Gå til innhold

Ny WR? med Abit AB9 Pro-531fsb@3717Mhz


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Veldig bra resultat det der ;) dessverre mener jeg at jeg har sett CPU valideringer med den CPUen på rundt 550 FSB, men det er noe jeg bare mener å huske ;) stor sjangs for at jeg har feil. Hva slags kjøling har du?

7562443[/snapback]

 

Jeg vet at det er fler med bedre klokk på E6300,så en her i sted på et kinesisk nettsted,tror det er E6300WR,hele 4400Mhz!

Godt over 600fsb..... :dribble:

 

Det jeg er stolt av er Abitkortet mitt,de har virkelig slitt for å komme over 500+ fsb og jeg tror karnsje min 533fsb på AB9 Pro er blandt de aller høyeste på det kortet.

 

E6300 min vil mer,det vet jeg men må ha meg bedre hk,orker ikke å jobbe mer med abiten enn det jeg har gjort. Har brukt allt for mye tid på det. Jeg vet det finnes hk som rimelig greit skal klare 550+ fsb med litt tweak og mods.

 

Hadde også solgt E6300 min,men salget er kansellert! Jeg er litt sur på kjøpren for å si det mildt,så jeg beholder den istedenfor.... Like greit,kan fortsatt ha mye morro med det,primer den nå på jentenes maskin her 1,28vcore 3,2Ghz :thumbup:

 

@MagnaHead.....takker,C2D er morro :cool:

 

EDIT: jeg er vannkjølt,har ei gammal modda AC blokk på nb

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

......nå er det jul,ikke no serlig tid til klokking,men priming går,det er familievennelig :!:

....og nå har min lille E6300 stått på i 2 timer @3,3Ghz. 1,2850 vcore! orthos :cool:

Poste et bilde når/hvis hun klarer 8timer.

 

Edit: 4t 20min på 3,2Ghz 1,2850vcore var ikke no problem.

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

Nassuz: Gratz med meget bra resultater :)

 

Da det blir travelt med litt flytting over jul, blir det nok en stund før dere får se noe særlig til resultater fra min side, men jeg har diverse som skal testes;

 

QX6700, Striker Extreme på vei (EVGA-kort har jeg også da), diverse C3-brikker, Titanium Alpha VX2-brikker osv, 2 8800GTX-kort og litt til :)

 

Aspstein: Har du prøvd det jeg kom bort med enda eller?

 

Nassuz: Den ene E6300 jeg hadde gjorde 3GHz på 1.1V uten problem :)

Lenke til kommentar
Neste oppgave:

 

Hvor lav vcore kan du kjøre CPUen på stock hastighet?

 

Tenkte jeg skulle teste det på min 6600 i romjulen....

7565405[/snapback]

 

Får ikke stillt lavere enn 1,3250v i bios,det er virkelig 1,2850 lest med multimeter.

Undervolting......

Må ta en vcore-mod hvis jeg skal stille lavere,karnsje jeg gjør det,skal allikevel ta en vdimm-mod......2 fluer i en smekk :)

 

Hørte også med Shamino på vr-forum,han visste ikke om noen høyere fsb på AB9 Pro....Hail :cool: ...hehe..

Lenke til kommentar

@oysfaerg,skal ta den vcoremodden også så får vi se,Orthos 4timer+ i dag 3,2Ghz

ok,nå kjører den på samme volt 1,2850vcore 3,3Ghz.......

 

Ser bra ut,skal få stå over natta,håper jeg ikke våkner av beep-beep......

 

Det er en L627A rev.B2

 

Tror cpun er ok,det er chipsettet som trenger seriøs kjøling på Abiten....

Hver gang jeg har fått kjølt den nok ned har det funka fett.....

 

Men,stabilitet eller priming over 500fsb kan jeg glemme enn så lenge...

Lenke til kommentar
Nassuz: Gratz med meget bra resultater :)

 

Da det blir travelt med litt flytting over jul, blir det nok en stund før dere får se noe særlig til resultater fra min side, men jeg har diverse som skal testes;

 

QX6700, Striker Extreme på vei (EVGA-kort har jeg også da), diverse C3-brikker, Titanium Alpha VX2-brikker osv, 2 8800GTX-kort og litt til :)

 

Aspstein: Har du prøvd det jeg kom bort med enda eller?

 

Nassuz: Den ene E6300 jeg hadde gjorde 3GHz på 1.1V uten problem :)

7565569[/snapback]

 

Får du alt dette gratis eller? for det er jo store summer penger det er snakk om når man diskuterer dine hw komponenter :p

Lenke til kommentar
L627B er betraktelig kaldere enn L628B og senere, så du er heldig der.

Send meg gjerne en PM hvis det er noe, er som sagt hos svigers, så jeg er ikke online til enhver tid.

 

(PS! Endre sig. fra 5 til 4 linjer, jfr. retningslinjene)

7565731[/snapback]

 

...done...

Farzken,3t 47min fail Orthos på 3,3Ghz........ :(

Da får jeg prøve et sted mellom 3,2 og 3,3.

3,2 gikk fint i over 4t+ på 1,2850vcore

 

Skal ta og høyne vmch med 0,1v så lar jeg den stå og surre en gang til...

Noe jeg har merket er at E6300 er varmere enn ex. 6600 serlig når jeg gir de mye fsb......

Lav multi+høy fsb = varmt

 

Takker for tilbudet,jeg sender pm :) ...in case,,

 

Her er et bilde av priming orthos 1,2850vcore 3,2Ghz.

Målte vcore mens orthos gikk,1,2790-1,2850vcore sånn cirka.

 

th_priming32-12850.jpg

 

Nå høyna jeg vmch til 1,47v og starta på nytt,samme vcore 3,3Ghz....får stå over natta..

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

.....update....

Nope,Orthos gikk bare 2t 11min på 3,3Ghz denne gangen.

Våkna av beep-beep-beep........

 

Skal prøve å se om ikke 3,275Ghz går bedre på samme vcore,må bare komme meg opp av sofaen,den julefrokosten gjorde meg så trøtt a gitt :!:

 

God Jul......

 

EDIT:rettet til 3,275Ghz

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Neida gutter,på det siste forsøket mitt sa jeg til kjerringa at jeg ville være alene på soverummet våres litt,så tok jeg på meg thermodressen og låste meg inne.

 

Kona er en engel og lar meg få herje som jeg vill :!:

 

Jeg er kun vannkjølt,bytter vannblokker som andre bytter truser,men under rekord-runnet hadde jeg en EK Wave på prosessor,en gammel moddet AC på nb og jeg hadde tatt ut 7900GTO kortet og byttet raidoppsettet med en enkel hd.

 

Ekstravifter var en Delta 120mm som jeg la oppe på radiatoren (HW Labs BlackIce Xtreme 2400mm),den gikk på full pupp,masse luft og lyd :!:

 

Hadde også en 30cm bordvifte som blåste på hele sideåpningen på pcn.

 

Vinduet stod oppe og jeg målte ca.-2`c ved pcn når jeg klokka,det var ca -6`c -8`c ute,tempen falt ute mens jeg holdt på.

 

Så,ikkeno hokus pokus der,bare beinkald overclocking...brrrrrr :D

Betalte seg også da vil jeg si,men nå er kortet solgt/bytta med en AbitFANTAST i usa! Jeg har skaffa meg et pent brukt Abit NF7 s v2.0 :love:

Skal prøve meg med litt oldschool tørrisklokking av en meget god XP-M2400@FJQ4C ....god gammel årgang........

 

BTW,har bestillt et Asus P5B E Plus til E6300 min,håp om fsb550+ .......

 

Og ja,jeg går som regel i bua mi,garagen når jeg skal ha det kaldt eller være i fred med klokkinga. Jeg er familiefar med 3 unger :cool: ........ :!:

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

Svarene jeg ville ha! overklokkere er som mannen i gata ;) Også litt artig at du flesker til med litt old school klokking! Sitter selv på en XP, så veit hva de er gode for! Driver med et lite prosjekt selv, fant et steinalderkort, Asus V7700 (GeForce 2 GTS Ultra) som bare lå og slengte i skuffa mi, så vi får se hva jeg får til med det! Er alerede begynt med å erstatte orginalkjøler med noe nytt og større jeg tenkte kunne mekkes i garasjen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...