe for å kjøle litt, den pleier å bli ganske varm med mye volt.

 

Lykke til :thumbup:

Endret av aspstein
Lenke til kommentar

...hm,ja kan prøve det du nevner,og jeg har liggenes ei gammelt mmx nvidia pcikort,kaste ut Msi 7900gto kortet...

 

Anngående kjøling tror jeg at det er så bra den kan være for øyeblikket,tok et bilde av åssen det ser ut når den står i bua. -minusgrader og denne 30cm vifta som det er rimelig fart i blåser kald luft inn i hele pc`n.

 

th_Preperingfansforsubzero.jpg

 

 

Men nå er det for varmt,skal forbrede meg litt så jeg er klar når kulda setter inn :cool:

 

Tusen takk for svar og gode tips :)

 

Edit: ICHIO=south bridge,riktig gjetta.......

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

Det er ikke trangt,ser bare slik ut,men vannkjølinga tar plass.

Er forøvrig et Lian Li 6277B :love:

 

...og nei har kun prøvd 1,9v på chipset. Vet ikke om noen andre som har fora på så mye,jeg justerte til 1,92v men da ble det "flickering" på skjermen min.

MEN behøver ikke å være vmch som lagde det.

Kan prøve 2,0v,skal uansett kjøpe meg et Asus Commando til E6600 (L628B) min.

Går inn og gjør en test nå,er bare -3`c ute men,men........ :cool:

 

...ut i garagen for test :ph34r: ........

Lenke til kommentar
CPU vtt voltage er nok vfsb. DEn kan du godt kjøre på 1,45 hvis den får så høyt.

7544895[/snapback]

 

 

Den går det ikke å stille,det er kun en fast verdi....

Men skal fore på med mer vmch,men vet jo ikke hvor mye min E6300@L627A rev.B2 tåler heller,men trenger ikke mer enn 1,55v for dette,muligens ikke så mye heller. Jeg fora på litt ekstra for å være sikker :D

Lenke til kommentar
Med vann så tror jeg ikke du trenger å være redd før vcore nærmer seg 1,65+

 

Bare følg med på tempen. Noen CPUer liker bedre lav temp enn veldig høy vcore.

7545079[/snapback]

 

 

Vil ikke fore på med vcore,E6300 skal selges,så du vet :roll:

Men tempen er veldig god.

Har fått tak i en E6600@L628B som skal tynes,tar også og bestiller et Asus Commando når det kommer i januar/Februar en gang,det kortet skal visst kose seg på fsb550+

DET kan bli spennende

Lenke til kommentar
Vil ikke fore på med vcore,E6300 skal selges,så du vet  :roll:

Men tempen er veldig god.

Har fått tak i en E6600@L628B som skal tynes,tar også og bestiller et Asus Commando når det kommer i januar/Februar en gang,det kortet skal visst kose seg på fsb550+

DET kan bli spennende

7545126[/snapback]

 

Hehe ja men litt mer vcore skader ikke. Jeg har enda ikke drept en eneste C2D CPU og jeg har kjørt sikkert snart 10 stykker på 1,6v på luft så det burde gå greit.

 

E6600 628B har både jeg og oysfaerg og de er helt rå. Begge to gjør 4,3 helt stabilt på fase. Og ca. 4,6 stabilt på tørris. Skal du lenger så er du avhengig av et godt hovedkort.

Lenke til kommentar
Fikk ikke fulgt med i går så da må jeg gratulere så meget nå! Veldig bra klokk det der.

Fikk just hentelapp om pakke fra ELFA. Det kan jo bare bety motstander!!

7552447[/snapback]

 

...takker,min første valide 100% overclock.

 

@aspstein,jeg vet at hk er brems her nå,jeg har ikke noe annet for øyeblikket.

Hvis du har lyst å teste E6300 min på tørris bare si ifra,jeg tror det er noe mhz igjen. Og jeg har en 6600 som skal plages snart.

 

Har du lyst/tid så inbox meg adressa di og jeg sender`n med posten...

Lenke til kommentar
Er dette fsb WR på dette kortet?

 

Det høyeste jeg vet om er Johnny_Bravo på XS forum med 525fsb med Phase SS på nb

 

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=147501

 

Jeg snakker om fsb ikke klokk,jeg har jo bare en liten hissig Allendale E6300  :cool:

 

Av hva jeg vet så er dette den høyeste valide fsb på dette "møkka" kortet  :)

 

Vis noen vet så gi meg beskjed,forde jeg er usikker,hvis det ikke er det så er det jo en pen klokk iallefall  :D

 

Nå litt superpi  :thumbup:

 

cpu_3682.bmp

7522888[/snapback]

 

 

Veldig bra resultat det der ;) dessverre mener jeg at jeg har sett CPU valideringer med den CPUen på rundt 550 FSB, men det er noe jeg bare mener å huske ;) stor sjangs for at jeg har feil. Hva slags kjøling har du?

Lenke til kommentar
...takker,min første valide 100% overclock.

 

@aspstein,jeg vet at hk er brems her nå,jeg har ikke noe annet for øyeblikket.

Hvis du har lyst å teste E6300 min på tørris bare si ifra,jeg tror det er noe mhz igjen. Og jeg har en 6600 som skal plages snart.

 

Har du lyst/tid så inbox meg adressa di og jeg sender`n med posten...

7561901[/snapback]

 

Hehe det kunne vært veldig interessant, men jeg må finne maxfsb på kortet mitt først da.

 

Dessuten har jeg så mye hw som må testes her at jeg begynner å slite med å få tid til alt.

 

Oysfaerg reiste til sin svigermor for å feire jul og da kom han bort med hele riggen sin til meg :love: Var ikke noen vits at det lå hjemme uten å bli brukt mente han. Jeg kunne ikke vært mer enig :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...